|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom en typ för att titta på min bil idag, en bmw 318iS -88 som jag annonserat ut för 10000:- När de anländer från växjö (11 mil), hela familjen såklart, så pratar han för fullt på sin mobil. Han kryper runt och tittar på allt. Sparkar :D på däcken m.m m.m Öppnar huven, gasar lite med gasvajern. Sen öppnar han oljelocket med följd att motorn går ner i varv. När han undrar varför den börjar gå konstigt ber jag honom snällt att skruva på oljelocket igen.. Sen ber han käringen att hämta hans arbetsjacka.. Nu skall det minsann krypas också, bör tilläggas att det är snöigt ute och -5 grader.. Så han börjar krypa rundor vid fronten och lysa med sin blåa LED-nyckelringslampa.. Motorn svettas lite olja i framkant, obetydligt, nivån har inte sjunkit på stickan sen jag servade den för 200 mil sedan.. Killen får panik, plockar upp mobilen igen för att inleda ett ca 20 minuters samtal med sin polare som han påstår skall jobba på BMW.. När han pratat färdigt, vid det här laget sitter jag i min polares varma å goa volvo 960, så säger han att oljepumpen kan vara sönder.. Hmm.. Jaha säger jag, borde inte oljetryckslampan lysa då? Han menade på att oljepumpen förmodligen var sönder, därför svettades den lite olja.. Allt enligt hans påstådde BMW mekaniker, som han nu pratat med i 30 minuter på mobilen.. Okej säger jag, ska du ha bilen eller inte. Det är inget fel på oljepumpen.. Då bjuder han mig 6k.. Hejdå var min kommentar.. haha Billig resa för att titta på en bil för 10k.. Kan tillägga att han fruga inte såg speciellt nöjd ut med hans agerande, hon verkade kunna mer om bilar än han.. Krille_hlm Visa allmän profil Skicka ett privat meddelande till Krille_hlm Hitta fler inlägg av Krille_hlm Lägg till Krille_hlm på din kompislista | |
|
lol......tio tusen ska man kanske inte vänta sig det finaste heller |
|
| Låter som samma spekulant som tittade på min 750 ifjol...Haha! | |
|
Annat var det när jag sålde min Audi... Körde fram till hans gård, Killen kom ut, Gav mig mina 12tusen kronor, inge snack om saken, Skrev på papprena och Jag gav han nycklarna! allt över på 2 min! Där snackar vi om att sälja bil! Snubben kollade inte ens på bilen! Dock var bilen värd pengar! Shake That Ass |
|
|
k1mzo -> Hahahahahaha då får han ju alltid nåt för sina 22 mil. Om man ska köpa en bil för tio lök, kan man förvänta sig att allt är perfekt då - alldeles oavsett vad som verkar vara det fina skicket på den här bilen, menar jag. ___ En, men en BMW. |
|
|
jag hade en volvo 240 tillfälligt förra vintern. själv hade jag köpt den för 2200 kr och fixat till den för några tusen. satte ut en annons och en gubbe ringde och var i akut behov av bil och bad mig komma med den. han sa att han litade på gamla volvobilar, tittade knappt på den utan gav mig 9000 kr, skrev på pappret och sen åkte jag därifrån. helt klart min skönaste bilförsäljning hitills, men det finns ju som sagt folk och så finns det folk =) Teddan |
|
|
Till saken hör att bilen är riktigt fin.. Ingen synlig rost, går kanon i motorn m.m m.m. Tycker den borde vara lättsåld.. Annonsen liger här: Länk |
|
|
Jag ser rost...på din bild! ;) Tror ändå att det skall vara rätt lätt att sälja den. Tyvärr är det rätt svårt på säljarsidan just nu. Vänta o se! |
|
| Skulle en gång sälja en gammal 945:A. Priset var helrätt men bilen var ju inte heller ny vilket jag upplyst om liksom att priset inte i det läget var förhandligsbart då flera spekulanter stod på kö, med han var först på plats. Spekulanten anläder med far, bror och kompis. Det sttar synar frågar och provkör. De åker till en verkstad och tar upp bilen på en lyft. De kollar allt möjligt och omöjligt. Att de inte egentligen visste vad de sysslade med var uppenbart. Det ringdes, diskuterades och försökte pruta på självklara skitsaker på en gammal bil, som jag dessutom redan upplyst om. Efter tre timmars kvalificerat skitsnack orkade jag helt enkelt inte vara trevlig längre utan avblåste affären med rekommendation att A Åka till Bilia och köpa en med garanti för nästan dubbla pengen eller B köpa en fabriksny bil och ta köpeskillingen som kontantinsats och resten på avbetalning. De förklarade att de varit och kollat på MASSOR med 945:or men alla var skit. Undrar om det var fel på bilarna eller köparen. För min del var det skit sak samma då en trevlig värmlänning dök upp dagen efter och var helnöjd, bilen stämde med beskrivningen tyckte han och priset var rätt inget prutande heller, men gick ner 500:- för att vara schyst bara, då bilaffären hade varit en trevlig stund och så fick han över till soppapengar. Det är kul att sälja bil när båda parter skiljs åt nöjda! | |
|
Jasmin: Den bilden är inte aktuell längre.. Det är blästrat och lackat vid det här laget.. |
|
| *LOL* Den siste idioten är inte född än....... | |
|
Krille_hlm inget fel pris på den, synd bara att den står i skåne:( tycker oxå det är fel att pruta när alla fel är sagt på telefon. skulle det vara fel som inte är sagt på telefon då kan man kanske pruta lite. Alpina Power! |
|
|
Sålde ett par äldre alu-fälgar m bra däck i våras för en struntsumma till en yngre kille som hade åkt rätt långt. Priset var mkt lågt i relation till skicket. Jag hade varit extremt ärlig när jag beskrev dem både på annons och i telefon. Killen kommer m föräldrar i släptåg en em. Han är hur nöjd som helst och tycker att de är vad man kan förvänta sig - fram med kosingen. Pappan däremot ska visa sig på styva linan och börjar anmärka på småsaker. Killen börjar till slut skämmas för sin pappa och ber honom hålla tyst. "Tyst nu, man får ju skämmas för dig" /N |
|
|
@Krille_hlm -Varför fanns inget som din bil ute i höstas när jag letade. Hade köpt på studs om den håller vad du lovar. Du vill inte byta mot en 1600-2 och dessutom få några slantar emellan? /N |
|
|
Krille_hlm: jaså du har inte sålt din 318 än. Ville inte Malin J ha den? Hon ringde till mig och frågade om det va ett bra köp. Sa till henne att köpa den ju, ist. för 740:n. Läget annars? Lycka till med försäljningen. / Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Hade annonserat ut en 91 scorpio då det ringer på dörren står det en 75 års gubbe utanför som har kollat upp adressen. Han vill provköra bilen och var väldigt intresserad. Då visätter oss i bilen börjar jag fundera om han har körkort för han har ingen annin hur han ska få i backen (automat). Till slut kommer vi iväg och direkt han kommer runt hörnet trycker han full gas efter ungeför 100m ställer han sig sen på bromsen allt vad han kan. Jag hamnar ivindrutan och gubben hänger över ratten. mh |
|
|
Skulle tillägga att sen tog provturen slut och jag körde tillbaks han sa han skulle ha bilen var bara tvungen att vänta på att banken skulle öppna dan efter. Nästa morron 0630 ringde hans fru och sa att det inte blev nån affär mh |
|
m-king |
Sålde min 318i med 318is motor 16v. Bilen var allmänt skabbig rost här och där, krockskadad, karossen var rent ut sagt skit, och inredningen va inte den bästa, orginal med slitna stolar. Killen som köpte den tog den utan snack för 9000. Det var en bra bilaffär. |
| Kompisen sålde nyligt sin gamla Volvo 240 Diesel, hade lovat den åt en kille, när nästa ringer och ska ha den, tyvärr säger han den är redan bortlovad.. slutar med att han får 3000:- mer än begärt pris.. | |
| Jag hade en Audi 100 -93 en gång. Så ringde en kille som hade ca: 22 mil att åka. Han kom och kollade på bilen.. Jag tror att han var 25 år eller nåt sånt.. han kollade på bilen och tyckte den var fin och att den gick bra. Precis som han hade tänkte sig. Han sa att han skulle köpa den men att han bara måsta ringa sin far först som skulle föra över pengar, sagt och gjort.. Dom snackade väl i 20 minuter och pappan började fråga en hel checklista om bilen... i slutet av samtalet så sa killen: "Men pappa jag vill ju verkligen ha bilen". Efter killen lagt på luren så sa han så här: Jag kan tyvärr inte köpa bilen idag, men jag köper den nästa vecka... Jag har inte hört av han än, trots att det var 2 år sedan :P | |
|
så är det när man inte sitter på pengarna själv:=) då bestämmer man inte! Alpina Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.