|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Måste bara dela med mig av mitt nyförvärv. Köpte en Royalblå M535:a igår. Beige inredning, 24000 mil full service bok till 18000 mil, alla besiktninspapper. Högerdörrar lite buckliga, fick dock två reserv i fint skick. De behöver bara lackas. Lite rost i framskärmarna. Den har bara standardutrustning, ellucka, speglar. Bilen är helt original förutom fälgar. Jag fick en uppsättning 17" schnitzer copy med OK däck. Fälgarna har lite klarlacksläpp. Jag gav 15500:-, känns som ett OK pris. Nu ska allt fixas och sedan ska den vårdas ÖMT!!!! tvätta, tvätta, tvätta.... | |
|
Grattis!! Låter som att du gjorde ett kap! Vårda den väl och fixa till felen på den så har du snart dubblatvärdet på den. :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fan va avis ja blir....måste skaffa mig en m535:a jag med. Vart hittade du den om jag får fråga? ///Robban |
|
|
C.Svensson: Va rädd om min gamla pärla nu. Jag har ägt den tidigare, du ringde mig och frågade om den. Antar att du tyckte den va sjysst? rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
*J.Dredd* Man får hoppas att man gjort en bra affär, ser man det på sikt så blir det säkert det...:-) Visst är det en del att fixa, är man då lite småpedant också så får man jobba en del. Det är ju trots allt en 87:a och den verkar aldrig varit omlackad så det får bli lite småbättringar på de ställen som jag inte byter helt. Sedan tickar den lite i ventilerna men *Trebor* Jag har dammsugit alla websidor flera ggr dagligen. Till slut satt jag in en annons här under köpes och då fick jag napp. *rodge* Tjena! Japp, det är din gamla pärla. Bilen är helt okej, jag ska fixa och lacka de medföljande dörrarna. Sedan byter jag nog båda framskärmarna och bättrar lite ytrost på dörrarna på vänster sida. Fälgarna var bra om man bortser från klarlacksläpp. tror jag nöjer mig med att polera fälgkanten och lägger på klarlack, eller om jag kan hitta original BBS. Måste säga att kombinationen mellan royalblå metallic och den beiga inredningen är riktigt fräsch. Nu önskar jag bara att arbetsdagen ska ta slut så att man kan åka och tvätta bilen och dammsuga inredningen...:-) tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
| Grattis till att äga BMW trevligaste bil genom tiderna! Har ägt två och saknar de varje dag! | |
-BeeMWe- |
Grattis :) |
|
Jag tackar och bugar..:-) tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Har en fråga. Är inte ABS standard på M535? Eller kan det vara så illa att systemet är kasst på min? tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Det är standard, men det brukar inte fungera som det ska på så gammla bilar. Oftast så är det kransarna på hjullagrena som har rostat sönder. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Jag tror att jag hade sönder lampan på den bilen....... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
| Grattis till en drömbil! Kanonläcker färg/klädselkombination. Angående ABS hade jag en E28 528 där ABS:n fungerade i bland och ibland tvärlåste hjulen. Spännande. Kopplade ur den sedan kan jag tillägga.... | |
|
C.Svensson: Maila gärna bild på den då jag ej har någon till samlingen. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Hej Rodge! Menar du ABS lampan i instrumenteringen..? Bild på väg!!! tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Grattis än en gång! tack för mailet... /Martin Länk |
|
|
Var och tvätta den igår. Trots att jag torka den torr efter konstens alla regler så var den väldigt inbrottssäker i morse. Fick bli att pumpa cykeln för att kunna komma till jobbet...:-) Men ren blev den... tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
alla m535or har abs, har du testat o tvärnitat o se om du låser hjulen ? annars kan de vara lampan som är kass. har tänkt o sälja min nu , hel eller i delar 325 touring B(r)u(k)sbilen |
|
|
Japp, jag har tvärnitat. Körde genom ett snöigt småland för att få hem bilen så det blev en och annan hjullåsning. tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Hej! >>>>>>>C.Svensson Du vet att du har uppvärmning till dörr låsen. Dom har funkat klockrent på mina E28or .Senast imorse använde jag denna jag fick inte ens in nyckeln i låset först . Jag tvättade bilen i går mvh.benny |
|
|
Hej! Det hade jag ingen aning om. Jag har i och för sig centrallås på fjärrlarm så jag slipper använda nyckeln. Problemet var att listerna frusit fast. Så dörrarna satt som gjutna....:-) tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Hmm... Är det standard på E28??? Hade jag i så fall ingen aning om rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.