AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.218

Varför inte döpa om trimning till turboforum!

Sida 1 av 7
Snackas enbart turbo här och samma frågor dyker upp gång på gång på gång.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Då får du nog kolla en gång till!
Nyss när jag kollade i forumet för trimning var fördelningen av de senaste 25 trådarna följande:

Turbotrimning: 7 st
Extraktorgrenrör: 1 st
Diffbromsar: 2 st
Växellådor: 1 st
Katalysatorer: 2 st
Insugningsrör: 1 st
Chiptrimning: 3 st
Motorblock: 1 st
Motorbyte: 1 st
Kompression: 1 st
Tändning: 1 st
Mätare: 1 st
Allmän fråga kring vad som skall prioriteras vid "trimning": 1 st
Besiktningsfråga: 1 st (tveksamt om den hör hemma i trimforumet!)
Fråga om bild på "isracer": 1 st

Med andra ord lite drygt en fjärdedel av de senaste 25 inläggen utöver detta inlägg (när jag kollade) var turborelaterade och av dessa var det ganska skilda frågor.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Konstigt för jag får det till 11st inlägg som är turborelaterade av 25.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Håller med Andersson1! lite jobbigt med snurbo surret "hela" tiden, vore bra med ett turbo forum.
Mvh Danne

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Jaha, och vad spelar det för roll? Folk är väl väl intresserade av turborelaterade ämnen då tydligen. Forumdelen är väl till för frågar angående motor- eller chassitrimmning/modifiering. Hurvida det svämmar över med turborelaterade inlägg har väl ingen betydelse, vad är problemet?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Andersson1, om någon skrivit inlägg i en turbotråd lägger den sig överst...med andra ord är listan bara ögonblicksaktuell! ;o)

Mvh

Varför blir man inte förvånad.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
En LITEN tanke Vad hör mest hemma på en BMW? sugmotortrim eller turbobygge !

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Tack!

En gammal 745i är "bilen" BMW har tillverkat som maknadsförts i Sverige där det sitter en turbo under huven.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Daniel.F..: Det som får folk att tycka om sin bil! ;o))

Mvh

JO
236
JOhan_e28
M528/35 -86
320 -85
att turbo konvertera sin BMW är väl trimning och då passar det utmärkt här under "trimning". Men en sak jag irriterar mig på är att alla frågar jämt och ständigt vad som behövs för att konvertera! "skriv en lista över allt som behövs" Man kan söka också :)

///JOhan
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Turbo är i all högsta grad trimning, och de hör lika mycket till att trimma en bmw med turbo som sugmotor trimma, då bmw motorerna funkar fin fint med turbo. Nog börjar de bli lite mycket turbo frågor nu, ja skulle tycka de va kul med en turbo forums del :)

Mvh Emil

Länk
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Grabbar, ni vet att ni inte måste läsa allt va? ;) Ge fan i att klicka på turbotrådarna om ni stör er på dom :)

Al
331
Alfred
M5 2001
Veckans mest onödiga tråd...

Om du tycker turbo är ointressant och tex tycker att högkompskolvar och extraktorgrenrör är roligare så starta en tråd om det så kommer den garanterat att dra till sig de som är intresserade av sånt. Då kan ni diskutera i den tråden om sugtrimning och så kan dom som är intresserade av turbo diskutera i en annan tråd. På så sätt slipper du lida dig genom alla trådar som bara behandlar ämnet turbo.
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Exakt! :)

Länk
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Hoppsan.. glömde skriva att de va till Nisse Järnet

Länk
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Nisse och Alfred gör det lite lätt för sig, jag "ger ofta fan i att klicka på turbotrådar", problemet är väl att när folk diskuterar hur man ska trimma sugmotorer så är det väldigt ofta turbonissar dyker in med frågan: "-Varför inte turbokonvertera?", även om den som startat tråden skrivit att turbo inte är något alternativ.

Hur eller hur, sökfunktionen är underutnyttjad, samma frågor rullar i många trådar, spec på billig turbokonvertering och hur man ska göra för att få 240 hästar i en 325:a...
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Tråkigt nog ÄR det översvämmat med turbofrågor o turborelaterat på forumet, för även frågor om: kompression, grenrör, motorblock m.fl av trådarna som nämns först i denna tråd handlar i grunden om just turbo.........

Sen att det igentligen inte hör ihop med BMW och bilen blir olaglig att bruka verkar inte många backa för......
Att uppgradra bromsar, stötdämpare, chassie, lätta bilen mm är inte på nåt sätt fel eller olagligt för att kunna bruka bilen, däremot blir resultatet en bättre bil......
Och att trimma bilen inom gränser för vad som är tillåtet med sugtrim är ju inte olagligt o bilen är fullt beiktningsbar.....

För alla ni som turbotrimmat: går bara bilen på avlysta banor o flygfält mm eller brukar ni bilen på gatan, den är ju inte godkänd för gatan med turbo!!!!

///Magnus
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Min ska gå både på gata och gelleråsen..
skulle gärna sugtrimma men blev avskräckt av priserna/ hk..huga..
Bromsar samt Chassie ska såklart uppdateras.

Gillar inte när samma fråga kommer upp ideligen, men snart kanske en uppgradering av forumet med skilda avdelningar vore på sin plats?

det börjar kännas lite slitet med denna plattformen tycker jag.
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Håller iof med om det där med sökfunktionen, men det går nog inte att göra nåt åt =)

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Turbo faller ju innom grenen trimning, så jag ser inge problem i det? Sedan att det snackas mycket om det nu är väll en annan sak, vänta tills eftersommaren då är nya flugan kompressor då är det över fyllt på det. - Andvänd sökfuktionen om du inte hittar istället för va putt, finns ju massa andra frågor här.

"blao is the name of the game!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.