AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.221

Hur skilja original bmw fälgar från kopior?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tack Razvan Terme. Min tyska är inte av bästa kvalité men kul med lite info:) Startade en annan tråd om just kvalitén på Bmw:s fälgar och det var nog majoritet för att de var av god kvalité. Vad jag har förstått så är det den breda fälgbanan som kan vara boven beträffande oxidering. Fick också veta att t.ex. BBS, Antera kör med rostfri fälgbana.

Om jag skulle sälja mina 17 tums (8tum breda) Bmw Splitfälgar Style 42, efter att dom var fixade i nyskick förstås, vad tycker/tror du att man skulle kunna begära för pris för dem?

Är de bättre att sälja dem i de skick de är eller fixa till dem först, jag menar det skulle kosta uppskattningsvis 5000 sek att få dem i nyskick, kanske inte är värt pengarna i slutändan... Vad tror du?

Vh/Kermit.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Och du, Razvan. Du får också ha en trevlig helg:)

Vh/Kermit.

Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej
I mina ögon är det inte värt att lägga ut för mycket pengar på att fixa till fälgarna tyvärr.
Länk
Han tar 8500:- för fälgar med däck.
I tyskland har jag tyvärr inte hittat några likadana fälgar till salu men jag skulle tippa på att du kanske får 8000-9000:- med däck, om inte fälgarna är FÖR kantstötta dvs.
Jag fick 6500:- för M68 fälgarna som var lite kantstötta och däcken var inte de bästa plus att de inte ens var splitfälgar.
Liten tanke...kan du inte ha 17-tummarna som vinterhjul istället?
Hoppas helgen blir bra (mkt sport på TV :))
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Som det är idag så är just Splitfälgarna mina vinterfälgar (med nya 235/45 däck, odubbat). Problemet är väl bara att det är synd om de ska bli ännu mer oxiderade pga. salt, stenskott m.m. Därför hade jag tänkt ha M66 fälgarna som vinterfälgar (har förstått att det var vinterfälgar till E39 M5) de är nu mina sommarfälgar. Vet du ifall de (M66) är lämpade att ha som vinterfälgar? Nu är det i och för sig 8tum fram och 9 tum bak, men det borde väl gå att använda mina odubbade 235/45 runt om, även om fälgarna bak är en tum större eller?

Sen hade jag tänkt försöka sälja splitfälgarna till förmån för 18tum M5 fälgarna Crome shadow eller ev. några snygga BBS fälgar. Får dock se om det köpet blir av denna vår eller nästa, lite tunnt i plånboken:)

Vh/Kermit.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.