|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har just köpt 17"replica fälgar med lågprofildäck(215*45)Ska jag sänka bilen något när jag har lågprofil ,lr kommer det att se bra ut ändå?första sommaren som jag har denna bil..Den ä inte sänkt sedan tidigare och det som följde med bilen var ett par 15" fälgar med 60 profil.. Ska även lacka ner bilen...kan man göra det själv lr vad rekomenderas? | |
|
beror på hur mycke pengar du tänkt dig lägga ner... billiga alt.: sänk med sänkfjädrar och nerlackning. dyrare, bättre och snyggare alt.: komplett väghållningssats med sänkfjädrar och dämpare, mpaketet och lacka det i bilens färg... snyggt och stilrent... e de nåt mer så e de bara o fråga.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Vad skulle en komplett väghållningssats kosta ungefär? Ser det snikigt ut om man lackar orginalfångarna...? Har sett några bilar i stan som bara har lackat orginalfångarna...tycker att det ser okej ut...bättre än det gråa fula! Vill även tona rutorna...men inte i den mörkaste toningen...vill bara ha en aningen tonat..Blir väl allra snyggast om man lämnar in den för det.. |
|
|
här har du billiga väghållningssatser! Länk funderar själv på en sats till min E30... vet inte om dom är bra men är väl kanske inte så mycket pengar att testa... Mvh Andreas |
|
| Tackar! men vilket ska man ta då 60/40 lr40/35? | |
|
Titta på bilen i min presentation till vänster. Den är nerlackad och sänkt 40/60 mm med Fk`s Chassie. Blir Kanon bra! Länk |
|
| Min E36 är sänkt 30 mm runt om, den kunde vara lite lägre fram. Har också nerlackat med orginalkofångarna. Se här Länk | |
|
Tycker helt klart du ska sattsa på en 60/40 sänkning,blir klart snyggare än 40/35. Ju närmare skärmkanten däcket kommer så snyggare är de... Sen blir den ju stötigare hur mer du sänker den,så de gäller ju att proritera vissa saker... |
|
|
Jag skulle vara försiktig med att sänka för mycket.... Dels blir självklart fjädringskomforten lidande, men en för stor sänkning har även andra negativa effekter som t ex: - Markfrigången minskar. E36:an är rätt låg under som den är, sänker man för mycket får man ett h..e med t ex farthinder och kantstenar. Fråga inte hur jag vet..... - Fjädringsvägen minskar, vilket kan påverka förmågan att 'svälja gupp' ganska dramatiskt. Kort sagt kan man flyga av vägen om det kommer ett gupp i en kurva! - Chassivinklarna blir fördärvade. Varje sänkning måste följas upp med en seriös fyrhjulsinställning av hjulvinklarna, men sänker man för mycket räcker inte justeringsmånen till. Kan orsaka sämre väghållning och bromsförmåga, samt rejält ökat däckslitage. Jag experimenterade en del med mina E36:or för 10-12 år sedan, vilket slutade med att jag monterade BMW:s egna M-technikfjädrar. Sänker inte så mycket (25-30 mm om jag minns rätt) men fungerar om man vill kunna använda bilen - och utseendet var helt OK med de 16-tummare jag hade då. /// Gunnar E. |
|
|
gunnare: vad fick du tag på bmws m fjädrar, har kollat gammla trådar men har inte fått svar på vad det var för fjädrar. är jävligt trott på min sänkning. Satt på bilen när jag köpte den. Daniel |
|
|
Länk 2600 kr till min bil. Är det verkligen så billigt för fyra dämpare o fyra fjädrar? Eller missuppfattar jag något? |
|
|
Länk Fler bilder här på tjejens 325´a med Fk`s 40/60 Chassie. Funkar kanon med en grym väghållning!! Länk |
|
| 1Björn...tycker tjejens beemer är super snygg!Stilren o försiktigt stylad,precis så vill jag att min ska se ut när jag är klar!!Min är ju en 320i limo..exakt samma färg!Din bil var en bra mall att gå efter!!Så en 40/60 sänkning funkar bra alltså!! En fråga till..är det orginalfångarna som du lackat ner? | |
|
1BJÖRN: kan bara hålla med föregående inlägg, snygg 325a! Loella: det är orginal kofångarna. |
|
| Mfemman:Tack då vet jag!! Ni e så snälla här på forumet tycker jag!! | |
|
328CIA, jag köpte original M-technikfjädrar över reservdelsdisken hos BMW såklart..... Lite olika reservdelsnr beroende på vilken utrustning du har på bilen, men jag gissar att din ska ha 31 33 1 090 770 fram och 33 53 9 059 282 bak. Kostar en slant (ca 3700 kr för komplett sats) men det är grejor som fungerar! /// Gunnar E. |
|
|
stavros: jo du fattar rätt! Loella: Jag hade satsat på 60/40, rent utseendemässigt så syns den sänkningen mest men det beror ju även på vart man kör om man kan sänka så mycket.... Mvh Andreas |
|
|
Loella: Japp det är orginal kofångare som är nerlackad. Det år inga problem med markfrigången över farthinder osv. Dock får stänkskydden fram stryka på foten, men om man sätter på ett M paket på den så blir den nog jobbig och köra. Kul att ni tycker att den blev bra. Stylad men endå orginal. Länk |
|
| Höjde (ja ni läste rätt) min i helgen. Hade 60/40 och skulle sätta på orginalfjädrarna men det i paketet som följde med bilen låg det ett par AC Schnitzer 20mm fram så vi bytte bara fram och har nu 20/40. Kan verka konstigt men ser helt rätt ut tycker jag. Tog en bild före bytet och en efter och har satt samman dem. Klicka på Länk och titta. Vad tycker ni? | |
|
Stout den undre ser mycket bättre ut. Svårt att se vilken som är höjd eller sänkt. Men jag tycker den övre ser "sunkigare" ut. Den undre ser spänstigare ut... Vilken är vad? =) |
|
| Den övre är sänkt 60/40 och den undre 20/40. Tycker också att det ser mer rätt ut med den undre bilden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.