AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.479

Centrallåset funkar inte

Sida 2 av 3
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
LTK: Kan jag få ditt mob nr igen, har lyckas klantat bort det. MVH Lundin
jens j
jag hade problem med mitt c-lås det var ergade kontakter långt nere i högtalar hålet på förarsidan, dom e djävliga att få isär fick bända med skuvmejsel, sen var det bara att ta en massa kontaktsprej o bända ut kontakterna. det e lite små djävligt men det funkade för mej

jens
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
jens: Sitter det ett relä på förarsidan oxå?????????
jens j
nej inget relä men däremot ett kontaktstycke, jag hade problem med att c-låset fungerade ibland o ibland inte, jag uptäckte att det fungerade när jag ryckte i kabelstammen i högtalarhålet på förarsidan. känner du en bit ner där så sitter ett kontaktstycke där kontakterna kan va ergade. ta isär o gör rent ock bänd till kontaktena så det blir rejäl kontakt, det borde göra susen

jens
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Var menar du? Menar du ovanför högtalaren på förarsidan? Där finns ingenting på min bil. Eller menade du under högtalaren?
jens j
följ kabelstammen ner, den sitter nästan nere i tröskeln. man får slita lite i den för att få upp den så att man kan koppla ur den. jag höll på i två timmar för att få isär den. men jag tror nog att felet sitter där

jens
MA
8
MACKE
735IA -85
kolla på skroten efter ett nutt relä liknar ett litet cigarett paket sitter samma relä på din bil som det gör på e30 och e23 modellerna det är inte säkert att det har samma artikel nummer men det spelar ingen roll för bmw har gjort ett nummer byte på denna lilla pryl
i e30 modellerna sitter det ner stucket i stolpen framför vänsterdörren man ser bara två skruvar i plåten där nar man skruvar loss högtalaren
skicka ett mail med din mail adress så kan jag skicka över en bild på relä´t
anledningen till att jag vet detta är att jag bytte det på min bil igår

Macke
Ditt däck på fälgen
jens j
har du fått ordning på låset. hade varit roligt o veta var felet satt

jens
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Nej tyvärr.... har kollat där du sa nere vid trösklen. och det sitter INGET där på min bil, det sitter däremot ett litet svart relä på andra sidan på samma ställe som ser ut som ett litet cigarret paket... kan det vara så att det skiftat placering?
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Lundin: Behöver du ett relä???

LTK, kung i Alingsås
jens j
inget relä utan ett kontaktstycke (skarvkopling) du ser inte det du måste följa kablarna ner med händerna men det e möjligt att dom har skiftat plats men jag tycker det verkar konstigt

jens
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Jojo ett konstaktstycke sitter ju där förståss, men det verkar ganska bra, fast har ju inte kollat närmare på det. Får nog ta och göra det! önska mig lycka till!! =)
Na
53
Nallen
525iT 93
heh faan e nog samma fel jag har oxå, låser inte förardörren men alla andra ibland bara (
jens j
mitt kontakt stycke såg också bra ut men jag fick bända kontakterna för att det skulle fungera

jens
var sitter det där relät som ska låsa upp när man krockar?

mitt c-lås la plötsligt av, har bytt kupefilter och därmed monterar bort det mesta runt handskfacket, sitter det nått där?

när jag låser så händer det ingenting, inte det minsta ljud alls.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Det sitter under högtalaren i a-stolpen på passagerarsidan. Lycka till! Själv så har jag nu kollat och smörjt och bänt i kontaktstycket men utan resultat! Så det blir helt enkelt att köpa ett nytt "krockrelä"
hmm, det vr nått annat, hittade en strömbrytare som någon monterat, välldigt slumt, vindrutetorkaren beter sig konstigt, inne belysningen slängs, och centrallåset kopplar bort när man bryter strömmen på den.. fattar inte vad meningen med det är.

cywbandit
den där strömbrytaren har jag också skriv gärna ifall du kommer på vad gör för nytta, själv så spånade jag lite om att den har å göra med att bilen har gått som taxi i tyskland förut, men jag hittar ingen menig med den.
samma med min, också gått som taxi.

mycket skumt.

en sån grej man kan bli galen på annars om man inte hittar felet.

Hej på dig. Jag har haft samma problem med centrallåset på min -83. Bakom högtalaren vid passagerarsidan( vid fötterna )så sitter det ett relä. Det är rätt trångt men upp i hålrummet med handen så hittar du den. Jag delade reläet och hittade att en lödning hade släppt. Jag lödde om den och vips så fungerade det. Man blir stolt ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.