AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.627

0-200 km/h 325 vs 535...

Sida 4 av 6
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Ekin:
Om du tycker att det är skrattretande att jag tyckte att det kände ungefär likadant i acc mellan en 205 gti & en 325:a kan du ju tycka det. Jag vet att 325 är lite snabbare men det kändes likt förbannat ungefär likadant. kanske kan det bero på att 205:an är en plåtburk i jämförelse med 325:an...
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Suck!,

Jesperado:
Vi väntar på dig!!!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Hur gick det med besiktigandet av den turbokonverterade brutalt snabba 325:an? =)
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Tycker killen med 325 an låter som en polare till mig han och bror hans ãr också bãst på all.t väx upp för fan
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Ja detta var en gammal men fan så kul tråd på sitt vis.

Märkligt hur vissa kan brösta upp sig och påskina både det ena och andra och att de har koll, när de troligen skulle ha problem med nåt så trivialt som att knyta skorna....

Alltså, som många andra sagt här så är det absolut omöjligt att besiktiga en BMW nyare än -75 med en turbokonverterad BMW-motor. Det går helt enkelt inte med t ex den E36 325 Aero-dräpare som det tjoades om i tråden. Inte ens om man ingått partnerskap med besiktningsmannen så går det. Om någon besiktningsman skulle våga sig på att släppa igenom den med turbo, så är den inte godkänd för det och skulle fettorska vid första flygande besiktning. Dessutom skulle besiktningsmannen riskera sitt jobb när saken upptäcks. För att det hela skall kunna besiktigas riktig så måste det till en hel del intyg, som BMW inte skriver, vilka sen av besiktningsman skall sändas in till SBP Sverige.

God natt och ridå, dumhet och okunnighet har ibland inga gränser.... :-)

Dr Tinnitus
haha, jag tyckte också denna tråd va skitkul att läsa :)
Instämmer med "petrus1986"...
Visst är det kul med folk som kan o vet allt samt kör bäst osv...

Billy B10
Länk
Hade en 325 95a tyckte inte det var nåt märkvärdigt alls, snarare slö ! Kom inte o påstå att den är snabb ! Saab 9-5 aero går mkt bättre, har ägt en sån. Sen en sak kan ni visa besiktnings pappret för den turbokonverterade 325an hahahahaha
Börjar bli så töntigt med dessa VS trådar hela tiden, Sitter och garvar åt nån film jag laddade hem härifrån ! Där nån bonde (expertkommentator) som jämför en s60 mot en m3 cab, där dom kör som idioter för att se vem som vågar gasa mest ! Polarna skrattar forfarande åt filmen (visade den på en fest för ett tag sen)

FY FAN VAD PINSAMT (Dalmål låter kul ibland)
Vilket var pinsamt....att en nyare M-modell inte klarade av att hänga av en traktorvolvo eller att folk från olika delar av landet har olika dialekter?
F.ö var det inte ens nära dalmål.

Flåklypa
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
*Lutar mig tillbaka, tuggar chips och dricker läsk".

Tackar för underhållningen!
Flåklypa: Kommentatorn och idioterna bakom ratten! hoppas dom kör hjäl sig SJÄLVA och inte nån stackare som är ute och åker på vägen !
Åk till en bana och lek istället pojkar, tycker att det är rätt ointressant vem som har snabbast bil, men en del är kvar sandlådestadiet verkar det som !
"min bil är snabbare än din" OSV
Dom flesta som ser filmen tycker nog att det är mycket omoget att hålla på så på våra vägar ! blir även komiskt med nån som som ska kommentera dom också ! " nu öööööökar han !
Jag satt själv bakom ratten på s60in.
Vad det beträffar idiotkörning så handlade det om en helt tom E4, när vi kom ikapp bilar så slog vi av helt, i vissa fall körde vi inte ens om vederbörande annars körde vi om i normal fart. Fast det är klart, det är ju större fara än att glida runt i stan med dimljus och parkeringsljus, iaf under dagtid. Bankörning är definitivt inte safe att köra på, det har jag fått erfara många gånger med MC:n.

Sen fattar jag inte ens varför du laddade ner filmerna om det är så ointressant??

Flåklypa
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Kul att min gamla tråd blev till nytta igen.

Personligen tycker jag att vs trådar kan vara väldigt underhållande ibland. Och personer som Flåklypa ska ha en stor eloge för att de gör praktiska jämförelser med videokamera istället för att bara tjafsa muntligt om vilken bil som är snabbast. Väldigt underhållande om ni frågar mig.
ganska dumt ändå lr ! a
ang filmen så är vi fler i familjen än bara jag !
om det är en olycka framme på vägen hinner ni stanna då lr ?
Mvh Marc
I ditt förrförra inlägg skriver du: "nån film jag laddade hem härifrån !" ;-)

Jag är 100% säker att både jag och han i M3:an hade hunnit stanna om det hade stått ett fordon längre fram, jag tror till och med att vi hade undvikit en olycka även om någon framförvarande hade börjat tokbromsa. Djur är däremot svårt att försäkra sig emot, men man utsätter alltid sig själv och andra så fort man sätter sig i bilen. I övrigt tror jag att du är den första som kommenterar filmerna som idiotkörningar eller dyligt, trots flera sidor om körningarna i den andra tråden. Det är iofs ett bra tecken!

Fridens

Flåklypa
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Självklart hinner man se om det föreligger hinder längre fram på vägen även om man kör +200 km/h. Det var ju inte direkt rusningstrafik om man säger så.

I en nyare bil är inte skillnaden så stor mellan att köra i 100 km/h och 200 km/h.
Flåklypa: Vart hittar jag filmen där ni kör volvo s60 och bmw m3?
Petrus
Den här tråden Länk
Och här är 3 av 4 filmer:
Länk
Länk
Länk

Flåklypa
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Pimpen, det är lugnt i de flesta fall att ligga och flåsa i 200+ på många av våra vägar i Sverige, säkrast är att välja en tid då inte allt för många är ute och kör. Du kanske inte törs själv, vad ska man då med en M5a till??? Jag känner till en kille som kört så i kanske 5-10år med bla M3, ständig toppfart och han har aldrig orsakat en krock eller råkat illa ut. Allt handlar om framför-hållning, kolla långt framåt och se vad som finns och händer där framme. I regel ser folk att man kommer om man blinkar med hellysena i tid när man närmar sig bakom. Problemet är när det är flera bilar bakom varandra, då kan någon få för sig att köra om, då kan man helljusblinka och tuta för att dra till sig uppmärksamhet.

Det är viktigt att förstå att hur många som än kör lagligt och "förnuftigt" så kommer det alltid finnas dem som ligger och löder, i alla fall i Sverige med våra milda domar. Man måste skapa förståelse för detta hos folk, därför är det så viktigt att ge tecken när man svänger, kolla i backspegeln innan man byter fil och kör om osv. JAg smällde själv nyligen nästan då en fjolla i en eclipse satt och pratade mobiltelfon samtidigt som hon gjorde vänstersväng framför mig utan att blinka, smart!

Skulle man smälla med någon som plötsligt svänger ut framför anser jag att det är bådas fel, att inte hålla koll i backspeglarna är lika olagligt som att flåsa 200km/h, dessutom får den som ligger och löder en mycket hög koncentrationsfaktor, vilket inte söndagsbilisten får utan typ litar enbart blint på att alla håller 90km/h. Hög koncentrationsfaktor gör att man blir en bättre bilförare oavsett om det går lagligt eller inte, sedan kan folk hålla på och diskutera hur de vill..visst kan det vara farligt att köra fort, men det kan det också vara att köra lagligt, allt handlar om tolerans och förståelse och det går faktiskt att köra fort utan att utgöra ett stort hot i trafiken om man använder hjärnan innan man pressar pelle i botten. Att man utgör en fara beror ofta på andra trafikanter som inte har förståelse för att här kommer en
fortkörare och därför fortsätter med att göra sina "sävliga" rörelser i trafiken, typ kör om en annan bil i 3km/h fortare så omkörningen tar 60sekunder trots att en annan bil närmar sig bakom.
FRIFART: Det är inte svårt att trycka på gasen det kan även en bebis göra !
Håller inte på så själv bara, sluta försvara idioter som kör 200+ på våra vägar bara. Hur klarar man då t ex en framhjulspunktering ? Det var det mest omogna jag läst på länge ! En normal förare som ska göra en omkörning utgår från att ingen kommer i 200+ på en 110 väg ! Vänta bara tills nåt händer er, då är det inte lika roligt längre, Har själv varit med om riktig smäll, då jag åkte med en väldigt "duktigt" kille som också skulle ligga och köra som en dåre, sen skulle nån köra om framför ja resten fattar ni kanske ! Har förlorat min bästa polare i en olycka pga såna som ni ++++ att jag har sett hur folk ser ut som varit med om olyckor, många blir aldrig återställda, om dom överlevt !
SLUTA försvara eran vasinneskörning ni fattar tydligen inte mycket vad ni pratar om ! Håller tummarna för att ni inte ska vakna upp på på nåt sjukhus helt invaliserade !

Mvh Marc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.