AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.226

Varför inte döpa om trimning till turboforum!

Sida 6 av 7
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
vågar man lägga sig i den här tråden?

om man får svara på sjävla frågan som ställdes i den här tråden från början så tycker jag att det vore smart att dela upp Trimmnings delen i två underkategorier, en Turbo och sen en för Allmän trimming...
Då skulle man rätt snabbt se att samma frågor ligger uppradade efter varandra 20ggr om på Turbo delen.

Med det är nog ett för stort jobb att leta igenom Alla trådar som berör turbo och sen lägga in dom försig i en ny kategori.

-> håller själv på med E34 BiTurbo projekt, skitkul.

/Richard
Fi
85
FilthPig
320i -85
3riksson: Medvetenheten ger väl mer grund att ifrågasätta?

Richard-Lundqvist: Borde väl bara vara att låta de gå parallellt ett tag så försvinner väl de trrådar som inte hör hemma efter ett tag.
ja gör det det?
men eftersom sånna här diskutioner inte kommer nånvart pga av har man en inställning så ändrar man den ju inte bara för att nån säger "nej du har fel".

www.535twinturbo.com
Fi
85
FilthPig
320i -85
Jo, det är väl klart att om någon uppenbart medvetet bryter mot en regel så finns det fog för att ifrågasätta det. Men det är ganska många som gärna tar till sig ”sköt dig själv och skit i andra” filosofin. Det tycker inte jag e riktigt gångbart så länge man inte lever i någon form av anarki.

Nej, det är sant att sådana diskussioner sällan leder till att någon ändrar sin attityd, tyvärr. Folk har en tendens att inte vilja lystna och snarare chansa och lära av egna erfarenheter. Jag var bara intresserad av att veta lite mer hur andra tänker. Gav själv upp mina konverteringsdrömmar när jag insåg riskerna med det, undrade därför hur andra tänker. Som du kanske förstår var det jag som råkade driva upp den något känsliga frågan. Fick dock god hjälp av alla som försökte försvara sina aktiviteter…
ÖÖ? 350 hk sug hk...?

350 hk turbo/kommpresor/lustig gas..Olagligt
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
mr-x: Hur tänker du nu?

"blao is the name of the game!"
:)...En e30 med 350 hk sug motor.. är den laglig!!! alltså en trimmad..ingen m3 eller dyligt.

enligt mig nix.nix.

Däremot om det sitter en turbo på grenröret så blir det så tydligt olagligt.. sugmoralen suger

Däremot så e man ju mer impad av 350 sug hk..
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är absolut inte omöjligt att hårdtrimma en s14 till 350hkr ;)

Jag vill bara inflika på ett tidigare inlägg ang M102t/m106t i m30 bil, det stupar iom vridmomentet blir för högt.
Vägen att gå är via sfro eller att man annvänder papper från en bil före -76.
Många av dom turbo godkända bmw bilarna och även tidiga alpina b7 bilarna som rullar i vårt land är reggade som ombyggt fordon..och dom flesta Alpinorna har en och samma man varit inblandad i!

MVH
SKRUVAR PELLE
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Hej Pelle, kan denne en och samma man bo i Kungshult?

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tjenis...ja då vet du vem jag menar ;)

/Pelle
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Denne man hjälpte mig med min 635: turbo för några årsedan,

Tjenis Pelle: Blir det något tävlande i år i BMW cupen i år?

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Vet inte om det skrivits här förut för jag orkar uinte läsa alla sidorna men det finns redan ett forum, nämligen hoss PPF som är turboforum...

Varför skulle man ändra detta till Turboforum? Turbo och kompressor är väl trimmning det med? Tycker det är skitbra med ett forum som rör trimmning, hä kan man hitta det mesta!!!

Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Är inte hela tråden och alla inlägg för och emot ett tecken på att en uppdelning kunde var en bra lösning...?
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Jag tycker de ska va som de är :)

Länk
svintoleffe
Jag skrev i början av denna tråd, till er alla som åker turbo o härjar om nätterna, tänk om ni kör på någon, så kryper det fram, att bilen dels var olaglig tack vare att ni hade turbo i den.

Dels så åker ni på det samt klarar ni av o bära på skulden av det.?

Då trimmar jag heldre inom gränserna, o kör på bana eller strip.

Länk Min Bmw
MVH Leffe
okej, vad bra isf är jag helt säker i min otrimmade saab9000 turbo, för så som jag tolkade det (ja jag vet vad du vill säga men det framgår kanske inte riktigt såå bra) kan man inte köra på nån med en otrimmad bil, föresten handlar allting bara om hur mycket man tänker.

så ja nej sämsta argumentet hittils tror jag, menar bara trimmar man så mycket antar jag att man håller sig lugn och fin så att det inte händer nått.

Men som sagt argumentet att inte trimma för att man kan köra på nån hade nog sverker släng i soptunnan =)

ps. inget personligt eller vill bråka, argumenterar bara emot och säger min åsikt.

www.535twinturbo.com
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Eller lägger vi ner tråden och låter det va som det är!

De som vill trimma sugmotor får göra det å de som vill överladda får göradet!

Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Trimma = fler hk?

sant? ...Det är iaf väääldigt mkt tjat om hk och Nm..

finns mkt annat kul att trimma oxå. jag gillar ha nästan olagligt bra väghållning.. och en lätt bil.. ;)

Sen är jag för en uppdelning Trimforumet.
LOL, villka åsikter det finns. Riktigt tråkigt att folk är så seeeega.

Jag är då för Turbokonvertering, finns inget som kan få mig ändra uppfattning.

Sen brukas dom här bilarna oftast i regel mindre än en "vanlig" bil.
Jag har kört grymmnt mycket med min 525:a och skulle lätt kunna säga att jag utför större fara med 525:an än va jag gjorde med E21:an.. Och den hare 500hk ungefär..

Drog mot en polares suzuki 650.. det va match, men upp till 100 va han före efter det försvann han rätt lätt.. Inte försen då inser man hur kul det är..

Givetvis va det den längsta rakan man kan skåda här ikring och det va inte en bil ute..
på vissa låter det som att det vore mer olagligt att trimma bilen med turbo än vanlig sugtrimmning, men det är det ju inte bara att det inte syns lika mkt, jag tror knappast dom som tar bort katten tex tänker att nej det kan jag ju inte göra, tänk om jag kör på nån. så tänker inte heller turbobyggarna...

ska jag verkligen sänka bilen tänk om jag råkar krocka............
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.