AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.921

mds ZR12

Sida 2 av 2
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Skit låter de nog inte, men de spelar garanterat inte alls lika bra som betydligt bättre märken. Men de låter nog inget vidare om lådan byggs dåligt, de "flesta" som showar med sina bilar bygger även korrekta basar, känns ju extremt dumt att slänga in massor av tusenlappar på bilstereo. Och sen bara göra se att det ser "snyggt" ut.

Hmm.. en slump att dan mobilitys bas ser likadan ut till designen?! neee, tror inte det

//Simon
re
169
reference
330daT -02
För några år sedan trodde jag att MDS var ett bra märke men nu för tiden så verkar det bara vara kopior och annat tjafs...

Grabbarna på MDS butiken i luleå sa det oxå själv, Mds är faktiskt bara skräp, det som säljer här är pioneer, mac audio
JL audio och dom andra märkesvarorna.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jaha! Vilken bra marknadsföring :) hehe.. det enda jag handlar där är dämpning, tyg, plintar osv. sånt kan de väl inte misslyckas med (hoppas jag)

//Simon
bara för att två högtalare ser likadan ut så behöver d inte låta lika.
För man "stoppar in" lite olika saker i respektive högtalare när den produceras...
En sån enkel sak som vad för slags koppartråd man lindar spolen med kan/gör skillnad....
O d är ju inget man ser på utsidan!!!

Så utseende är inte allt ;-)

mvh
Rutger...som inte dömer efter utseendet, utan vad som finns "innanför" :-)
re
169
reference
330daT -02
Hehe det är ju sant :) jag handlar oxå bara matrial till lådor och kablar på lösmeter :) det står ju MDS på dom men man försöker ju dölja det på bästa möjliga sätt!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Rutger: givetvis är det ju så, jag menade inte att de var lika, endast till utseendet, magneternas storlek t.ex var ju olika. Och att mds:en kostar mer än dubbelt så bör den ju rimligtvis innehålla mer kvalitativa komponenter. Men mds har ju inte världens bästa rykte heller.

reference: Precis! :)

//Simon
Robsarve
Skillnaden i inköpspris är nog minimal. Om något får MDS större rabatter för att de köper mer...

Det där en en av kinatillverkarnas standardbasar (Tror det är samma som Ljudia köper sina Zachry ifrån). De har en modell på programmet och så kan man välja på lite olika värden och få ett eget tryck på konen och ett fint klistermärke på baksidan om man köper tillräckligt många.

re
169
reference
330daT -02
Jo hehe men nog är det lite pinsamt för dom att bli avslöjade
på det här viset, Och har ni sett vad dom skiver om den själv?

"världens kraftigaste bas" typ ;) man kan inte hålla sig för skratt
min infinity kappa 12" spöade polarens ZR och vi provade med många typer av installation/lådor efter som vi har uppsjö av dom.

den väger typ ett TON oxå. ;)
Robsarve
Den kanske är världens kraftigaste bas då.

Kraftig nog att parkera deras Humvees på...
svavelvinter
Alla här vet väl att MDS är mer show än go, jag kör zr12 och är relativt nöjd, har dock en showbil och ingen sascabil.

Använder MDS för jag är helsponsrad
re
169
reference
330daT -02
Haha helsponsrad... jäkla kalle anka
svavelvinter
reference ?
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
MDS köper Oem produkter från kina.. alltså samma som andra lågprisställen!.. thats IT, men som alltid tung reklamkampanj & mycket brudar kan sälja allt.. credits till dom! för det, endast det!

Vill man ha en bas som ser cool ut & har det som krävs! finns det massor utav märken.. Kicker har den fyrkantiga, Bilstereodepån i vallentuna säljer en hyffsat billig bas kromad korg & en massa krussiduller på.. kommer dock inte ihåg namnet! hör med BRL m.m. Ring runt lite.. men MDS går bort

Det värsta jag hört i basväg med musik var nog 8 st Orion NT 12" med hejdundrande effekt.. oj vilka minnen, vilken kontroll, grymbas!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.