AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.221

Varför inte döpa om trimning till turboforum!

Sida 4 av 7
Filthpig: Romantiserar olagligheter?. Att det är olagligt är man vedveten om men det ser man inte på med så stora ögon, Tar smällen om den kommer och ha kul under tiden. Som dom andra säger. man sitter säkrare i en e30 med bur å stolar än en GT3'a. en av syftena med min egna bil är just att komma ganska billigt udan och ändå dra de flesta sportbilar som finns. Jag tror inte du skulle vilja sitta i en GT3'a när jag blåser förbi dig i min gamla bmw. Det är ju förnedrande. Sen om du har en GT3'a. Du får ju inte köra mer än 110km/h så vad är syftet med den bilen. Du bryter lagen även i den bilen, har svårt å se mig folk som köper en Gt3a för att hålla hastigheterna.

E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Fredde535m: Bra talat! :)

Mvh Emil

Länk
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Sen vad är fränast? Fräsa iväg i en tex Ferarri med antispinn som låter lite häftigt o kör ifrån de mästa annat på orginal marknaden, eller vråla iväg e30 turbo som ryter som en ursinnig varg ;)

Skulle de stå en Ferarri för miljonen ungefär och en e30 turbo byggd för 200.000 brevid varann så skulle ja välja e30'n utan o blinka.

Mvh Emil

Länk
Fi
85
FilthPig
320i -85
Ja, ert resonemang talar ju sitt tydliga språk. Nu täcks vi alla upp av försäkringar ändå, dessa är dock Göran P som pröjsar, inte vi själva.
Ni kan alla få köra förbi mig oavsett vilken bil jag kör, det bryr jag mig inte om. Era attityder gör dock våra vägar till era racerbanor, och det menar jag egentligen är själ nog att klippa era körkort. Antar att ni skulle köra era bilar ändå bara för att det skulle vara häftig. Det var bara detta jag ville veta.

Tack!

I övrig tycker jag att var ett bra förslag att kategorisera forumet ”trimning”.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
För sakligheten måste man nog nämna att försäkringen mot tredje man (t ex någon man kör på eller kör sönder något för) gäller alltid. Den personen får alltid ut ersättning, även om bilen är trimmad/modifierad/obesiktigad etc.

MEN försäkringsbolaget kan komma med en fet räkning till personen som körde den icke godkända bilen i efterhand! Om man orsakat kroppsskada hos annan kan det lätt bli sex-siffriga belopp man får betala av i efterhand...

Att påstå att man står för sin egen sjukvårdskostnad om man kör trimmad bil, visar på en ganska stor okunnighet kring hur sjukförsäkringssystemet ser ut i Sverige!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Johan B: de kan ja hålla med om, jag är ingen hejare på försäkringar, därför är ju de här ett bra ställe om man vill lära sig vad som gäller. Finns ju försäkringsdel om man vill gå in längre på försäkringar.

Mvh Emil

Länk
svintoleffe
Fredde535m E30_Touring_89..

Ingen av er som har tänkt på om det händer person skador, inte hade jag velat haft det på skallen, till exempel när den killens föräldrar får reda på att bilen som hans grabb blev på körd av var obesiktad o olaglig..
Samt att ni får ha det skallen för resten av livet att ni färdades i en olaglig bil, som ni körde på denna grabb med.

Sen spelar det ingen roll om det är dag eller natt det händer.

Jag skulle inte vilja vara i grabbens föräldras händer då,

Ni har kasnke inte tänkt så långt.?

Länk Min Bmw
MVH Leffe
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
svintoleffe: Nått som ja har försökt att poängtera hela tiden är, vi med turbo bilarna, vi åker inte runt o kör som galningar i stan. Iaf här i Eskilstuna, här körs de som vilken svensson bil som helst när vi är inne i stan. Dom som gasar dom åker bmw m3! etc.. När vi vill gasa ur turbo bilarna så åker vi till en raksträcka som kallas Vme (volvo construction equipment), altså de är en lång raka med fri sikt åt alla håll. Och de ligger kanske 5-6 kilometer utanför stan, vill vi inte åka dit så åker vi till kjula rakan, de är en flygraka där dom tar ner flygplan i nödfall. Där kan du ju själv tänka dig hur de ser ut. och de ligger 2 mil utanför staden mitt i skogen. Och när de arrangeras streetrace så är säkerheten de viktigaste! Dom är 100% petiga med publiken. Och kommer de mötande bilar eller bilar som vill åka förbi så låter man dom åka förbi innan racet körs. Ni som är så emot obesiktade turbo bilar, ja tycker ni borde åka ut på ett streetrace och kolla, och se vad besviken du blir när farbror blå kommer och avbryter hela racet!

Mvh Emil

Länk
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Med andra ord, de är inte större risk att vi med turbo bilar kör på nån än va de är för Faster Agda -56 i sin ford fiesta på 50-60 hk.

//Emil

Länk
Svintoleffe: spelar ingen roll om jag kör i min bmw eller om jag kör i någon annan LAGLIG bil. Jag kommer ändå ha det på samvetet för resten av mitt liv. Det kan hända vem som helst när som helst i vilken bil som helst så. Det är ju lixom inte bara BMW turbos som rullar runt som är olagliga. är säkert 15% utav sveriges alla bilar som inte är besiktigade eller försäkrade. Nu är det såhär ALLA bilar som är snabba på strippen i dagsläget är inte ärligt besiktigade, Och utav dom är det typ 5% bmw's. Det går inte att göra det på något annat sätt, alla är vi olagliga utan att tänka på det, mer eller mindre. Gillar man att bygga snabba bilar så gillar man att bygga snabba bilar. då får man ta konsekvenserna
HM?är verkligen moralen så bra i svergie?..

(nix.nix) .

kan ge dig många ex....men låter bli
för tråkigt å politiskt mm.

öppna ögonen nu!!

Det där stämmer inte som du säger om svergie.:)..

Moral har väl inget med en turbo bil å göra?

Talking to me?
För övrigt så kanske man skulle prata med några på Bilsport så blir det slut med BMW turbos på En dag på strippen då det är mygel, en BMW med turbo går ej att köra igenom SBP därmed så får den heller ej ställa upp! Endast besiktigade bilar, hur sportsligt är detta mot dom andra som kör efter reglerna som är satta?

Mvh/Henrik
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
Andersson1: hur många bilar från en dag på strippen går igenom bes tror du ??

Precis, hur kul är det för personer som följer reglerna när det är andra som inte gör det och ändå får köra!

Det är nog fler bilar än du tycks tro.

Andersson1: Du verkar inte vara speciellt intresserad utav BMW tuning så varför är du här i första taget?. Här trimmas bmw's. gillar du inte det så är det ju bara att blunda.

Vilka bilar syftar du på som är ärliga vid en dag på strippen?. Jag kan inte komma å tänka på en ända
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Andersson1: Varför inte döpa om Bilsport superstage till Bilsport superstage endast för orginal bilar isåfall?
För hur skulle de se ut sen när alla som höjt sin effekt till maximalt 15%? Samma tider i princip blir resultatet. Och hur många är de inte som tar av sina lexus lysen, värre kammar etc innan besiktning, för att sedan sätta dit grejerna igen dagen efter? De ja menar är att de är inte många som rör sig inom bisport kretsar som åker med en laglig bil.

Mvh Emil

Länk
Fi
85
FilthPig
320i -85
E30_Touring_89 och E30_Touring_89:

Jag undrar vad det är ni två egentligen förespråkar för tävlingsform? Ni ska ju tävla med era bilar, för ni skulle ju inte busköra med dem (har ni tidigare nämnt). Eller bygger ni bara för byggandets skull?
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Har roat mig med att läsa en del av inläggen att det inte skulle gå och få godkänd besiktning med Turbo? vad är det för nonsens? Det är väl trimningsgraden och inte vilken teknik som SBP går på? Effektskillnaden får inte överstiga 30%, och detta är vid besiktningstillfället.
Det var någon som skulle använda sin BMW turbo bil att köra på gelleråsen?? I vika klasser då om man får fråga?

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Fi
85
FilthPig
320i -85
Det är tyvärr ingen nonsens. Reglerna kring detta är väl redovisade ett flertal gånger i detta forum. Ganska onödigt att gå in på under denna tråden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.