|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, var köper ni spolarvätska? Märke? Hur blandar ni? Mvh /NP | |
|
Vanligtvis Statoil. Deras märke. 50/50 eller 40/60 (spol/vatten) / Joakim Länk |
|
|
Jag själv brukar köra ca -20 eftersom det sällan är under -5 här. 50/50 är inte det neråt -30? Mvh /NP |
|
|
Biltema 10 Liters dunk (koncentrat) Blandar olika beroende på årstid:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Senaste dunken var biltema här också. Annorlunda lukt! Tidigare har det varit ICA Maxi. Mvh /NP |
|
|
Nästan alltid Biltemas spolarvätska med en liten skvätt Supersikt från Turtle eller liknande - fungerar hur bra som helst till halva priset mot bensinmacken! Brukar bunkra upp med några dunkar varje gång jag är i Halmstad... Senaste gången köpte jag deras "ekologiska" spolarvätska för några kronor extra. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har kört på shells hela vintern, blandade 30/70 (spolarvätska/vatten) senaste gången på grund av det milda vädret som vi har här i norrland denna vinter.. hällde även i en klick diskmedel för att få bort den feta hinnan på vindrutan som blir rätt så ofta.. Står nån symbol "Test Winner" på förpackningen.. rutan blir i alla fall ren och det luktar gott i kupén efter varje spolning, så det är ju bra! BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Biltemas, normalt 1:2 så här års. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
1+2 menar jag... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| köper bmw´s egna för ett bra pris och tycker den luktar minst. förr var det tord ohlosson´s kemiska produkter spolarvätska | |
|
Nu sist köpte jag på Statoil ett par 4liters dunkar koncentrerat(extrapris). Blandar nu 50/50 ca. Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... har i 5 år dagligen kört Mälaren runt. Blandar alltid -8. Har uppvärmda munstycken. No problems. MVH /// Paap R |
| kör T-blå. blandar olika beroende på årstid. | |
|
Paap> Vad hjälper munstyckena om det väl fryser i behållaren??? *BAWORAK* |
|
|
Ni som köper på Biltema...har ni annat ärende dit också...eller räknar ni inte bensinkostnaden för att köra dit och hem...? :) Jag köper på exvis Statoil för att det är närmast. Men jag skulle förstås aldrig få för mig att köpa färdigblandad... / Joakim Länk |
|
|
Biltemas 10 litersdunk köpte jag p g a att jag hade annat ärende också. Å andra sidan ligger det på vägen från arbetet så det blir inte så lång omväg. Som sagt brukar köpa ICA-maxis p g a att vi handlar där. Men den lukten är stark, tycker min fru. Men 10 liter räcker bra länge. Mvh /NP |
|
|
Jag använder också Biltemas spolarvätska. 10-liters dunkarna håller ett väldigt bra pris. Produkten luktar lite starkt men funkar kanon. Överlägset bästa spolarvätskan i förhållande till pris enligt min mening! |
|
|
Jag brukar köpa Lahegas på 5-litersdunk. Blandar alltid till -18 efter en incident förra vintern då en spolarbehållare frös sönder för mig. Lukten är väl inte angenäm men inte så farlig. Man kanske skulle testa biltemas, många här verkar ju tycka att den fungerar bra. Hur är den rengörande verkan på den? /Fredrik |
|
|
Brukar köra på biltemas, handlar när jag är i närheten av nåt av dem. En 5litersdunk räcker ju en par år så. Sen blandar jag aldrig mer än kanske nedåt -15...är ju inte direkt så att man använder det om det är kallare än 7-8 heller, då är ju vägen torr... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Brukar också köpa Biltemas men om ni är i närheten av gekås i ullared så ladda där, det är billigare än biltema...125:- för 10 liter om jag inte minns fel :-) + att det luktar inte så stakt som biltemas. /PG |
|
Paap Reeder |
SvanteE. Har också funderat över detta men min vätska har aldrig frusit med -8 blandningen ... konstigt nog. Kommer jag ihåg det till i kväll skall jag kasta in en plastmugg i frysen ... bara på prov. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.