AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
21.184

Vilken färg är mest lättsåld som begagnad?

Sida 1 av 2
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är det svart, silver, grå eller någon annan färg?

//Player
Om man baserar detta på vad som säljer är det säkert silver eller grå. Typ varannan nybil är ju silvrig. Nåt som inte jag fattar!

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk
Buspelle
Silver, svart och blå (i den ordningen) är mest efterfrågat enligt bilhandlarna.
Kan inte förstå varför silver är så poppis! Tycker att den är elegant men inte så snygg, då är mörkare färger snyggare. Enligt mig :)
Ma
39
Martin_Jarl
BMW 320iT 1990
Tror att det hänger på 2 saker:

1. Dels är silver en tidlös färg som passar de flesta bilmodeller.
2. Silver är lätt att hålla rent eller åtminstone att se rent ut. En t.ex svart bil är ett rent h-vete att hålla ren.

MvH Martin!
Lätt att lista de färger man sannolikt ska undvika på BMW:

framförallt den enligt mig vidriga "glaciärgrön", sannolikt vit, samt hemska individualkombinationer med blå/gult SCHiin och dyl.

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Glaciärgrön som är så vacker :) heller den än blå, svart, silver som verkar vara "standard" på alla BMW

///MVH Hasso
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Silver färgade bilar är inte bara lätta att hålla "rena" utan även väldigt tåliga mot smårepor, på en mörk bil syns ju minsta tvättrepa och stenskott som en stjärna på en svart himmel.
En silvermetallic e39 med m-paket, den är riktigt snygg i silver.

/Christofer
Silver eller grå är ju ingen utmaning för en riktigt pedant bilägare. Eller hur Hasso? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Över huvud taget så kan man väl säga att metalliclacker är populärare än solida lacker. Framförallt vita, solidsvarta och "kommunalblå" bilar värderas något lägre eftersom de i regel inte är lika attraktiva som begagnade.

Även solidröda kan vara lite svåra att bli av med, än om jag tycker att röda bilar är bland det allra snyggaste som finns! T ex så kommer i min mening E46-karossen verkligen till sin rätt i ljusröd/japanröd/electricröd/imolaröd.

Mvh.
Imolaröd, svar ja!
Länk
I vårt koncernavtal gällande vissa tjänstebilar så är metallic gratis för att det ska gå lättare att sälja de inbytta bilarna...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Mora metallic :D

/Johan

Min bil: Länk

Johan99
Din bilfärg spelar i en annan högre division än vi andra.
Skulle jag köpa en beg diesel och din var till salu så hade jag inte tvekat en sekund.

Själv gillar jag skarpt den montrealblåa färgen som Hasso hade på sin 528a.
Glömde skriva att jag gillar min calypsoröda färg mycket när den är ren.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Titan silver metallic tycker jag är den snyggaste,
men blått är alltid snyggt som t ex min montrealblåa bil.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag instämmer i att silver torde vara den mest lättsålda, följt av andra grå nyanser. Dock totalt obegripligt för mig, det är jäkligt trist när hälften av alla bilar har samma färg.... När jag köpte min 1-serie, kunde jag konstatera att det finns 5 olika gråmetallic lacker, två blåmetallic, en svartmetallic samt solidlackerna vit, röd och svart. Summa summarum 9 kulörer som ber om ursäkt för att dom möjligen kan sklijas från varandra, och EN som är lite klatschig och syns på parkeringen! Gissa varför min bil är Japanröd....

/// Gunnar E.
Denna är annars helt ok...
Länk
hmm..
Jag är mycket svag för montrealblå metallic. Mycket vacker färg. Även den avusblå lacken på salig E34 M5 3.8 är snygg. Matchar de grå trösklarna snyggt.
Upplänkad grön bil får mig mer att tänka på en jippobil från 1988 än BMW 540. Ett vomeringsobjekt helt enkelt...!

/Simon
Håller med Simon till 100%
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.