AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.991

Nån som sett denna m3a i Grästorp? M3 e46 740 mil

Sida 1 av 5
E i ett nära köp av denna bil. Verkar vara en trevlig seriös handlare.

Men e det nån som sett denna bil live? Säljaren säger att bilen e i stort sett som ny!

Togs in som ny bil från tyskland med en enda ägare här i sverige.

Tacksam för svar och info om denna bil.

Anders

Z-POWER!

Länk glömde ju länken

Z-POWER!

Anders.W:

Han är seriös, en bekant har sålt och köpt sin M3 via honom. Har själv besökt butiken vilket i och för sig ligger en bit ute på landet men helt ok.

Väldigt lite mil på en 01 knappt inkörd det enda som jag tycker saknas på utrustningen är lucka.

Tillverkad 03/2001 och importerad 03/2001 med endast två ägare i Sverige (inklusive nuvarande ägare Autosalongen) så det verkar stämma. Det ser också ut som om den togs i trafik första gången 09/2001 enligt Vägverket och den har varit avställd sedan 10/2003. Kolla om vevstakslagren är bytta eller om motorn är utbytt. Den är ju inte ens inkörd ännu så om allt är OK så köp den! :-)

/RS2
De är en aktionerad bmw handlare/verkstad. De är väldigt bra att ha å göra med i verkstan å på reservdelar. Jag har aldrig pratat med nån försäljare som säljer bilar. Jag handlar alla mina reservdelar av dem. Intrycket jag har av Autosalongen är att de är bra och servicmedvetna.
/ Lidberg

Gammal skit blir ingen glad av!
Vevlagrerna e bytta på den.

Och det e bara en enda brukande ägare på den. Han som köpte bilen som ny har haft den i drygt 2 år o han enligt säljaren varit superpedant. Alltid haft lakan i stolarna när han kört osv..

Ska upp o titta på den imorgon. Jag har sagt att om bilen e så fin som säljaren säger så köper jag den PRONTO!!

Han ger även bra betalt för min z4a i inbyte. En del andra firmor bjuder rena skämtsummor i inbyte för min za mot en m3a.

TYCKER ni det e dyrt med tanke på milen???

400k e ju mkt pengar för en m3a 01a.... men vad tror ni?? E det värt att lägga till 40000 o få en nästan helt ny m3a??

Att köpa en fin bil med kanske 3-5000 mil för 40k under borde vara en sämre affär?? Eller hade ni köpt en m3 från 02 med ca 4000 mil för samma pengar?

ELler hur ser ni andra Bimmertokar på detta??

Tacksam För svar!

Anders

Z-POWER!

Det finns ju t.ex en 03:a med garanti och vagnskada till salu för samma pengar på PowerBörsen... Den har gått "lite" längre dock.
Ofytusan!!!
Ja den var fet!!!! Fälgarna e ju helrätt och färgen klockren..

Men milen e ju lite fel.. om man jämför.. skildnaden e ju 6000 mil. det tar mig 3 år att köra. Men det e säkert helrätt pris på den bilen..tror jag :) Snygg som tusan..

Men om jag köper den silvriga så åker det på 19" på den me!!

Mumma!

Z-POWER!

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Alltid lika kul när folk försöker smyga in lite "reklam" för sin egen bil i trådarna:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Anders.W:

Jag hade nog räknat på vad skillnaden blir i försäkring och service på en 01 vs 03.

Om jag hade haft pengar så visst en ny bil har en känsla som ja du vet:))

köpte min när den hade gått 618mil
Jag får första halvåret för 600kr helförsäkring via bilfirman. Nästa service bjuder de på. O den e om 1400 mil.. Vissa fördelar finns ju med firma :)

Z-POWER!

Anders.W:

Hur länge skal du ha m3'an? Skal du ha den i många år, så er det koolt med låga mil... den er jo nestan ny!! annars hadde jag kjøpt en 01 med flera mil.. typ 4-5000 og sparat en slant.

Hva med SMG? Eller er det manual som gjelder? :)

Åkte forbi Grästorp i sommar, og stannade og tittate på butiken der, virkade som et bra ställe!!

Lykka til!!
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kompisen köpte en sv-såld M3-01 för 2 årsen med 2000mil på mätarn för 400.000kr.
/dutta
Jag hade kollat efter en lite nyare. Tycker den gamla navin tex ser lite tråkig ut. Går ju visserligen att byta men det gör ju det mesta. Sen tycker jag personligen att M3or ska ha SMG.

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Johan. Tycker priset är dyrt för en tidig -01 utan SMG. Personligen hade jag nog kollat på en nyare modell med SMG. Även om få mil alltid är kul.
Priset är nog OK om historien stämmer och den verkligen är i nyskick. Visst finns det billigare bilar men oftast finns det en orsak till det. Min erfarenhet är att det är väldigt svårt att hitta E46 M3 i bra skick och med en känd historia. Vad det gäller SMG växellådan så ska man också vara medveten om att den kommar att ha betydligt högre driftskostnader. Det är inte helt ovanligt med elektriska och hydrauliska delar som går sönder och kopplingen slits också hårdare vid LC starter. En annan intressant sak är att det generellt varit mycket fler kvalitets problem på årsmodell 2002 när mass produktionen kom igång så en 2001 med lite mil på mätaren kan vara ett bättre köp med rätt pris.

/RS2
RS2:

Det fanns/finns kanske en M3 som av model 02 med SMG som aldrig testade LC starter näää jeg vet en till som inte testade det på sin under den tiden han hade sin.

Anders.W:

Jag hade personligen inte köpte en M3 utan SMG har man en gång testade så finns det ingen återvändo och då hade jag kört manuell i ca.200mil.
har gått nästan lika mkt som min ;)...lågmilare ska det vara helt klart.

Mvh
Har kollat med föregående ägare ikväll. Han har haft bilen sen ny o endast kört 700 mil. Han e 59 år( perfekt ålder) o enligt han själv aldrig kört bilen i regn o aldrig fortare än 140 km / timmen. Alltid avställd vintertid Han hade alltid lakan i bilen för att inte slita på skinnet. Han hade endast finåkt i bilen.

Ringde han igår o han lät verkligen trovärdig. Vissst låter det nästan inte trovärdigt??? Men jag har fått bekräftat från en annan källa att det verkligen stämmer.

Angående SMG så vill jag inte ha det. Det e en jäkla rolig vxllåda när det fungerar. Men några jag känner som har smg2 har haft en del problem med sina. Ska man ha smg så ska man ha av senare årsmodell enligt de som vet vad de pratat om..

Z-POWER!

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Inte snabbare än 140km/t? Har du kollat så den inte är igensotad? ;)

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Har varit uppe i Grastorp och kollat pa bilen i fraga och maste saga att den ar i ett mycket fint skick MEN!!! Detta syns inte pa bilderna men det sitter en eftermonterad vinge pa bakluckan, for det forsta ar vingen inte snygg och for det andra sa ar installationen katastrofal, kan verkliegn se hur dom har borrat i Luckan och kletat pa vingen med en massa lim eller nat, ser valdigt soligt och fult ut. Om det ska bli nan ordning pa detta sa maste luckan bytas, inte sa farligt i och for sig men men... M3 emblemet ar ocksa konstigt, nagon har malat i m fargerna med en pensel? ser inte sa bra ut...

Men annars ar bilen mycket fin...

MVH Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.