AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.996

Webasto frågor

Sida 1 av 3
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Nu äntligen har jag äntligen hittat och hämtat min 328iaT.
Resan har gått bra. Nu blir det massor av översättning från tyska till svenska vilket tar tid.
Har en Webasto värmare monterat från fabrik med fjärr. Viken knapp måste man trycka på för att starta och stänga den? När får man starta bilen? direkt när man tryckt på avstängningknappen på fjärret? Hur lång tid går den? Och hur lång tid tar det föra att det blir varmt? Ska man ställa tempen på kliman på högsta innan man startar den? Något man borde tänka på?

MvH Bmw 4-ever
Häftigt Peter! Du fick också tag i en BMW med fabriksparkeringsvärmare, tyvärr har jag inga bra svar på dina frågor, jag har inte börjat använda värmaren ännu för egen del.

Mvh Stephan
ge
158
geson
E12 528i -79
Grattis till BMW:n
Kanske finner du lite information på denna länken:
www.techwebasto.com/automotive.asp
Med den vänstra startar du och den högra stänger av.
När man startar motorn spelar ingen roll!
Vad har du för färg på kanpparna?
Blå, röda el svarta?
M.V.H.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
bäda är blåa på fjärret...den ena har prickar utåt och den andra inåt. Vad betyder färgen då eller spelar det ingen roll?

MvH Bmw 4-ever
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
de finns olika fjärrkontroller därav olika färger .du kan starta bilen direkt efter att du har stängt av webaston,min går en halvtimme ca ,den stängs av automatiskt om strömstyrkan går ner till en ca 12volt för att du skall få i gång bilen,har du dubbla batterin så är de ena förbrukningbatteri som webaston går på.

Länk
Fjärrstarten heter T70, räcker upp till 600m i fri teräng.
mvh
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
vad menas med förbrukningsbatteri? Går det inte ladda den? eller ladas den samtidigt med den andra?

MvH Bmw 4-ever
WA
2.343
WAN
Hej,i min bil så har jag dubbla batterin förmodligen för att de sitter en webastovärmare i ,det laddas som vanligtnär motorn går, är bara på 75ah

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Ok Nu har jag kollat lite md webaston värmaren men det verkar inte vilja som jag vill.
Startar med fjärren och då går den igång. Hörs en elmotor som går i värmaren men mer händer det inte!? Ska det inte låta något när den brinner? Flås eller nåt sånt? Ur avgasröret på värmaren som sitter under bilen kommer det bara luft! Sen stänger den av sig efter bara någon minut! Så skall väl det inte vara eller hur? Har något instruktioner på värmren? skall den rengöras/sotas? Några skiss på värmarena vad allt sitter!!?
Det är ju inte roligt när man har en sådan och den fungerar inte som den ska.

MvH Bmw 4-ever
WA
2.343
WAN
Hej har du dubbla batterin o de ena är dåligt ,då blir de på detta vis,så vart de för mig.

Länk
Vad är det för värmare? Modell? T/S/C/E ?
Det kan ju vara glödpinne, bränslepump m.m.
Kolla så den taktar fram soppa och mät upp motståndet på glödpinnen. (12v 0,3V-0,5V)
M.V.H.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Ja det är en bra fråga Det står ju inget på den. Tror den heter nåt med z/c.
Vad hittar jag den andra batteriet?
Var sitter glödpinnen? Är det den genomskinliga slangen som går till värmaren som innehåller bensin? Hur kan jag se om den får fram bensinen? Om man hade vetat hur man tar isär den eller var alla grejer sitter någonstans på den hade varit lite lättare! Finns det någon flamvakt eller nåt sånt?

MvH Bmw 4-ever
C/T använder glödpinnen som flamvakt.
Lossa mekanylslangen (den genomskinliga) och kolla så den taktar fram soppa ordentligt.
Glödstiftet kommer man åt under mittenlocket.
Efter två startförsök bör den ha matat fram ca 18ml.
Kolla även så du har ordentligt med spänning vid värmaren även när den glöder.
M.V.H.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
ska kolla detta imorgon!

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Så nu har jag tagit upp kriget med webaston igen!
Det blev aldrig nåt att jag kollade upp den då.
Det går ej fram någon benisn till värmaren i mekanylslangen (den genomskinliga).
Det verkar som om det är pumpen eller? finns den några säkringar till den?
Tänkte ta och demontera den och ta koppla på den till batteri för att se om den fungerar.
Jag har hört att det kan finnas en överhettningsskydd och om den löser ut så fungerar ej pumpen är det sant? och i sådana fall var finns den?
Webaston är nog speciellt anpassad för Bmw för på dom tyska pappren står det att den är Bmw anpassad.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
kom igen det måste finnas någon som har haft strul med sin webasto eller? och det finns säkert nån som mekat med en webasto. Så ovanliga är dom inte längre eller?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Har ni några tips på hur man pluggar tillfälligt benisnslang som går till bensinpumpen som då är till webaston? Tänkte ta bort pumpen och se om det är nåt fel på den. men då måste man väl plugga slangen eller?

MvH Bmw 4-ever
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det är bara E38 E32 E34 som kan ha dubbla batterier inga andra serier, iaf från fabrik
Asken

Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel...
Plugga slangen, el eg slanggummiskarven mellen pump och bränsleslang kan man göra med tex en M6 skruv.
Pumpen taktar fram pränslet!
Kolla om pumpen tickar till när du spänningsduttar med 12v på den.
Du kan ju också mäta att värmaren pulsar 12v till den kanske efter 30sek (?) efter att du startat värmaren.
M.V.H.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
Jag ar fjärrkontroll till min webaso och den heter T60. Den är rätt stor grå/silveraktig med en ihopfällbar antenn. Är inte så jätte duktig på tyska men vad jag förstår så har den olika funktioner. Är den någon som kan dom här funktionerna?

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.