|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla!! Jag är ny här på forumet. Började läsa om alla som sätter en turbo snurra på sina bmw:ar. Och tyckte de verkade intressant, så nu har jag köpt mig en bmw 320 och ska börja en turbo konvertering. Men jag har ganska mycket frågor som ja måste ha svar på. och jag har sök här på forumet men det vore bra om man samla ihop alla frågor!! Tycker ja!? Grenrör? Har tänkt att vända det, men vem kan man köpa en adaperplatta av? Turbo? Vilken turbo lämpar sig för mig och min motor har tänkt mig en effekt på 200-250hk? Spridare? Saab spridare passar dom å bara sätta dit? Lmm? Vilket typ? Tändsystem? Något bra och billigt system? Om man byter ut tändsystemet måste man fortfarnade ha extra spridare och tryckvakter? Hoppas ni är snälla och hjälper mig!! Tack Älska ofta men gift dig aldrig! | |
| Länk lite bilder på mitt projekt!! | |
|
Kolla med Bäckis om adapter platta! Turbo: skaffa ett 16T agg, fin respons och det finns väl att få tag i ganska lätt, typ 4000:- Intercooler till din effekt,en saab 9000 räcka till mer än 250hk o är billiga! Lmm: skaffa från en 535 e34, några volvo turbo spridare, sånna passar. Frågan är ju hur du ska göra med tändningen"! Hur mycket ska du ladda? Upp till 0,5bar utan ändrad tändning ska va lungt. |
|
Axel |
Turbo kan vara bra,ti hi MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| danragn: håller "insugsgummit" det som sitter org vid spjälet? jag sköt 2 sånna direkt nästan 1 av dom va nya.. | |
|
gör en egen sådan krök som du sen kan sätta extra soppan på, kolla på min lösning ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny%mapp/517H1468.jpg ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny%mapp/517H1469.jpg |
|
|
ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny mapp/517H1469.jpg ftp://Gasa:gasa@gasa.no-ip.com/-=Filmer=-/-=Blandat=-/Ny mapp/517H1468.jpg fan att jag aldrig får länkarna till att funka... nu så tror jag dom är ok, kopiera länken och klistra in i explorer. |
|
| Nja vi får väl se, ska bara ladda max 0,5 bar till och börja med.. | |
|
Hur mycket utvecklar en sån motor orginal, och med 0,5bars laddtryck då? Älska ofta men gift dig aldrig! |
|
|
Vad finns de är tändsystem att välja på då? Och vad kostar dom? Älska ofta men gift dig aldrig! |
|
| Hur mkt är det orginal? 129hk eller? På en 325 motor sägs det ge "ungefär" 240hk... Så det är väl bara räkna bort lite hk från den siffran, kanske lite oseriös mätning :) | |
| Axel: hur mkt laddade du då? | |
| Ingen som har mer bilder? | |
| Använd sök-funktionen finns ju hur många trådar som helst om detta. | |
| Jeppan: "Använd sök-funktionen finns ju hur många trådar som helst om detta." verkar vara en standard fras på detta forum =) | |
|
kan bero på att det har skrivits om nästan allt innan, och framför allt turbo på M20 spisen så sök så har du läsning för en månad eller två. mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
danragn: Ja precis som JaJsEn skrev varför inte söka då?? Läser han de kan han bygga turbo på ett JEt-plan sen folk har ju frågat allt från vilken utgång på turbon som man ska koppla luftfilter på o s v :)!!! |
|
| tack för uppbackningen danragn... | |
| Nu när man ändå startat en tråd till skadar det väl inte att skriva en liten historia om man har tid.. Jag söker för jämnan!!! | |
| jo visst men fråga nått specifikt då svarar jag gärna. | |
|
Jag skulle gärna vilja ha lite bygg bilder!! Ock så undrar jag om man måste ha extra spridar+tryckvakter om man har större spridare emot orginal. Isåf hur kopplar man dom vart ska man sätta dom?? Någon som har en hemsida med bilder och text under ett projekt?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.