|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni, är det inte dags för BMW att ta efter från konkurrenterna lite? Audi bl.a. Visserligen har M3 och M5 or dubblarör på varje sida, men jag tycker att de mindre modellerna borde också ha liknande, åtminstonde en rör på varje sida som Audi börjat med på sina nyare modeller. Att endast ha rören på en sida börjar kännas lite gammalmodigt. Det är bland det fetaste som finns tycker jag, vad tycker ni? ------ Länk Länk | |
|
Personligen tycker jag att det börjar kännas trist med ett rör per sida, "alla" har ju det, även på modeller med normalstora motorer. Visst är det snyggt, men undrar om inte BMWs metod med dubbla pipor på samma sida är bättre, det känns inte som att man tröttnar på det. M3 och M5 sticker ju ut ordentligt mot tex A4, Mondeo, Vålvo mfl, fyra pipor är bättre än två :) Min bil: Länk |
|
|
645ci har såvitt jag vet ett avgasrör på varje sida! ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| BMW hade det ju redan på 70-talet. E21 323i. | |
|
BMW behöver inte ta efter konkurenterna. Dom tar ju efter BMW. BMW följer inte utvecklingen, dom leder den. |
|
|
520-97 Länk BMW CS #5206 |
|
|
Christer: Den ser ungefär dubbelt så snabb ut som den är :) Men de såg faktiskt mycket bättre ut än jag skulle kunna föreställa mig. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det var riktigt snyggt Christer. | |
|
Vad är det för tum på utblåsen? 2" ? Såg riktigt stilrent ut måste jag säga.. --- /Chrille |
|
|
Tycker att Christers bil ser mycket läcker ut. Stilfullt men ändå sportigt! Avseende att BMW inte skall ta efter andra märken så tycker jag att det resonemanget är något trångsynt. Varför inte kika på andra lyckade lösningar istället för att endast "slå sig för bröstet" och hela tiden säga att Vi är bäst!. Nej, själv så ser jag inget fel i att tjuva lite ideér från andra bilmärken, göra dessa lösningar ännu bättre och fortfarande vara det ledande märket. Om man har ett allt för stort tunnelseende så tror jag att man riskerar att bli omkörd.... wroooom. |
|
|
De senare M-modellerna har ju rör på bägge sidor? M-coupé, z3M, M3 E46, M5-E39. Så visst finns de /Christofer |
|
|
läste ditt inlägg noggrannare, och ber om ursäkt för mitt förra inlägg. Glöm det. /Christofer |
|
|
Finns på 6- serien, det räcker bra. Jag tycker att det är snyggare med två rör på en sida än ett på varje sida. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Det är hyffsat snyggt på Audi. Ser väldigt "wannabee"-aktigt ut på de felsta andra "vanliga" bilar. Absolut fjantigast är när avgasrör nr.2 är en mockup. På M-bilarna och 6-serien passar det utmärkt... ett signum för bilens prestanda. ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Tycker det ser sk*tlöjligt ut på Audi's snikmodeller som kör runt med ett utblås på varje sida. Lär ju kosta en halv förmögenhet den dagen det skall bytas bara för att det är extra ljuddämpare, som jag antar det sitter.... Nej, då tycker jag det är trevligare att göra som BMW gör med dubbla pipor och gärna någon "blank historia" på dessa. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Patrik_N// Snikmodeller eller ej, bilen andas bättre med två rör, vare sig bilen är på 110hk eller 210hk. Jag tror fler "snikmodeller" kommer att lanseras med dubblarör eller en på varje sida framöver. ------ Länk Länk |
|
|
Ett rör på varje sida har jag inte sett en enda bil som det är snyggt på än. Ser förskräckligt ut, ja BMW inräknat. Ska det vara rör på båda sidor ska det vara dubbla, 2+2. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Grodan: Nu är jag ingen motorexpert, men att ha två rör sådär har jag på min också, fast dom sitter på samma sida så att säga. Om det är bättre eler ej... det handlar ju inte bara om tväryta i rören... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| är inte alltid bättre med mer rör, eller större, motorer behöver mottryck och flera bilar tappar effekt om den minskas. | |
|
Patrik_N// I båda fallen andas bilen bättre. Alltså, det gynnar även snikmotorer att ha dubblarör, sen om de sitter bredvid varandra eller inte spelar inget roll, huvudaken är att de finns. Men jag tycker som sagt, det är snyggare när de sitter en på varje sida eller snyggast är 2 x 2 på varje sida förstås. ------ Länk Länk |
|
|
Tycker rördimension skall anpasas efter effekt i motor!! annars åk till biltema och köp en bågfil,avgasklämma samt kromat 3" slutrör (MINST). Mvh Danne Endast döda fiskar flyter med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.