|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Såg denna 530 på blocket Länk Priset är riktigt bra! Är det någon som har kikat på den, eller har synpunkter? | |
|
Priset verkar ju riktigt bra för en faceliftad 530 Touring. Kolla historiken noga på den om du tänker köpa den. Blir alltid skeptiskt till bilar som är för billiga...... Synd att det inte var en 530d istället. sw |
|
|
Taskigt överstryken reg.skylt, lågt miltal o lågt pris, samt skaplig utrustning. Pling, pling.... lite varning på sådant, iaf i min lilla värld... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Lågt miltal? 2500mil om året är väl i överkant normalt. Facelift är inte det orginal utseende på -01? | |
|
Varför är det pling plling på överstruken reg-skylt? |
|
-BeeMWe- |
Haha överstruken skylt... Det enda som tyder på taskig överstruken skylt är att killen inte har photoshop utan gjorde det i paint :) |
|
"Taskigt överstryken reg.skylt" Nä är man inte bra på bildprogram på datorn så är man garanterat ingen ärlig bilsäljare. |
|
|
Att höra av sig till säljaren ger snabbt en uppfattning om det är seriöst eller inte.... /Simon |
|
|
vibbe: ok, kan kanske hålla med.. Face-lift är orginal på "-01", dvs. fordon tillverkade från -09/00. acey: *taskigt* överstruken reg.skylt, inte överstruken. Förstår mig inte på folk som inte kan göra saker o ting riktigt när dom ändå håller på. -BeeMWe-: Det är i din värld kanske Kontantkort, överstruket reg.nr och taskig bild. Jättebra. Något att dölja? Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
bmw320i: Det får stå för dig det.... simon_en: Så är det oftast, för att inte säga alltid. I detta fallet hade jag klickat mig vidare till nästa annons, utan att fördjupa mig, men det måste jag tydligen påpeka väldigt noga att det är så JAG skulle gjort. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Det finns många orsaker till att ett pris kan synas lågt i förhållande till övriga, t ex att man som i detta fallet inte har någon prutmån. Priset motsvarar fö ungefär vad liknande bil kostar på mobile med prut och impkostnader. /Simon |
|
|
Exemplifiering: Länk /Simon |
|
|
Jag tycker annonsen ser lite amatörmässigt utförd ut. Bilden är inte speciellt bra tagen och den överstrukna nummerskylten är inte särskilt proffsigt gjord. Dock är det många som varken behärskar digitalkameror eller Photoshop särkilt bra varför det är svårt att uttala sig om det generella skicket på bilen utifrån dessa observationer. Jag håller med Patrik om att en snyggt utförd annons är A och O om man vill verka riktigt seriös. Men som sagt, det är min personliga åsikt. Här får jag känslan av att säljaren vill sälja snabbt utan prut(t) :-) Jag kikar lite på E39 Touring fn. och många av de billigare verkar vara i denna stålblåa kulör...debn kanske inte är så poppis (=lättsåld)?? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
| Jag tror inte priset egentiligen är så häpnandsväckande lågt, många som annonserar ut sina för 180 kkr verkar inte bli av med dom.... | |
|
Kristoffer_L, stämmer det som du säger att stålblå inte är poppis?, bra för mig, det är min favoritfärg på BMW, lutar iofs helt klart åt vesutti för egen del iofs..:) /Simon |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
fast vem kör hem en 530iT och låter bli att tjäna pengar på den? om den nu är nyimport, men det är väl troligast. för mig veterligen så ägnar sig de flesta importörer inte åt välgörenhet.... som vanligt när en bil är onormalt billig (för onormalt billig är den, den borde åtminstone ligga runt 175'): förhåll dig kritiskt till miltal och skick, och kolla upp den enligt konstens alla regler. men det viktigaste är att våga kliva av köpet när något luktar illa! mvh Johan |
|
Johan: De som sysslar med välgörenhet vid import är nog tämligen lätträknade :-) Import lär väl vagnen vara, för jag har fått för mig att alla svensksålda utrustades med vita blinkers... vilket är tur enl. mig för de gula/orange skämmer på en sådan vagn. Men det är ju tycke och smak, vilket är svårt att diskutera.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Min tanke med priset var mer att någon köpt bilen för ett år sedan och nu vill bli av med den och kollat tyska marknaden och sätter priset därefter. /Simon |
|
|
Vita blinkers är standard i Sverige på faceliftade E39or. Samma sak med 3 serien, endast importer har orangea blinkers (e. facelift) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
-BeeMWe- |
Patrik_N: Precis och den brukar stämma, vill du komma med fler halvspydiga svar utan förklaring till ditt agerande? |
|
-BeeMWe-: Välkommen ner i sandlådan! Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.