AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.635

Nu vet vi vad ett människoliv är värt i trafiken

Sida 2 av 2
Bröderna Dalton, mönster finländska medborgare:) "Pahat Pojat" filmen, som ju också lanserades mot Sverige bygger till dels på Dalton bröderna.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

30 är helrätt tycker jag! Alla större vägar, götgatan osv förblir ju 50, det är bara de mindre vägarna som redan har låg hastighet pga farthinder, trängesel osv som nu officiellt blir 30, skitbra!
"30 är helrätt tycker jag! Alla större vägar, götgatan osv förblir ju 50, det är bara de mindre vägarna som redan har låg hastighet pga farthinder, trängesel osv som nu officiellt blir 30, skitbra! "

Trängsel? vad gör 30 sträckor då?

Det enda jag vet i nuläge är att dom aldrig mer får min röst

Och nej jag har inte begrundat det endast på 30 sträckorna, men hade dom lagt ner lika mycket energi till att hitta på miljövänligare motorer och andra sätt, Så hade iaf jag varit glad! jag åker ofta tåg och buss men samtidigt mycket bil också. Titta bara på idioten billström eller va fan hon heter annika nånting iaf, man får ju tamefan panik bara man tittar på henne, 33 % av min skatt går till hennes galenskaper.

Som jag sedan sitter och ser på 4:an och spottar och svär jag vet inte hur det är med er men jag tänker iaf, att hur F*N ska ja ha råd nu när det höjs ännu mer.

Jag tjänar bra men inte så bra
Men hur många ställen i Sthlm city kan man egentligen köra i 50km/h? Morgon, lunch och eftermiddag e ju hopplöst att ligga över 10-20 ändå..

Kanske nån helg eller några sena kvällar så kan man komma upp i 50%..Värdelöst med bil i Sthlm city..
Mert

Ja det är ganska värdelöst med bil i city. Men dom få gånger man kommer upp dit så är det fan värt det!!

Det ÄR mycket folk i city dygnet runt men dom anpassar sig precis som billisterna anpassar sig

skulle jag få bestämma skulle jag försöka "fixa" rattfyllan istället!! verkar smartare med tanke på att dom inte ens hinner reagera innan det är över.

sen med tullarna är ju sanslöst!! rösta allt annan än rött nästa gångt tack :)
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Det är jättebra gjort av Stockholm stad att sänka från 50 till 30!

Delerium*: Kör du ofta inne i city efter 22.00? Det är inte många bilar i omlopp då.
Jag tycker att polisen kämpar på så gott som de kan ang. rattfyllor. Speciellt med tanke på att polisen inte har mkt pengar.
Att vara ute på vägarna kostar pengar, tyvärr.

Det ska bli regeringsskifte! Vi måste kämpa för att det skall bli blått!
det jagh menade var att eftersom det är trängsel spelar det ingen roll var gränserna ligger, det går sakta ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.