AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.091

Någon som kört på Nurburgring?

Sida 1 av 2
Tänkte bara kolla om det är ngn som har kört på Nurnburgring och vet ngt om öppettider, kostnader samt hur det är med den svenska försäkringen om man ska köra där?

/// mstrutsen
Du har mail ditt struts elände

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Länk

Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
Länk

ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Ett varv kostar 14 euro, och är då ca 2,2 mil långt.
Öppettiderna fick du i länken ovan.
Svenska försäkringen ska ju gälla, men man har nog inga garantier. Tänk på att du blir ersättningsskyldig för räcken som du trycker till vid en avkörning, de är inte billiga.
Jag har kört på Ringen. Oerhört roligt för en bilentusiast med racingaambitioner.

Vad det gäller försäkringar så BORDE de gälla då Nordslingan klassas som landsväg. Däremot vet vi alla hur hala försäkringsbolag kan vara när det händer något och det finns just nu ett aktuellt fall där en svensk ägare av en Porsche av exklusivare sort totalramponerade bilen. Försäkringsbolaget, Trygg Hansa vill inte betala ut ersättning med motiviering att bilen kördes på bana under tävlingslika former.
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Nu var ju inte just den Porschen så farligt skadad.
Men om nån skulle totalskrota en bil för milijonen ut att kunna lita på sitt försäkringsbolag så känns det nog.
I de flesta fall så ställer de säkerligen upp, men man ska nog inte lita på det utan köra mycket försiktigt på denna förädiska bana... som inte har några avåkningszoner att tala om.
kentsamuel: Vilken Porsche Syftar du på?
ke
342
kentsamuel
M3 E30
M3 E46
M535 E28
528i E28
318i E21
2800 CS E9
320d F31
530dM F10
Kom just på vilken Porsche du menade. Den blev det ju inte så mycket kvar av.
Ska bli intressant att höra hur resultatet blir av försäkringsfrågan.
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Nån som ska ner i sommar? Har ett starkt begär att prova Audin på denna bana :)
Jag ska ner till ringen i sommar, det vore kul om var några fler som åkte.

Jag och en kompis tältade vid ringen för några år sedan. På campingen så träffade vi flera svenskar, det var verkligen kul att sitta och "ljuga" om dagens körning kring grillen på kvällen.

Det är också skönt att vara fler om man får något strul med bilen, det är ju några mil hem...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag ska troligtvis dra iväg på en tysk E34 M5-träff helgen den 22-24 april. Det är ju en E34 M5-träff i Sverige den 16 april. Den missar jag tyvärr. Får ta igen mig i Tyskland istället. Har jag fixat en kamera kan jag lägga upp lite bilder från träffen om någon är intresserad.

//Schnitzer

Jag och ska ner till Ringen i vår om allt löser sig med försäkringsbolaget..kanske skulle försöka få ihop lite folk och åka tillsammans om det är fler som är sugna?

/// mstrutsen
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Finns det någon tråd om den krashade porschen?
Hurdana köer är det till ringen? Jag tänkte åka på lite bilsemester med M5'an i mitten av maj...

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

antagligen ligger folk lågt i frågan innan det är löst med försäkringsbolaget (det senaste jag hörde ifråga var att han inte fick nåt)

men helt klart så har bilden av detta tragiska passerat huvudet många gånger, personskador uteblev har jag för mig vilket såklart är det viktigaste men det känns SÅ tragiskt på en sådan bil..

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Jag åker på min premiärtur till ringen i Augusti :-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Player: Ärendet är under utredning och bör därför inte diskuteras på ett offentligt forum.

Ledaren i förra numret av Automobil behandlade ämnet.
Spa samt Ringen i slutet av april/början av maj sen Scuderian på Ringen i början av sep.
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
jag anmäler mitt intresse vid ev samåkning :)

mvh evers
Har också planerat att debutera på ringen i augusti. Ser mycket fram emot detta :))

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.