|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Evo fälgarna till en silver M3a är grymt snyggt också. Här är en som bara sänkt sin. Skit snyggt rent ut sagt! :) Länk /Johan Min bil: Länk |
|
|
Kolla in iForged, dom har ungefär likadana fälgar som HRE fast till sjukt mycket bättre priser. Denna hade väl suttit bra på din bil > Länk |
|
|
Ja den sänkta med enofälgen e ju riktigt godis!!! Iforged fälgen var ju inte fel den heller...Mumma! Imola!! Vem saluför Iforged Z-POWER! |
|
| Du får köpa ifrån USA, men det är väl inga problem. Varför kallar ni OEM 19" för Evo-fälg? Har jag missat något eller? | |
|
Imola: Den kallas evolution som replika. Den heter däremot Lättmetallfälg M Dubbeleker 67, 19 tum Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Grattis BMW- När du älskar att köra |
|
| Då är jag med... Är inte så inne på replika ;) | |
|
Inte heller så jättesugen på en replica egentligen. men när replican både e lättare och enligt utsago lika bra som originalet så sparar jag ca 25000 kr o lägger på nåt roligare.. Dock så finns det dåliga riktigt billiga kopior somman ska skita i! Anders Z-POWER! |
|
| Men finns det replika i rätt storlek för M3? | |
| Du kan ju köpa originalfälgar för runt 20k, kolla med stylabilen t.ex. CSL fälgarna kostar under 20k. | |
|
imola..då e det väl + däck? Replica finns i rätt dimention, Z-POWER! |
|
|
lite lustigt att csl-hjulen är billigare än 67 fälgarna.. skiljer ju drygt 2k per fälg.. nån som har åf-sida i usa på iForged? i US har dom ju trevliga priser på tillbehör i allmänhet... mvh evers |
|
|
Lite olika annonser... Länk Länk Länk Länk Länk Kolla med stylabilen för cslfälgarna med då dom är billigare än "vanliga" OEM 19" |
|
|
M127 cross spoke (CSL) 19" fälgarna är billigare pga att de är "spun cast" och lackerade medans M67 double spoke (E46 M3) 19" fälgarna är "forged" (dvs smidda) och polerade samt klarlackade. /RS2 |
|
|
Tänkte jag skulle försöka hitta 19" beg för 15 000 ca. borde inte vara omöjligt.. Z-POWER! |
|
|
Stylabilen säljer inte längre cslfälgarna.Sen är det lite problem att få tag på ÄKTA cslfälgar(8,5x19 + 9,5x19) dessa är kodade artiklar,vilket kräver att man äger en M3Csl för att få köpa dessa. |
|
|
Eftersom CSL 19" fälgarna (M127) numera är en option på den vanliga E46 M3 (Competition Package) så kan man numera köpa dessa utan att äga en CSL. Dock så har dessa en annan bredd fram (8x19 ET47) och är allså 1/2 tum smalare än på CSL men det är helt OK om man har 245/35-19 eller 235/35-19 däck. /RS2 |
|
|
RS2:Bakfälgarna är likadana men framfälgarna skiljer det både i bredd och ET(et 44 på ÄKTA csl-fälg).Det spelar kanske ingen större roll men här är ju en hel del i detta avlånga land som bygger csl replikas och vill man ha "The real deal" så är det 8,5x19 et44 som gäller. |
|
|
Elkrn, Var det inte det jag sa eller? :-) Dessutom har CSLen annan spårvidd fram än M3an vilket gör att fälgar med samma ET sitter olika långt in i hjulhuset. /RS2 |
|
|
RS2:Jag ville bara klargöra att där är skillnad mellan Competition Package fälgarna och de "äkta"M3csl fälgarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.