AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.146

Köpa sig uppmärksamhet.

Sida 2 av 2
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
bayerischemotor:
Jo jag menar så här, Självklart vill man ha saklig information och trevligt bemötande, men det var inte det jag startade tråden om utan en hel del inlägg jag läst här på forumet genom året. Att det viktigaste för somliga är inte bilen utan bemötandet i bilhallen, det verkar ibland nästan som vissa åker runt bara för att kolla om bilförsäljarna märker dom, och gör dom inte det så skyndas det hem och skrivs här på forumet om att "jag minsann skulle köpa en bil med kontanter i fickan men ingen såg mig och jag fick inte provköra alla bilar som jag ville" etc. etc., det är det som jag är lite förbluffad över. Lika förbluffad är jag också varje gång det antas att bmw original delar skulle vara så dyra, "åk till micro istället" jo tjenna, jag har iallafall ingen bra erfarenhet av vare sig biltema, micro eller mekonomen, måhända att vissa delar är dyra men långt ifrån alla, och passformen o kvaliten är ju alltid klockren. Jag menar har jag råd att köpa en bil för 300 papp så har jag väl råd att köpa torkargummin för 200 spänn.

Nu vill jag inte reta upp någon, men det är så jag tycker !.
Dr
342
Dredd
525d -10
Man har ju fått sänka sin standard, både på bilsäljare och siba-säljare. Numera är man ju glad om de vet något om produkten de säljer.

En bra säljare skall veta när han skall knipa käft och så skall han svara på mina frågor på ett sakligt sätt. Då är jag som nöjdast.

När man får kommentarer som "520 är i stort sett samma bil som 525, den har ju också 6 cylindrar" eller "Nej, vi kan inte visa navigatorn i bilen, det sitter ingen skiva i nu" blir man ju bara trött. Sen får man be om ursäkt för att man vill provköra, varefter man får låna bilen i en kvart, men absolut inte längre. Nej här blev det import från BMW-niederlassung i Tyskland. Tyskarna må vara dryga, men de vet vad de pratar om iaf.

Har två goda vänner som har köpt fabriksnya volvo pga dåligt bemötande hos BMW. Jag var med båda gångerna och det var verkligen en sorglig syn. Här gör man allt för att snacka upp BMW till de oupplysta numera volvo-ägarna, man får dit kunder som är villiga att lägga 400'+ på en ny bil, sen klarar de inte ens av att lyfta på röven från skrivbordsstolarna för att komma ut och prata med kunderna. skandal... Jag hade inte heller köpt BMW om jag hade ansett att volvo var en likvärdig bil.

Volvo däremot var väldigt intresserade av att sälja bilar, var mycket imponerad av dem efter besöken där. Synd bara att de säljer Volvo. ;)
"Volvo däremot var väldigt intresserade av att sälja bilar, var mycket imponerad av dem efter besöken där. Synd bara att de säljer Volvo"

hehe då kan ju volvo och BMW-försäljarna byta platser så vill ingen sälja volvo men många vill sälja BMW ;) enkel lösning........

___
Mvh
Patrik N.
Eller så fattar de att de är SÄLJARE, och gör sitt jobb.
Det är fanken skam för oss andra som kallar oss säljare!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.