|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| är det någon vet hur dom är, om dom är värda dom pengarna eller om man ska satsa på något annat? och även om det räcker med 1 eller om man ska ha 2st??? | |
bm 175 Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04 Toyota Hilux-10 Audi A4 2.0tdi Quattro-09 Bmw 530xd -08 |
köp för fan inte mds det suger.... efter att dom bytte ägare så har dom bara skit.. BMW är best.... |
|
Kom ihåg, störst är inte alltid bäst. Tänker speciellt då på zr12 basen, visst är det den där fet jävelen med dubbla motorer eller vad de nu kallar det. Vad är det bra för igentligen? har det en funktion, eller är det bara till för att basen ska se "fet" ut?! Jag tror ju på det senare för mds är ju ja mds //Simon |
|
|
har ingen egen erfarenhet av denna MDS bas, så jag måste gå på vad folk sagt till mig. Iaf, pratade med en kille som köpte just dessa basar av MDS eftersom MDS påstod att man inte kunde spela sönder dem. Så bara för att överbevisa MDS köpte han 4 st, o spelade sönder 3 st av dem...!!! En annan sak som jag reflekterat över på just denna bas. Den har ju en sjujädra massa "motor", men magneten är inte speciellt stor... O d är ju lixom inte bara "motorn" som är viktig på en bas... Sen vet jag inte hur man ska stoppa in den i en låda, den har ju ett monteringsdjup på 250 mm....plus att man vill ha lite fritt bakom högtalaren oxå för ventilationens skull...!!! Vad har då d jag nämnt med ljudkvaliten o göra.... Det första, (effekttåligheten) inte speciellt mycket men d andra (motor + magnet) mer än man tror.... Så JAG tycker man ska lyssna på denna bas innan man köper den, eftersom det rör sig om en del pengar trots allt. Om Du bestämmer Dig för att lyssna på en ZR12 så får Du gärna berätta här vad Du tyckte om den. mvh Rutger |
|
|
Enligt mig så är Dls ur12 ett mycket bättre köp: Länk Du blir säkert mer nöjd med den, dessutom är den billigare! //mvh Simon |
|
| ja jag får nog tänka om, dls står oxå högt på listan då jag hade två 12 innan dock inga dyra men dom var värda pengarna.. jaja de tåls att tänka på... tack för era inlägg | |
svavelvinter |
Jag har ett utställningsbygge, och jag har en ZR12 i bagaget. Jag har monterat basen felvänd, dvs med magneten ut från baslådan, och jag går ju mer på look än ljud. Men mitt ljud/multimediaanläggning är bland de fetaste, och jag är riktigt nöjd med både look och ljud i zr12, den låter snärtigare och kraftigare än de flesta jag hört. Ja en DLS ur12 är nog bättre ljud, men mindre show. Detta är bara mina synpunkter, och som sagt jag är mer show än go. Måste också tillägga att RS har byggt min installation och dom e riktigt duktiga och erfarna och dom blev också positivt överraskade av zr12'an trots att dom ogillar mds :) Måste också tillägga att jag är fetsponsrad av MDS, därför valde jag deras prylar. |
|
jag måste göra ett tillägg på mitt eget inlägg här. Jag vill inte på något sätt avråda från att köpa denna bas. Jag varken kan eller vill berätta för andra vad som är bra el mindre bra, eftersom ljud är en högst personlig sak. Det jag kan däremot tycker är viktigt att säga, är att en butik som INTE är beredda på att låta Dig få lyssna på en bas för 3000 kr, ja det är en butik som inte är "värdig" Dina pengar. Så be att få lyssna på denna bas innan köp. Vill Du sen ha MIN PERSONLIGA åsikt om olika basar så kan jag givetvis ge Dig den, men då får Du ta åsikterna för vad dem är... :-) Lycka till o berätta gärna vad d blev för bas. mvh Rutger |
|
|
svavelvinter: En fråga som dök upp när jag läste "Jag har monterat basen felvänd, dvs med magneten ut från baslådan, och jag går ju mer på look än ljud." Anses det som snyggare med en bakvänd bas??? Tycker själv att det ser ut som sh-t, men är ingen tävlingsbyggare. Obs detta är ingen sågning utan mest förvåning!! Jag trodde man vände på basarna för att bygga vissa typer av lådor..??! /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
svavelvinter |
Caspar basen är vänd inåt i lådan, och plus är satt på minus osv. Detta ger ett lika bra ljud på en sån här bas, och det är mycket snyggare. Många bygger på detta vis, kolla t.ex. många byggen i bilsport! Kom gärna till Elmia och hälsa på och titta så får du förvånas över hur snyggt det är :) (OBS är bara snyggt på en bas som är avsedd för detta, t.ex. en zr12'a med dubbla talspolar och extremt snygg look) |
|
Öhh?? Alltså visst bygger det mycket på show att ha basen "utåt", men bygger man inte lådan rätt så blir det ju skit iallafall, precis som Caspar säger?! Det ska ju låta bra också. Varför Dls vinner över mds är för att de satsar mer på funktion och ljud än utseende. Att en bas är supermegaotroligt stor betyder inte att den är supermegaotroligt bra. :) //Simon |
|
Robsarve |
Är inte alla MDS produkter världsbäst? Det skriver de ju? ;-) |
svavelvinter |
Xtracrispy, det var ju precis vad jag skrev? Att jag kör på MDS dels för att jag är fullsponsrad av dom och dels för att jag kör på mer show och mindre go |
|
Robsarve: Vi vet att Du bara har MDS grejer i Din bil, sedan har Du satt Phoenix Gold emlem på dem. svavelvinter: Har sett många byggen med ut-och-invänd bas och jag tycker inte det är snyggt, dessutom ser man kablaget vilket jag ogillar. Nåja, som tur är har vi olika smak och jag inte skall tävla.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar Det blir ju lite mer utmaning att dra kablarna så att de ev. domarna/åskådarna ska imponeras av det. Alla gillar väl utmaningar? Varför ta den lätta vägen? osv. =) |
|
|
Caspar Det blir ju lite mer utmaning att dra kablarna så att de ev. domarna/åskådarna ska imponeras av det. Alla gillar väl utmaningar? Varför ta den lätta vägen? osv. =) |
|
svavelvinter |
Precis camata, det är snyggare om man ser kabeldragning osv, mer match att få det snyggt. |
Robsarve |
Caspar, emblem är dyrt, här är det gnuggisar som gäller! ;-) |
|
Jävla skit MDS, kolla in danmobility.com å se på deras basar deras "feta" 12 är likadan som MDS ZR :) jävla skräääp! |
|
|
Här får ni en länk, danmobilitys BAS 1499:- Länk Mds bas 3.600:- Länk Ser ni att dom är likadana? :) hahaha |
|
|
reference Ja, varför inte..? =) Om MDS "ändå" låter skit och man har dem för utseende kan man ju satsa på halva priset, men snubben ifråga verkar vara MDS-sponsrad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.