|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
| Porsche 996Turbo....utan tvekan | |
|
En lågmilad 993 Turbo, t.ex.: Länk Sedan hade jag behållt mellanskillnaden för att ge bilen den vård den förtjänar... Mvh, /Wille |
|
|
MItt val är solklart. hundra stycken Fiat Cinquecento ifrån mitten av sextiotalet. Alla kan ju vara "han med turbon", men det kommer alltid finnas en "han som precis köpt nya turbon". Han med hundra veteranbilar i en hangar" är det få som påverkar, framförallt när man säljer dem över hela världen om tio år för rekordsummor och köper några Carrera GT istället.. ;) M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
WilleW: tack för den, nu blev det dräggel i hela tangentbordet! ;) mvh Anders |
|
|
mbolo; vad kostar det inte att hyra/köpa hangar + förvara de hundra bilarna i bra skick i tio år?... (plus kostnader för att hitta dom alla, resor, registrering mm...och att sälja dom senare!) Går nog på ett ut? :-) |
|
V12 LeMans |
Finns många alternativ , hehe : Inom BMW-familjen , Alpina B10 V8S , Alpina B3S eller Alpina Roadster S(inkl. hardtop) . Porsche 911 Turbo 3.6 (964) med "RUF-grejor" (annars tycker jag egentligen Porsche är för vanligt för min smak ) Ferrari F355 Berlinetta , 365/512 BB eller 456 GT Lamborghini Islero S eller 400 GT 2+2 eller denna vita Jalpa med inredningen omklädd i svart mocca och Sparcostolar .(Annars ligger Diablo 6.0 VT varmt om hjärtat med dubbla priset , minst) Maserati Coupé GT |
V12 LeMans |
hehe , länken till Jalpan ramlade bort Länk |
735 |
En 911 hade vart självklar, frågan är vilken.... Hade nog blivit en 993 4S och så pengar över till en Z3M coupe... |
|
För de pengarna skulle jag köpa en bättre begagnad, välskött och lågmilad M5 E39 -01, en välskött och nyrenoverad om än något långmilad Alpina B10 BiTurbo -91 och en fin M3 E36 med max 10-15000 mil på nacken. Jag skulle dessutom behålla min nuvarande bil till "slit och släng". ¨Resterande pengar skulle användas för att sköta om bilarna. ///M som i M52TUB25! |
|
|
993 turbo, ett utmärkt val. |
|
|
993 4S eller Turbo. Snyggaste 911! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Mycket Folkvagn här "Porsche" ,Nä jag tar och väljer något råare en Viper GTS!!! Mvh Danne Endast döda fiskar flyter med strömmen. |
|
| Att köpa en ny bil vore ju galet, då har man lagt hela förmögenheten på något som kidsen i förorterna glider omkring i om fem-sex år. Skitkul. Nej, en Bentley skulle det bli. | |
| aston martin DB7, ferrari 550maranello eller bmw z8 ...alla dem går att få för runt 700 000kr... i tyskland alltså...i sverige är priserna lite högre | |
|
bmw_jerry: Det blir ingen fin 550 du hittar för dom pengarna, men visst finns det objekt i den prisklassen. Sen ska man ha råd att lämna in dom på service, reperationer m.m. Det blir inte billigt kapitel ;) MVH / Jacob |
|
|
Givet en såpass fin klassiker som man kan få för pengarna. En MB 190SL Roadster -58 i toppskick tex Länk Tyvärr räcker inte budgeten på 700K till en 300SL, saknas 2mkr typ /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Säkert en ball bil. Men jämfört med en ny BMW så måste väl MB:n kännas som rena rama skördetröskan i jämförelse!? Fast det beror väl på vad man prioriterar? Har svårt att tänka mig att MB:n är bättre på något sätt. Du verkar vara ute efter nostalgikänslan, och då vinner säkert MB:n!Skulle aldrig komma på tanken att köpa en så gammal bil om jag var tvungen att välja mellan den och en ny BMW. /A |
|
|
Saknar verkligen en edit-funktion. Givetvis ska det så inget istället för inte i ovanstående text. |
|
Ras.mus |
Själv skulle jag lägga pengarna på en bmw 760ial Yachtline! En begagnad förstås och sen lägga överblivna pengarna på en kompressor till denna för att få lite mer kraft i spisen.. |
|
En Estorilblå M5 E39 facelift med navi, en Pärlemovit Audi V8 4,2 6vxl, en Röd 56:as Ford Thunderbird och en helrenovering av min 83:as Scirocco är vad jag skulle satsa på för dom pengarna och bygga tillbaka min andra 540:i till original halv Shadowline är inte helt efter min smak;) Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.