AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.185

Vilken färg är mest lättsåld som begagnad?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Avusblåa bilar är lättsålda:) I höstas kom en granne fram till mig och undrade om bilen var till salu?! Nej, blev svaret. Kontakta mig först när du ska sälja...eh, ok. :)

Micke K. Länk
Jag gillar olika färger beroende på vilken bil den sitter på...
70-ta: beige, brunt, olivgrönt
80-tal: vitt, klarrött
90-tal: silver, svart, grått, mörkblått, mörkgrönt osv.
Men även sjuka avvikelser kan vara riktigt läckert!

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Silver är snyggt men ack så tråkigt. "Alla" har ju en silverfärgad bil och begagnatmarknaden är översvämmad av silverfärgade bilar. Kolla tex på Alfa 156... verkar som om minst 75% av svensksålda sådana är just silvermetallic. Väldigt många E46 (främst 318/320) tycks vara just silvermetallic också. Trist!

Själv har jag olika favoritfärger beroende på modell av bil. E39 är sanslöst snygg i Imolarött. Bostongrönmetallic i kombination med cremefärgat skinn är också mycket sobert. E46 är mycket vacker i Avusblå. E34 ser bäst ut i Alpinablåmetallic eller Alpinagrönmetallic men även gammal hederlig solid Alpinvit är snyggt på en välskött bil. E36:an gör sig mycket bra i Kashmirmetallic. Som sagt, färgen man föredrar varierar ordentligt beroende på modell.

///M som i M52TUB25!
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
fatttar inte varför de flesta tycker silver är så vanligt om man kollar de som köpt nya bilar här på forumet så har det mestadels varit orientblåa som iof är helt okey Det det är nog lätt att tala om för andra vad de skall köpa för färg . När man själv skall beställa blir det lätt en vanlig Färg för att det är de man ser i bilhallen.
Kolla nya E-90 nästan säker på att det komer en uppsjö an blåa eftersom många bilder är av denna färg.
mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Aspensilvermetallic på en E39 är helt ok+en "silverkulör" som jag också gillar är Lachssilvermetallic(stavning?) på en E28:a :)

Den gröna i länken här ovan var inte snygg :)
Gillar annars mycket mörkgröna färger..

Mvh Janne.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Hej!

Då jag till 99.9 % säkerhet kommer att köpa en Royalblå metallic M535 med beige inredning imorgon så måste jag säga royalblå....:-)

tvätta, tvätta, tvätta....
Daytonaviolett måste väl vara bland dom finare färgerna som man kan ha på sin bmw?

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja, 1995 var den det... :-)
(Sedan ersattes den av Technoviolett - som iofs inte är lika snygg, enl mig)
Men lättsålt / snyggt är inte alltid samma sak!
Nä, det är sant. Det var en ganska bra fråga det här. Mest lättsåld... Finns det inget rakt å enkalt svar?

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hallå!

Jag är ju bilhandlare, och kan säga att är inbytet en solid-vit bil, är det automatiskt 5-10.000:- under "listan". Det gäller även solid-rött och solid-mörkblå (vilket jag inte förstår, då det är en rätt ok. färg...). Allt som också har "grälla färger", ex. hemska Skôda Fabia Compis, är rent ut sagt jättesvårt att sälja. Detta gäller ju nu bara på "svensson-bilar" men ibland även på riktiga premiumvagnar, förutsatt att det inte är en tvådörrars sportcoupé med lite maskin i. :-)

Själv gillar jag Silver, Champagne, Svart, Sand, och en riktigt superläcker färg som kom på nya C5:an: Svartlila Ganache pärlemormetallic(med champagne-effekt! Den kan vara svart som natten, men skiftar ut i mörklila pärleffekt med stråk av glittrande champagne!!!) Vilken färg!!! Den borde BMW ha på M-vagnarna :-)

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Personligen tycker jag att färger är någonting så individuellt från bil till bil, fordon till fordon att det är alltför lätt att generalisera.

Klart att fler hade kunnat tänka sig en knallröd Porsche Boxster än en knallröd X5a :)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Förtydligar frågan:

Mest lättsåld färg om den sitter på en BMW
Måste nog hålla med om att solid Vit och Röd är svårsålt.

Ananrs är det nog individuellt, skulle jag våga mig på en liten generallisering skulle jag nog säga att större bilar med fördel bärupp mörka färger, eller silver då som inte sticker i ögonen oavsett vad den sitter på för fordon. Och att en mindre bil lättare "sväljer" en skrikig färg.
Nu är jag inte direkt som medelsvensson, men på följande BMWmodeller fördrar jag dessa färger.

E39; M-paket är alltid ett klart plus, Cosmossvart, Hellrot, Alpinvit III kräver facelift, Dakargul II, Fjordgrå, Antracitgrå, Royalröd, Sienaröd, Estorilblå (första val) sedan finns det rätt många färger som är helt okej och skulle inte få avgöra ett köp, det gäller även övriga modeller.

E46; Hellrot, Estorilblå (första val), Alpinvit III helst med M-paket, Stålgrå, Cosmossvart, Carbonsvart, Sienaröd, Technoviolett.

E38; Cosmossvart, Hellrot, Estorilblå (första val), Antracitgrå, Fjordgrå, Alpinvit III, Royalröd, Ascotgrön (andra val).

X5 E53; Estorilblå, Stålgrå, Cosmossvart, Carbonsvart, Hellrot är nog även den snygg men jag har aldrig sett någon.

E63/E64; Alpinvit III, Estorilblå, Carbonsvart.

E60/E61 med M-paket som krav; Alpinvit III, Carbonsvart, Estorilblå.

1 E87; Alpinvit III (första val 1:an gör så helt klart i vitt) när kommer indivdual med Estorilblått i spetsen?

Z4 E85; Alpinvit III, Saphirsvart, Svart II, var är dom roliga färgerna till modellen, jag vill se Dakargult, Estorilblå och liknande.

E65/E66/E67; Alpinvit III (första val helst på en B7), Saphirsvart, Carbonsvart, Oxfordgrön II.

E32; Petrolmica, Alpinvit II, Svart, Svart II, zinnoberröd, Delfingrå.

E34; M-paket lyfter alla färger rejält, Alpinvit II/III, Hellrot, Cosmossvart, Fjordgrå, Arktissilver, Alpinagrön.

Mvh Stephan

Jag tror att sliver, svart, avusblå och vinröd me lite annan nyans säljer bäst gällande Bmw. Tror att vit säljer sämst och indv lacker :)

BMW- När du älskar att köra
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Man kan även se det så här. Då de flesta väljer silver som färg innebär det att det finns fler att välja på = större konkurrens vilket ställer högre krav på just "ditt" ex när du skall sälja.

Så vilken färg som är lättast att sälja är svårt att säga men man kan generalisea och säga vilka färger som är svåra. Jag tycker att solid röd, vit, babyblå och svart är svårare än andra.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Färg är högst beroende på modell. Spontant så tror jag att silver kommer att bli trögsålt om ett par år då ALLT är i silver nu. Ioch för sig kanonsnygg och lättskött, men för mig går färgen bort pga den är alldeles för vanligt förekomman de just nu ( nyare bilar).
En silverfärgad BMW från 70-talet är ju läckert exempelvis
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
har i evigheter försökt hitta en silverfärgad 530da touring -01 och kan inte hålla med om att silver är direkt vanligt. verkar bara finnas svarta E39 touring i både tyskland o sverige...

nu har jag ifsig hittat en men det t og tid

///Danne

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Den erfarenheten jag har är att svart dominerar på marknaden, av alla de bilar som cirkulerar runt, men från mitten av 90talet och nu efter 2000-2005 så lär silvermetallic ligga i topp.
SpineKracker
Royalblau metallic går ju inte av hackor måste jag säga. Har BMW kvar den lacken? Har bara sett den på BMW utan "inglasade" lyktor..

E30, för att man vill.

Mer GO än SHOW är mitt motto.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.