|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Hur tänker ni? Låt säga att ni frånser från försäkringskostnaden. Skulle ni då hellre köpa en 10-20 år gammal Aston Martin, Ferrari eller RR e.dyl. för samma pris som för en ny BMW i 700.000 kronors klassen? När det kommer till kritan så väljer jag nog en ny BMW, även om jag drömt om en Aston Martin. Hade jag haft råd att köpa en ny AM så skulle jag naturligtvis ha gjort det! /A | |
|
Humm, klurig fråga det där.. Hade jag haft låt säga 1,5 mille på banken så hade jag köpt en ny M5 E60 och haft som bruksbil. Om jag "bara" hade haft 700k så hade det blivit en enutuastbil som inte sjunker i värde så mycket och som jag bara hade gasat runt i fina TORRA dagar och på bana där den förmodligen hör bäst hemma. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Ferrari av dom nu nämnde.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Porsche 911 Turbo - helst cab! (Finns några udda-ex av 993:an, annars räcker pengarna nästan till en -04:a 996:a...) | |
|
Får man bara köpa EN bil? Lär inte dröja så länge innan man kan säkra en lätt begagnad Alpina B7 eller B5 för de pengarna, så en sådan hade det fått bli :-) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Klipp ny Boxster S!! Enl. flera biltidingar än bil likvärdig med 911an numera... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Om 700 000:- hade varit hela min förmögenhet så hade jag definitivt inte köpt ngn gammal Ferrari el dyl. De kostar att äga. Jag hade nog köpt en M3 GT och en B10 Turbo och haft en fet buffert kvar :) En Aston Martin skulle jag aldrig köpa, de intresserar mig inte. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
BiTurbo menade jag såklart. Ingen hemma-monterad lastbilsturbo eller så ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Denna skulle jag köpa: Länk | |
|
Förmodligen en Porsche 911 i någon form. Snygg, går bra, håller fin-fint och någorlunda human värdeminskning. Ferrari är ett trevligt alternativ, men stupar på vinteregenskaperna (snöslask och italiensk kvalitet? Nä.). Något som möjligen skulle konkurrera med Porschen är en Bentley Continental, men då lär jag få vänta något innan priset sjunker. Bentley brukar dessutom hålla värdet rätt bra. |
|
|
Finns fyra vagnar för 700k jag kunnat tänka mig. - Ferrari F355, bästa körmaskinen någonsin, period. - Aston Martin V8 Vantage, den gamla. Manligare och mer brutal bil får man leta efter. - Lamborghini Countach, en sann superbil, svårtämjd, jobbig, farlig, snabb, kvalitetsmässigt skum och det krävs en mycket skicklig förare för att få ut allt av den ;) - BMW Alpina E38 B12 6.0... självklart :) MVH, E38B12 |
|
| Jag skulle köpa en nyare bil trots allt. Kanske en BMW 7-serie, inte nödvändigtvis splitterny, men nog den nyaste modellen, den är ju otrolig! | |
|
Svår fråga:) Jag skulle nog säga 993Turbo, mycket allround bil, MEN har ju kids... alltså som Kalle Hansen, väntar på en beggad B5;) Micke K. Länk |
|
| Här en annan av mina drömbilar: Länk | |
|
Jag skulle vänta tills man får en 996 Turbo för dom pengarna. Flåklypa |
|
|
En Porsce Boxter S och en Z4 3.0i ___ "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
|
Flåklypa; En snabb sökning på ex Bytbil ger 6 st 996 TT under 700k - och dom är ytterligare billigare i Deutschland! :-) |
|
|
Då säger jag också 996Turbo:) Micke K. Länk |
|
|
Porsche 996 Turbo. I konkurrens med denna. Notera att det är den sportiga versionen med dimljus ! Länk |
|
|
Mycket hellre en Porsche 996 GT3 än en Turbo. Turbon är tung, fyrhjulsdriven och mer ett glidaråk. Givetvis beror det på vilka syften man har med sitt bilköp. Jag hade köpt en Porsche iaf. MVH / Jacob |
|
|
Skön formulering "den sportigare varianten med dimljus och elvärmd bakruta". Eh, och det sportiga var då...??? :DDD För 700k, knäpp bil som faktiskt går att använda: 996TT. Leksak, hrm, en vit 996GT3 ligger ju väldigt bra till alltså! Svårt val. Är det så att säga "enda bilen" vi skall välja så är 996TT helt klart bästa valet! mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.