AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.365

råå bilcenter i Hbg

Sida 1 av 2
Har hittat en bil där , en 528 -99 som enligt säljaren gått 9200 mil. Jag har bett han att åka till Bmw i Hbg och fixa ett papper från dom ang hur mycket Dis visar. Han ska göra så och skicka till mig.. bilen ser otroligt fin ut enligt bilderna.. ett års garanti på den .. all utrustning man kan tänka sig, inklusive Tv osv... komplett servicebok finns åxå säger han, bilen ska inte ha en enda repa , bla, bla bla.. 135.000 begär han för den.
Men jag har hittat en del om just denna firma här på forumet..
och är det nån som har erfarenhet av Råå bilcenter i Helsingborg så vore jag ju tacksam..
en lustig sak är att dom har hotmailadress som man ska svara till. Ingen här som bor i Hbg som kan ta sig en titt där.. eller är det nåt ja ska akta mig för ??

länk till firman Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Hej!

Jag bor i Hbg. Tyvärr vet jag ingenting om råå bilcenter men jag kan åka förbi och kolla läget.

tvätta, tvätta, tvätta....
Hade ju vart otroligt bra om du kunde kontrollera bilen .. servicebok , gärna vad det står på stämplarna i den.. om den har samma datum som bilen är tillverkad osv..
Killen jag har snackat med på telefon är utländsk och bryter rätt så mkt.. i fall det finns flera menar jag..
Inte så lätt för mig att ta mig dit eftersom jag bor i Gävle.. 67 mil från Hbg..
Bilen har regnummer WWD 703 en svart metallic 528 -99 .
Såg att du läst en del redan, men i och med att du fortfarande är osäker rekommenderar att du läser denna tråd en gång till ;)

Länk

Jag hade aldrig handlat bil där, men det är ju bara min åsikt.

MVH / Jacob
Hatar att edit-funktionen inte finns. Givetvis ska det vara ett jag mellan rekommenderar och att i ovanstående text.

MVH / Jacob
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Blir bara skeptisk till de bilhandlare som ligger i de trakterna.

Stuket på deras hemsidor är lika. Stöld av copywrite skyddat material och samma upplägg på försäljningen se t.ex:

Länk

De hade en E60 innan.

Råå Bilcenter hade en MB

För mig blir det inte seriöst om man gör så. När man sedan åker förbi vissa av firmorna blir man mörkrädd.
Belle säljer en 528 för 73000:- som det krävs rep. för 28 500:- på (enligt Paulssons bil, därav avyttringen). Första gången ville en "privat" säljare ha 65 000:-.

Tips är att skaffa riktigt mkt på fötterna innan du slår till. Det här är ej specifikt för HBG området utan det gäller de flesta större orterna härnere. Jag kan också åka förbi och titta ngn dag.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Ja de va ju just den tråden jag hade läst... tack o lov..
och därför åxå börjat dra öronen åt mig, man är ju en ovetandes bonde från landet =) inte så lätt att åka 140 mil fram o tillbaka för att kolla en bil...
Men nog verkar det bra skumt med den firman allt... fast han säger ju att det är ett års garanti på bilen... men det betyder ju inte att man får ut på den så kallade garantin för det.. om den är skruvad eller nå annat skumt.. borde ju gå att se på bilen eller dokumentationen om nåt inte stämmer... servicestämplar osv.. det va ju nån kille som skulle konfrontera han med bilderna som var tagna på Mobile från början... men verkar inte som det blev gjort.
ja ju fler som kan åka dit och ta en kik ju bättre... jag är då oerhört tacksam... och om inte annat kanske man kan avslöja en bluff...

Första ja reagerade på va ju hotmailadress som dom använder sig av... ja har kollat även firman, och det jag fick fram är att det är en "enskild" firma... inget handelsbolag eller aktiebolag .. enskild firma kan ju vilken som helst starta på en halv dag.
aanders: Det var jag och 1BJÖRN som skulle konfrontera honom med de två annonserna. Bilen finns fortfarande kvar, såg den igår. Kanske det blir så att jag och 1BJÖRN tar oss dit för att göra ett slut på denna tråd Länk inom kort. När vi ändå är där kan vi ju ta en titt på det objekt du är intresserad av.

MVH / Jacob
Jacob_M3 :

Ja de vore ju intressant att höra slutet på historien ang bilderna från mobile... =)

Jag är då oerhört tacksam om du/ni kan kika på den jag har kollat in... för just nu så efter allt jag har läst här så blir det nog ingen affär med den firman..
Va in på nån sida åxå som heter Belle nånting.. har dom två firmorna nåt ihop ?? det är ju samma upplägg på hemsidan, när man tittar på "bilar i lager" samma snubbe kanske rentutav ?

Han jag har pratat med i telefon bryter väldigt mycket, och han är otroligt "på" han garanterar att inga repor och bucklor finns, att han ska fixa intyg via bmw i Hbg om milen .. att det är garanti... osv.. osv.. osv..
Ja sa att jag kan nog inte komma förräns efter den 20 feb.. då började han med att ååååh.. ja men ja måste ju få in mina pengar, men betala in 5000 på mitt företagskonto sa han så kan jag hålla bilen åt dig.. hmm.. jojo... han tror visst att man e född i går morse !

fast bilen ser ju ut att vara väldigt fräsch på bilderna.. men de kanske inte ens är samma bil, va vet jag.. jag bor på landet =)
aanders: Ska snacka med 1BJÖRN inom det närmsta dygnet. Återkommer med besked i denna tråd.

MVH / Jacob
Ska nog oxå ta mej en titt där...verkar vara en koko-nisse.
aanders: Jag och 1BJÖRN kommer att åka till Råå Bilcenter på fredag eftermiddag. Vi tar även en titt på ditt objekt.

MVH / Jacob
Jacob_M3 :

Tackar !! .... va gjorde man utan ni här ?? jo.. blev blåst antagligen...

Det här blir spännande =)
aanders: Ingen fara, bara kul att kunna hjälpa till.

Glöm nu inte att se slutet i den andra tråden. ;)

Länk

MVH / Jacob
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Om det inte är samma kille så är det från samma "klan" med "bilskruv..." sorry! Jag menar "bilförsäljare".

Om du hade befunnit dig här nere och åkt omkring lite i "bilmeckat" så hade du förstått med en gång hur landet ligger ;)
Ficklampa och mkt tålamod krävs.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

ja jag har börjat förstått det nu... tur att jag kom på det innan jag handlat allafall. Undrar hur man ska få tag i en bil som inte är "fixad" med... ??

dom måste ju sälja en del bilar... fast dom som handlat där kanske aldrig märker att bilen är skruvad med..
Visa användare
45
tobsta
520 -04
Min kompis köpte en 850 t5 där i precis innan vintern. Han körde hem och skulle visa den för polarna. han märkte att nått var fel när det börja ryka som fan efter bilen å det lukta bränt i bilen. Körde it dan efter åt å sa att han ville häva köpet. det sluta med att dom blev stora ovänner å hans bil har stått stilla sedan dess. han har gått vidare med det. men inget har ju hänt än så länge så nu står han med en bil som inte fungerar och är nog 60 tusen fattigare...

Men vem vet dom kanske har nån ordntlig bil som håller längre:)

Jag skuylle själv aldrig köpa en bil där.
ja jag kommer inte att handla där... det räcker med det jag läst och hört nu...
Men är ju trots det nyfiken på hur det kommer att gå med bilderna från Mobile historien.. och hur bilen som jag va intresserad av ser ut...
en annan lustig sak ! snubben som skulle sälja bilen åt mig lovade att åka till bmw i Hbg och kontrollera miltalen i bilens LMK .. sen skulle han skicka det pappret till mig..
Guess what ?? inget papper har kommit .... nää tro fan de..
aanders: Lugn, det kommer. Tar bara lite tid att lyckas göra en falsk kopia. ;)

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.