AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.286

370 hk på papret?

Sida 1 av 4
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Är det någon som har sett den här? Blir så trött när folk skriver chippade till 370 hk på M5 3,8. Ingen skriver att de har papper på det. Vore skönt att slippa alla dessa "små" överdrifter.

Länk

Blev tvungen att skriva av mig!

//Schnitzer

kombilappis
det är ju så.. jag har också tröttnat på sånt.. :(( så då är vi 2 iaf
Ska lägga KN i57 i mot M5, blir nog 440hk då. Ja 10% ökning i vissa fall påstår K&N. M5 är ju nåt exrta från början så, måste bli minst 10%. Sedan kanske ett FIS avgasrör 10%, då har jag 480hk. Och ännu ett Estrella Chip med 10% ökning åtminståne 520hk med dessa!!! Blir nog snabbast i världen...

:):):):)

Dumma J*vlar!

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk
kombilappis
å du... glöm inte att en rutstreamer minst ger 10% till :)))
+ att det säkert gör en 20000 på priset ;)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
schnitzer@ jag lider med dig ;) -
alla som tror att en chip + lite 'husch/husch' ger 20 eller t.o.m.
30 extra-hästar = 'dream on' -
sedan vet vi att 370>390 hk går att få ut även utan 'fusk'
(dvs. kompressor resp. turbo) MEN DET kräver omfattande
arbeten och minst EUR 10.000 i insats -
-
men många vill gärna drömma eller lurar de som inte känner till
skillnaden -
-
min egen bil KAN vara 'Kennfeld-optimerat' av BMW i Duesseldorf
men längre än så VILL jag inte gå -
hade jag sådana tanker kommer antingen en ALPINA in i bilden
eller OM det nu nödvändigvis SKALL skruvas utgå ifrån en 3.5 Li
6:a, 'fråga ALPINA varför' ;) sedan KAN man säkert skruva på en V10 också ;), läste just idag att ALPINA's motsvarighet till E60 M5
= B5 har en 4.4 Li V8 med 500 hk (????)
500 he,he,ha,ha,ho,ho ! som alla säkert vet ha E60 M5:an = 507 (om nu DET är sant och inte bara en -nostalgisk- parallel till gamla 507:an), SJÄLVKLART får ALPINA'n INTE har fler hk än M5:an (ÄVEN om den nu råkar har det), eller hur ??? ;););)
-
god natt + sov gått, i morgon är det att skotta snö i Götet !!!!!

M5touring register
kombilappis
en del är ju helt enkelt bara sköna.. så kan det gå.. :)

vi har ju världens bästa bilar !!!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Såg i Bilsport eller om det var Fyndbörsen en M5 E39 som det stog var chippad till 500 hk. Undra var de extra 90 hk kom ifrån?

//Schnitzer

kombilappis
det måste vara ett jävligt bra chip.. men som jag har förstått detta så är m-topparna polerade å portade från fabrik ? å det lär ju vara lite vassare andning iom det ?
det nästa man kan göra för att åka effekten nämnvärt är att byta kammar ?? eller kompressor ? å då går det inte att besikta.. ?

kombilappis
öka ska det stå.. :)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
m5toureg: På tal om E60 M5. Du har säkert pratat med Tobias (Chewbacca). Jag ska ju möta upp honom när jag ska vara i Tyskland. Funderar på att fråga honom om vi ska åka till en BMW återförsäljare och fråga om vi får köra en M5. Vore superkul!

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
kombilappis: Jag har en kompis som besiktigade med sina Dr. Schrick kamaxlar, men med kompressor är det som du säger helt kört, OM man inte bor i Tyskland då förstås.

//Schnitzer

kombilappis
men jämför norge å sverige.. jag tjatade med en gubbe på knutstorp 2003.. han hade en S-50 i sin mineral blåa e-30.. det va inga problems.. men jag har en kompis i götet.. han får knappt igenom sin e.30 med en 2,5l motor med värre kam å extraktorrör.. det är ju skamligt... men det är ju dom större ingreppen som ger mer effekt... kambyte med mera.. inte chip å dekaler.. så har ju jag lärt mig iaf. :)

kombilappis
hmm s-50 va det inte.. det va en 3,8a... men ändå åt helvete mkt större än vad sverige hade släppt genom iaf.. det är ju sjukt..
eu ska ju vara så bra.. men sverige verkar leva i en egen värld ändå..

tur man är nöjd med sin m som den är..

Åh ja, sen har jag hör om ett 550hk chip till M5 E39, men tror detta måste varit ett taco-chips eftersom det är så starkt:)

:)

Tjejen skrattar tom:)

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk
kombilappis
hahahaha.... men en del har ju ingen rättorik.. inte för att jag kan så mkt om just M men jag lär mig.. :)
wooooooooooow simons sportburk.. ger minst 30 häst.. :)

Bilen ser seriöst välhållen o bra ut, inte nåt j**la plastic-padding- styling M-wannabe osv! Killen har kanske exakt 370hk vad vet ni om det? Ett grymt bra/dyrt avgasystem hela vägen inklusive grymt grenrör, Bra chipp, öppet luftfilter, planad topp, och diverse justeringar på toppnivå (ej Nisses bilverkstad) borde inte vara några problem att få ut 370hk.

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dragolito:
Öppet luftfilter är nog knappast vägen att gå för ökad effekt, isåfall ett insatsfilter.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
3.8-ans motor ligger väl nära gränsen redan från fabrik, kan man verkligen göra så mycket mer på den?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Dragolito.
Då borde modifieringarna stå. Räknar man upp luftfilter kan man vara säker på att all modifikation kommit med.

Flåklypa
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tjaoo!!! Bry er inte i chipp gubbarna dom vet tydligen inte vad de e för bilar dom förstör! Riskera så mycke för så lite nä!!! Har lackt in lite bilder på m5an under ( Galleriet läsarnas bilar ) Dyker upp där under vackan om man har gort rätt. Mvh/Ta hand om er M bilar.
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Perran_: Ligger nära gränsen?? Kolla www.vsmotor.no

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.