AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.953

Stoppad för första gången...riktigt komiskt =)

Sida 1 av 2
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
Idag blev jag stoppad för första gången...äntligen =)
Jag stannar vid sidan av vägen så kommer farbror blå (som var mycket otrevlig) upp vid fönstret. Visar körkort och blåser (inget utslag självklart), sen så börjar han fråga mig om han får titta i bagageluckan och handskfacket. Då svarade jag med lugn röst att han får göra det så fort han skaffar tillstånd och berättar vad jag är misstänkt för. Då börjar han bli grinig av sig sen så kommer den andra polisen ut ur polisbilen. Och det råkar vara min flickväns kusin, så ropar han Parham fy fan hur måru. den andra polisen tappa typ hakan. Sen så säger tjejens kusin fy fan vilken fin bil o blabla, sen så frågar jag honom varför hans kollega vill titta i bagageluckan och i handskfacket, då säger han till honom hörru nu sätter du dig i bilen du ska ha tillstånd till sånt. Sen viskar han att han precis har kommit ut ur polishögskolan och det e första gången han stoppade nån. Riktigt komiskt =)

"I´ll make him an offer he cant refuse"
Haha, det var bra :)

Blev också stoppad för första gången någonsin för tre dagar sedan, och sedan igår igen! Helt sanslöst, vad är sannolikheten för att få blåsa 2 gånger på en vecka?
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
en kompis fick blåsa 7 gånger samma dag som han tog körkort...det e löjligt däremot =)

Skrämmande om polisen inte ens kan lagen...
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
han kunde den säkert...ville bara kolla om JAG kunde den skulle jag tro...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Fråga om han får titta får polisen, om du säger nej däremot så måste de skaffa tillstånd och det får de endast om det föreligger hög grad av misstanke för ett brott som ger fängelse 2månader eller mer.

/Christofer
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
hm jag (vi) råkade ut för detta när jag nyligen hade fått körkort, då öppnade jag bara för att man trode att man var tvungen, rätt kul faktiskt både jag och polisen blev förvånade i bakluckan låg ett basebollträ och en piska, det var kompisens pappas bil vi lånade en Toyota corolla 82a :-) kommer tyvärr inte ihåg vad som hände sedan, men det blev inga problem iallafall.
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
hahaha...när jag skulle sälja min bmw 750 så va jag o tvätta den me brorsan...när vi skulle rensa bilen så upptäckte vi svarta stora soppåsar och eltejp i bakluckan..hade varit kul o se deras min om vi inte hade tagit bort dom =)

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Han kunde nog lagen ja. Annars så hade han inte frågat om han fick titta. Hade han fått svaret "ja", så hade han ju inte brutit mot någon lag om han tittade i bakluckan.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
japp men nu sa jag nej =) har lite koll på sånt där...ska till polishögskolan om nåt år.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Varför ska man säga nej? Vill han slösa sin tid på att titta i min bils baklucka så får han väl göra det!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Vill dom kolla just bakluckan så är det inget problem för dom. Dom behöver ju bara be om att få se varningstriangeln (som det är lag på att man ska ha). Och den ligger ju oftast i bakluckan :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Polisen har ofta en tullare med vid de större kontrollerna. Dom får däremot titta var dom vill.

MVH / Jacob
Jag skulle också sagt ja åt Polisen, han e ju inte din Fiende, men detta får ju var och en göra som han vill, inget illa menat mot dig Parham.

Mitt uttryck om polisen härstammar från:

""han fråga mig om han får titta i bagageluckan och handskfacket. Då svarade jag med lugn röst att han får göra det så fort han skaffar tillstånd och berättar vad jag är misstänkt för. Då börjar han bli grinig av sig""

Inte fan ska ju Polisen bli grinig om man hyggligt säger ifrån och har lagen på sin sida?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
E38B12: Appropå blåsa två gånger på samma vecka.
Jag hade inte blivit stoppad sen jag fick körkortet 7 år tidigare och fick sedan blåsa två gånger på samma vecka. Sanslöst!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
"en kompis fick blåsa 7 gånger samma dag som han tog körkort...det e löjligt däremot =)"

Troligt....
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jacob_M3:
Det tror jag inte att tullare får. Så vitt jag vet så får dom bara operera på eget bevåg i "hamnnära område", vilket det sällan är i samband med trafikkontroller.
Men nu är jag inte tullare o är helt insatt i det hela, men de jag träffat har sagt så. Om dom sen inte vet bättre är en annan sak ;)

I övrigt så verkar det som om man hamnar i såna "stim" med o bli stoppad. Sen går det flera år och så är det några gånger på kort tid igen.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
St
43
Stig Helmer
528iA Touring -98
Vad hade du att dölja Parham?
Du som ska bli Polis ska väl inte säga emot dina blivande kollegor? ;-)

Pa
213
Parham
BMW 528 -98
hahah joo jag hade mycket att dölja...jag hade startkablar a lá RÖD OCH SVART i bakluckan...det fanns ett reservdäck med mycket mönster kvar oxo...och vi ska inte komma in på mina cd skivor i handskfacket som kan användas som tillhyggen...kortet hade rykt direkt asså =)
mossi: joo han blev faktiskt stoppad 7 gånger samma dag som han tog kortet om jag kommer ihåg rätt....en palestinier som åker runt i en volvo T5 med 18 tum krom...ser ju lite nystulet ut haha =) men det va hans faders bil.

mvh

markus00
Har haft mitt körkort i 3,5 år nu och har fortfarande aldrig sett någon hastighetskontroll. Kör ändå 1500 mil om året. Dock blevit stoppad och fått blåsa 3 gånger fast det va samma kväll och av samma polis =)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha..Ok, ja det lät ju suspekt! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.