|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kontrolera så att fukt inte letat sig in i kontakternas höljen på tändningsdelarna. Tändmodulen och tändförstärkarens kontakter som har gummihöljen håller kvar fukt om den letat sig in i dessa genom torrsprickor eller skadade gummin. Den ena sitter uppe på högra stötdämpartornet och den andra sitter på plåtväggen innanför spolarvätskebehållaren, det är vanligare att den senare jag nämnde drar in fukt än den första. Dra tillbaka gummina på dessa och spraya med ex elektronikspray eller WD40. //Nisse |
|
|
Tänspolen är uppkollad även bytt utan resultat... ingen gnista. Har kollat upp tänd kablar fördelare å rotor inget synligt fel på dom heller... får pröva att spruta lite spray här å där då! |
|
|
Har du kollat givarna i sprängkåpan? |
|
|
Japp givarna i sprängkåpan kollade.... återkommer imorgon om resultat. |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Har du bensin i tanken? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
på med en multimeter o kolla om de kommer ström efter din databox 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Hade sett fel motortyp på ditt inlägg. Det tidigare jag skrev gäller 528. Bortse från mitt förra inlägg. Kontrollera skarvkontakterna som sitter genom bakre stödet från ventilkåpan till insuget. Dessa kan glappa och då uteblir gnistan. mvh //Nisse |
|
|
Hej åter upplivar min gamla tråd. Har försökt hitta något fel hela helgen man inte lyckats har skrivit ut koppling scheman som ja tänkte kolla upp men om de inte är något fel där kan det väl bara vara 2 saker som är trasiga som gör att det inte fungerar.. tändläges givaren och styrboxen? jag tog ur tändlägesgivare och kollade på de de va jävligt skitig.. 5 mm skit på den... tänkte om de kan vara så skitigt innanför sprängkåpan så att den inte kan läsa av när den ska tända.. en sak till min box är chippad om de kanske skulle kunna göra någon skillnad? Daniel |
|
|
Är du säker på att tändningen slås på när du vrider på nyckeln? Lyser alla lampor som dom ska? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Japp alla lampor lyser. Ström kommer till tändspolen de har ja mätt upp. de klickar i något relä när man vrider på tändningen. har redan kollat upp alla relän så att dom fungerar. ett var trasigt men de är nu bytt. |
|
|
Har äntligen hittat felet de va en kabel som sitter på rattstången i en dosa (grön) som sedan gick in till säkringsdosan som brunnit av! har nu bytt och hittat stället där den va nött och fixat de! och nu startar den direkt. |
|
|
Hej hur mätte du upp givarna, har samma problem med min 535 e28, den startar inte heller, har ingen gnista från tändspolen, hade du det på din? vad va det för kabel som hade brunnit av?? BROMAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.