|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
OK! Min princip nr 1 är: var aldrig i vägen på vägen. MVH /// Paap R |
|
Paap: Grundregeln på autobahn :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Till er som snackar om 325 vs Aero och T5: Jag kan bara säga att jag har kört jämt eller bättre än 9-5 Aero och 850 T5 (lätt modifierad)... både dessa var dock automat men vi provade både ifrån stillastående och rullande start flera gånger och på olika vägar. Provade upp i hastigheter runt 160kmh. 325i E36 med chip och sportavgas... 15,2 - 402m |
|
| därför är det extra roligt att blåsa förbi 325:or med en diesel | |
|
Ravve: Klarar Din 325:a Engelska 1/4-milen på 15,2 sek? BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Yes... Emmaboda 2005 Bra/Dåligt? |
|
|
OK! Det är BRA! Vad har Du gjort åt den förutom Chip, som bara ger mariginell effekt på en icke överladdad vagn? (Du "nosar" på mina Pontiac GTO -68 -tider, nämligen...o den var SNABB!!) Jag körde "skjortan" av BMW o Porsche vid rödljusen... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| 15,2 sekunder är en bra tid för en 325:a! Bilsport körde 14,95 med 230 hk aeron när den kom. Men det är också den snabbaste tid jag har sett på en aero inklusive 250 hk versionen! | |
|
Folk sa att den gick bra, hehe... Chip, nåt okänt brölande avgas och ett rostfritt grenrör som påstods skulle ge effekt... Det är de ända... Lättad endast på reservhjul. Chippet köpte jag av en kille här på forumet. Är inte 100% säker men han kan ha hetat Kilander. Avgaset satt på när jag köpte så jag vet ej vad det var... Grenröret kan jag skicka bilder och info på till den intresserade. Låt mig då också tillägga att jag ogillade vattnet i början för jag va inte den som stod och spann bort mina dyra lågprofildäck där så när jag körde iväg så va det med blöta däck och hela ettan spann jag bort i princip. Emmaboda är också känd för att ha sämst grepp och de va många som klagade över de. |
|
|
är inte helt klar över hur bra 15,2 är för en 325, men det är nog rätt bra ja. Vad hade du för slutfart i denna repa då? Har du farten och tiden för 201 i den repan med så är det intressant med. Sannolikt så lyckades du få till en skapligt bra start vilket klipper tiderna rejält men knappast påverkar slutfarten alls. Bra tider beror väldigt mycket på just starten, medans bra slutfarten nästan enbart beror på motoreffekt. Dr Tinnitus |
|
|
Slutfarten låg på 150 nåt... 152 tror jag... minns inte så noga... Starten tyckte jag va kass, hehe. Men så är de väl... man är aldrig nöjd. |
|
| Nån som har koll på vad en 540 E39 gör engelskan på? | |
|
Ravve: Förmodligen har Du även andra kammar, för det är JÄKLIGT bra tid för en c:a 200Hk 325:a...Särskilt som Du spann i starten... /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Hehe ok men det är inget jag har satt i eller fått reda på. Är det någon som kan se om det är original om dom får bild? Jag tog lite bilder när jag bytte ventilkåpspackning. | |
|
Nej, går inte att se om man inte är en riktig "trainspotter" på BMW:s kammar....(vem är det?)... Vore kul att se Din bil, o köra den ;-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Hehe ja den va kul att köra men nu är den ju såld... :-) | |
| Ingen som vet nån 540 E39 som kört 201/402? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.