AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.446

17x8,5 fälgar fram på en e28?

Sida 1 av 2
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Vet någon om det går att få plats med 17x8,5 fälgar fram på en 528 -83??
Ska eventuellt köpa fälgar imorgon så jag är extremt tacksam för snabba svar=)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Yes de passar, har ingen e28 själv, men har testat mina gamla 17, 8.5 på morsans e28 och det funka fint (dock ej sänkt).

Har dock sett en massa e28 med 8.5 breda fälgar runt om.

//Simon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
De vill säga om de har ET ca 13-20

//Simon
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Tack för snabbt svar!!
Min är dock lit sänkt....påverkar det väldigt mycket?
235 sulor fram och 255 sulor bak sitter på de tilltänkta fälgarna...är det att glömma?
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
jag vet inte riktigt, vissa påstår att de funkar fint, medan andra säger det motsatta.

Testa sök på forumet, har sett en hel drös med inlägg angående just detta.

//Mvh Simon
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
CJW:
Hej!
Jag hade samma fråga idag bara några timmar innan...ska köpa m5 3.8 fälgar med 235:or och 255:or bak till min blivande e28 ...lite märkligt...hoppas vi inte köper samma fälgar! Vart har Du hittat Dina? Jag ringde på en annons på blocket, jag tror det var Malmö eller Helsingborg
MVH

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Lustig....Fick du något vettigt svar?
men du behöver inte oroa dig....men det är inga m5 hjul som jag ska ha denna gången=) Säg till när du tröttnar på dem....kanske är det intressant för mig då!
e28 är helt klart läckrast!!! Vilken model har du?
mvh Johan
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Sorry för den sista frågan...måste vara lite seg idag=)
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag ska hämta en 528i -87 på söndag...den är helt original
jag brukar inte vara särskilt försjust i stylade bilar, men jag tycker att en e28 är mycket snyggare med 17" fälgar och kjolar runt om...så har du nåt till salu...är du hjärtligt välkommen att maila mig.:)
Annars önskar jag Dig lycka till med fälgarna! Jag har också kollat upp det med storleken, de ska passa. Det finns bilar i galleriet som har 255 bak...

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Det låter ju nice!
Gillar dock inte kjolarna...nöjer mig med 17" fälgar och sportsystem.
Det enda jag har är en uppsättning 16" bbs split plus de tråkiga orginalfälgarna....
jo..jag har förresten en uppsättning riktigt snygga 15" orginal e34 fälgar med bra vinterdäck (som jag nog får vänta med till nästa vinter med att sälja=)

Johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag har mailat Dig idag angående 16" BBS fälgar....ödet...
Jag hittade dock m5 fälgar till ett mycket bra pris. Har Du nå tips om var man kan inhandla sportsystem till ett bra pris. Jag såg att du pluggar precis som jag och kanske har koll på var man får tag på grejor till bra pris :)

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
hmmm....ja det måste det=)
vad får du betala för dem?
Blev erbjuden att köpa sådana senast idag för 5000...tyckte det var okej.
Stod i valet och kvalet om jag skulle ha m5 fälgar eller azev A men har bestämt mig för azev då jag redan har 16" sådana och tänkte ha dessa som vinterfälg=)
Jag köpte mitt simons sportsystem via Rigo bil i Halmstad (bmw verkstad) Det var dock rätt dyrt men ändå billigare än vad ett nytt orginal system skulle kostat.
Jag har en snubbe som bor utanför växjö som fixar bilen åt mig.
Prisexempel: Bytte bägge bromsskivor fram,klossar fram, hjullager fram. pris 2000:- inkl arbete ( grejerna var nästan split nya!!!
Han har det mesta till de flesta gamla bmw.
du kan få hans nummer om du är intresserad?

Johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
ang tel nr: JA TACK! Gärna! Känner faktiskt ingen i Göteborg (där jag bor) som man kan få hjälp av till ett bra pris...och Växjö är inte så värst farligt.
Fälgarna kostar 3.000:- med godkända däck. Jag hittade också 17" krysseker som ser ut som en blandning av Rondell 58 och original krysseker, kanske var en dålig bild, för 3500:- Vet inte vilka är snyggare på e28:an...lutar som sagt åt m5, men fortfarande osäker....tips?? Mailar dig bilder på båda...

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Han heter Ingmar Johansson och bor i gottåsa som ligger ca 3 mil söderut från växjö.
tel
0476-28063
0702-488935

Det var grymt billigt!!!
Var det 8,5x17 runt om?
Personligen tycket jag att ac schnizer fälgarna är grymt nice och de flesta andra 5 ekrade fälgar där det är lite bredare ekrar...alpina fälgarna är inte heller att förakta=)
Det tar dock rätt lång tid att köra mellan växjö och gbg...rätt mycket småvägar om man ska ta snabbaste vägen=(

Johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Tja, mailade en bild på fälgarna till dig,
Jag kom på en sak, de ser inte ut som m5-fälgar, jag tror att det är m-contur eller nåt...förklarar priset antagligen..

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Tack för mejlet....du har rätt det är inga M5 fälgar men jag har för mig att det är m3 fälgar...min kompisar har sådana på sin 328 -95....
Passar de verkligen på e28???
Priset låter ändå rätt bra tycker jag!
Johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
De sitter påm en e32:a just nu, så de borde passa alldeles utmärkt till en e28

Wladimir Jigaroff
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
missa inte "LOST"

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Då borde det funka fint...de fälgarna gör nog sig bra på en nice 528=)
Surt att det går samtidigt som die hard 3 visas...tur det finns video!
Hör av dig om du har frågor angående verkstaden...det är svårt att hitta den...ligger mitt ute på landet!
Ha det gott!
Johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
tack för allt, lycka till med bilen och fälgarna!!!

Wladimir Jigaroff
cj
62
cjw
528i -83
Alpina b10 4,6 -00
Maserati coupé GT -06
Tack detsamma!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.