AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.977

Villka bilmodeller har ni respekt för, vid röd ljuset ?

Sida 3 av 3
Audi S4 2,7 bi-turbo m/chip är inte roligt at träffa på heller.
Visst har man respekt för Audi S4 Rs4 4*4 med lite chip samt annat godis blir vi frånåkta ganska lätt..Har provat ett par gånger
men det är ingen ide..
Vi har här en riktig värsting till Audi avant S4 svartmetalik med Dtm rör i bak Skulle inte förvåna mig om den ligger på en 500+Hk..Det ryker om alla däck vid start ser fräckt ut..
Men som sagts flera gånger Man åker det man tycker är roligt..
Så vi är inte alltid värst..Fusk med 4*4.Eller hur...????

Kör på höger sida
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
I dagens läge bör man nestan ha respekt för dom flesta bilar! För allt har ju verkligen flippat ur ju! Folk har hur mycket häst i bilarna som helst!Trimmar som galningar! För några år sen var man imponerad av GTI bilar=) haha nu när man själv äntligen har råd att köpt sig en m3a som var en ren dröm å fantasi förut för några år sen räcker inte tilll längre ! folk har flippat ur! Dom flesta som har turbo bilar trimar skiten ur dom! Nestan bara M3orna som ä orginal under huven! Så man liger ständigt steget efter! *snyfft* Dags ¨å Vinna på TRISS!
Finns ju ett antal BMW-s med 4WD också :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
kilroy
Om man nu tycker att rödljuskörningar är bland det häftigaste som finns är kanske inte BMW första valet...En turboladdad 4-hjulsdriven Audi är vesslesnabb från start, dessutom fortsätter den att vara en prestandabil även i + 200, vilket många rödljusraketer inte klarar av.
Det finns i Malmö en Impreza GT som jag stöter på med jämna mellanrum. Killen är utrustad med en extremt blytung högerfot. Imprezan går bra upp till 80 men när det börjar svänga så avslöjas bristerna hos den typen av bilar. I högre farter är han inte lika tuff längre och vid 160 är det tags för honom att ta på hörselskydden eftersom motoreffekt prioriterats högre än ljudisolering.Det ställs lite högre krav än turboladdning för att man skall få kalla sig prestandabil...Mvh kilroy
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Alla Mitsubishi Evo är ganska elaka....
30-40år gamla bilar från andra sidan Atlanten brukar inte vara så lätta att rå på. Känns skönt att veta att de måste ställa sig hårt på bromsen när vägen så småningom kröker medans det för min del räcker med att vrida på ratten :)

Min kompis har en Supra MK IV som han skrämt upp till ca 450hk den får jag också spö av dessvärre. Körde mot en XKR för ett tag sen och trodde det skulle bli svårt, men det var jämnt upp till ca 150 sen var det dags att bromsa pga nästa rödljus.
sc
8
sccE36
325i coupe-93
tråkigt med rödljus......... då måste man ju bromsa direkt efteråt, då du uppenbarligen kör i stan.På strippen däremot är det onödigt att ställa upp mot snabbare bilar om du inte kör för egen räkning................ser annars upp med vissa turbos plus 4 hjulskraffsare.

Jag tycker det är roligare med landsvägsrace, det har jag alltid gjort. Jag ställer ändå upp mot ex. en M3:a trots att jag får stryk, det är alltid kul att mäta krafterna. :-)

Flåklypa
Håller med Flåklypa om att landsvägsrace är skoj, har börjat snegla på amerikanska hemgjorda racefilmer där dom tutar 3 gånger innan dom sätter iväg. Funkar faktiskt riktigt bra även här :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Jag har stor respekt för alla bilar när jag ska gå över vägen vid ett rödljus.

Men om jag får välja så blir jag helst överkörd av en BMW, en Porsche eller en Ferrari.

/Flisan

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Är mest nervös när det kommer upp någon toktrimmad 740 turbo med wonderbaumskog och avloppsrör. De brukar vara rätt bakhala och starta innan det blir grönt.

/// Viktor

Mer mos till folket
Perran_:
Kan du utveckla hur de tre tutningarna går till?
Man kör rullande i samma fart, sen tutar man tre gånger i jämn takt. Vid tredje tuten kör man.
Ungefär som att säga "klara, färdiga, gå" fast med tutan.

Flåklypa
Ok.
Japp så går det till.

ViccoA: Kan förstå hur det känns.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
McLaren F1 GTR

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.