AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
12.274

Valfri bil för 700.000

Sida 3 av 7
Be
26
Benny Melin
540iA Touring - 98
En Dodge Charger R/T -69 cab som bara ökar i värde, och därför det är busbilen nr: 1. Röstades fram som muskelbil nr: 1 på Discovery chanel, före många av ovan nämda bilar.

"V8 owners have more fun"
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"Om 700 000:- hade varit hela min förmögenhet så hade jag definitivt inte köpt ngn gammal Ferrari el dyl. De kostar att äga. Jag hade nog köpt en M3 GT och en B10 Turbo och haft en fet buffert kvar :)"

Olof,

Tror du har glömt det där med värdeminskning i den beräkningen.. BMW faller fett. Det gör inte Ferrari.
Griseknoen:

Visst. Men knappast modeller som M3 GT och B10 BiTurbo. Det känns som rätt säkra kort. Tror snarare man kan sälja dem dyrt om några år. Ska du lämna in en Ferrari på service så kostar det väl en styck E34 525 varje gång ungefär ;) Sen är det ju ingen vidare kvalité på dem.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
er
375
erc
218i Active Tourer -16
En skönt individuellt utrustad Porsche Boxter S (atlasgrå metallic, stengrå cab, massor av aluminium i inredningen och blått skinn... mums). Till detta lägger jag en hyfsad E39 520i Touring för cirka 100'000. Mysig vagnpark.
Det mest vanliga svaret på frågan vad svensken skulle köpas för en större summa vinstpengar är något så upphetsande som en lätt begagnad Volvo. Detta enligt undersökningar gjorda i Sverige. Överskottet av vinsten går till avbetalningar på lån.

Personligen skulle det bära mig emot att köpa en bil för 700ksek. Om jag ändå måste skulle valet nog bli en Porsche. Den enda sportbilen som håller för vanligt brukande.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Om jag inte behöver oroa mig för att behöva betala ägandekostnader för bilen så:
En porsche 993 turbo!
eller en Ferarri 355F1

// Erik

----
No real power -just KCR :)
skulle aldrig köpa en ny BMW för 700 000:- ha ett värde fall på
3-400 000kr första året....
Skulle nog bli nån grym klasiker typ Maserati 3500 GT för en rimlig summa och någon vettig begagnad bruksbil för en rimlig summa. För att ha lite till dura reparationer.
Men annars så är ju en Testarossa inte helt fel, eller Charger, eller en Countach elller en Supra eller en 911 eller en.........
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Sjukligt pedantskött Alpinvit 316i -94 (motorn utan kamrem)
Sedan hade jag satt in 660.000kr på SPAXAR och
aldrig oroat mig för att jag inte har råd att byta olja.

Leffo
-BeeMWe-
Jag hade valt en BMW sen sålt den för 600 och sedan köpt en Austin Healy, en Triumph GT6a, hmm 300 papp över... En M5 E34, 230 kvar... En Delorian, 130 papp kvar...

130 papp bensin sen

haimaul
Renoverad Maserati Ghibli (nej, inte Biturbo-derivatet utan den riktiga). Hållbar mekanik, med måttligt trimmad motor samt lastbilsväxellåda från ZF. Därtill en bruksbil, t.ex. E36 325.

__
When in this charming car,
this charming man...
V12 LeMans
trevligt att här finns så många som gillar klassiska "italianos" .

haimaul : Ghiblins motorsång kan man leva länge på , hehhe .
haimaul
V12 Le Mans:

Ghiblin har också världshistoriens coolaste slutrörsarrangemang:

Länk

De är faktiskt rätt billiga också:

Länk

Det får bli en roligare briksbil, t.ex. M5 E39! Och en Mini Cooper åt min fru.

__
When in this charming car,
this charming man...
Om jag hade haft 700.000 kr i näven att köpa bil för skulle jag marschera raka spåret till BMW-handlaren och köpa två splitternya bilar:

En carbonsvart 525dT med ametistläder, M-paket mm för ca 500k...

...och en blå MINI Cooper med lämpligt utrustning för ca 200k!

MVH.
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
En M1 til 92500,- Euro (dkr. 700000 / kurs 7,5) er én mulighet :)
Länk

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
du verkar ju vara ute efter en sportbil och du gillar ju ferrari och aston martin så köp nån av dem...jag skulle ine köpa en helt ny bmw eftersom priset sjunker så snabbt
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
En ny fullsmetad alpinvit M3 cab med imolarött läder hade varit ekonomiskt vansinne men härligt, härligt... Plocka fram den fina sommar dagar och bara njuuuuta och sedan gå runt i garaget och putsa och dricka pilsner, sedan om 20 år står man med en pedant skött lågmilad klassiker i ovanlig färgkomination, rätt utrustning och en ägare. hur kul som helst båda i dag och om 20 år. Men som sagt ekonomiskt vansinne....
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
bmwE9:
Har du sett eller åkt en M1:a? Skulle vara kul att veta hur den var!Kanske nån här som vet!?
/A
Skulle nog ha köpt en ferrari bättre begagnad :) kanske 550 :) el 456 el nåt o ha typ 100 lappar över för bensin och resor me den.

BMW- När du älskar att köra
danieel: Eller 100 lappar över till service ;)

MVH / Jacob
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMW 530iA -93 ;-)

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.