AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.291

Spolarvätska hur/var/blandning?

Sida 2 av 2
Fungerar det inte lite som glykol då? Även om man blandar för lite så fryser det ju inte på samma sätt som om det vore utan glykol. Blir ju bara sörjigt och sprängverkan försvinner väl?!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
50/50 och en liten jäkel Turtle Supersikt funkar för mina 7000-8000 mil/ år i sydsverige, sommartid är det endast Turtle Supersikt i tanken

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Blandar 1 del t-röd och 2 delar vatten +litet handdiskmedel (YES) enligt Bosse Bildoktorns recept, fungerar tokbra :)

___
Mvh
Patrik N.
Köper alltid färdigblandat på nån mack och tippar i. Går åt en hel del. Körde tidigare med biltema koncentrerade som jag blandade ca 50/50 men tycker inte den e lika bra som mackarnas.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
tagge:
Att köpa färdigblandat är enligt mig snud på dumt. Varför betala extra pengar för rent vatten?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Andersson_CSI: Det e det nog, men jag e väl lite halvlat helt enkelt... Ska ta en funderare nästa gång jag ska köpa spolarvätska. Hur stor e prisskillnaden tro, 50 %?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
tagge,

Du är nog inte lat, du är bekväm av dig. :)
Dr
342
Dredd
525d -10
Vad häller ni i intensivrengöringsbehållaren då?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
BMWs intensivrengöringsmedel.

Länk
I intensiven har jag vanlig spolarvätska ganska koncentrerad OCH biltemas siktförbättrare som faktiskt fungerar!

Svabba av rutan med det och framlysena med en svamp. Blir utan trafikfilm ett bra tag!

-Phil
Gasar-Magnus: Måste bli dyrt sommartid ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.