AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.922

Dålig värme i mittkonsolens ventilationsuttag

Sida 1 av 2
Gy
4
Gylle
320i coupé -96
På min 525TDSA-96 så blåser det kall luft i mittkonsolens ventilations uttag,skulle behöva ett eller flera tips på vad man kan kontrollera.

Mberg
samma sak på min bil.. men när jag frågade här på forumet så sa nästan alla att det ska vara så. Friskluft.
Det är friskluft...

Kul exempel:
Frusna människor hoppar in i baksätet, ser att ratten för utblåset i mitten är på noll, drar på det och ut kommer kalluft, och efter ett tag gnäller de om att jag ska dra på värmen. Haha.
MB
28
MB300
528i -97
Nyare BMW har värme där ,vet ej från vilken årgång tror 00-01
min-97 528 har bara kalluft

Mberg
ja haha.. jag känner igen det där. Jag blev skit sur för att det aldrig blev varmt i bilen.. bytte faktiskt termostat.. men sen kom jag ju på vad felet var..
No
132
Nop
320d Touring -11
116i pre LCI -07
min är med sådan. mycket märkligt om de ska vara så.
Mberg

Jag trodde toppen hade gått åt då jag (efter vattenpumpsbyte och byte av alla packningar exkl. toppackning) frös tårna av mig. Till slut kom jag fram till att mittenutblåset på instrumentbrädan har en varm/kall-ratt som styr hela bilens värme... =)
Mberg
ja det är lite lurigt det där.. tycker att det är lite konstigt att det är så många uttag för friskluft men iofs så blir det ju varmt om man inte har mittenutblåset på då ;)
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
De finns någonting som heter handbok.

Länk
Mberg
jo visst det gör det ju.. men först så måste man fixa en och dessutom en som inte är på tyska. Men det är lugnt fick en från biltema i julklapp.
Pratar vi om E34 eller E39??
Blåset fram eller bak??
Blåset bak får värme på E39 fr.o.m. -98

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
det blåser varmt i min 540 i mitten inte mycket men det blåser varmt om jag har vredet inställt på varmt... =)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är väl utsläppet till baksätet, som sitter i höjd med framstolarnas ryggstöd i mittpanelen vi pratar om?

Det kommer bara kalluft ur det på E34.

Om jag inte är felunderrättad så finns det bara utblås där på bilar med klimatanläggning eller klimatautomatik, de utan AC har istället ett förvaringsfack.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
136
Undie
325i E90 -05
Stämmer jag som fatta lite fel var han mena =)
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Tjena!
När vi köpte vår bil så var värmen lite skum.......
kom kallt överallt utom på fötterna!!!

hittade felet till slut.
Det sitter någon typ av kolpotenciometer i relgaget rött/blått. den potensiometern var kass. Köpte ett nytt luftblås på Automax & felet försvann........
Sensmoral:
"Det kan va dom små sakerna som gör det......"
Gy
4
Gylle
320i coupé -96
Tackar för tipset ska kolla potentiometern för nu när jag kollade så var den vänstra reglaget anorlunda...

Rulla på hjulet så kommer det en röd symbol =värme

iallafall är det så på min 01a
Det vänstra och det högra reglaget är ju av/på.
Det i mitten är, i regel, värme av/på. (skiljer tydligen på vissa bilar i utseende och funktion...)
Gy
4
Gylle
320i coupé -96
Har två vred för värme, en för vänstersida och en för höger och i mellan dessa sitter vredet för fläktens hastighet.

Gylle

Oj, sry. Men det är lite diffust om vad widehall menar.
Är det vreden under stereon eller rullarna ovanför?
Gy
4
Gylle
320i coupé -96
Vreden under stereon

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.