|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
visst lexcom =) men nu tycker jag du ska ta det lugnt med "jävla" o liknande...vi är trots allt likasinnade bilintresserade människor. Jag har besiktat en nissan R32 skyline på 650 hästar utan problem...varför tror du att besiktningsmännen bryr sig om hur många hästkrafter jag har? tror du att dom bänkar min bil på besiktningen? dom bryr sig om din bil fungerar som den ska...inte hur snabbt du kör upp till 150. Och du sa att jag verkar inte ha full koll på allt...du min bror har en av europas snabbaste evo 2: or, och jag är åtminstonde 15 ggr så insatt i det här som dig...men ta det som du vill, jag är iaf snäppet mognare här verkar det som ;) mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Men kom igen, jag kör ifrån era 500-hästarsmonster med min gamla volvo 240 -80'a original! Vänta bara, på alla 30-vägar där det finns gupp är jag betydligt snabbare än er! ;p ;) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Parham: Sorry att jag tog i lite förut ;) Du säkert mer insatt än jag & det finns massor av saker som bilprovningen kommer att slå ner på. Turbon inte minst, avgasvärdena kommer troligen vara bra mycket över det tillåtna. Massor med saker... Jag har läst om folk som har blivit underkända med bara ett litet chip ("motoreffekt stämmer inte överrens med registreringsbeviset" har det stått i protokollet då). Det är därför många med chippade turbobilar tar ut säkringen till magnetventilen innan besiktning för att få ner laddtrycket. Du ser i ditt regbevis står det att bilen har 192 hk och besiktningsmannen har garanterat kört och besiktat 100-tals 325:or så han lär ju märka att din ínte går som vanligt. Det står nämligen i lagen att du inte får ändra motorn så att det avviker från det avgascertifierade utförandet. Och sedan är det en viss skillnad att besikta en skyline eftersom det inte syns lika mycket i motorn och att den går väldigt bra redan original. Sök här på forumet så kommer du hitta andra trådar om just detta. |
|
|
Det är nu man önskar att Jesperado klev in och slutförde diskussionen.....för 100:ade gången i detta ärende. Flåklypa |
|
|
Min brorsa har väldigt effektiva metoder för just det där med besiktningen så det lär nog ordna sig...men jag har en mitsubishi EVO 3 utanför huset med ca 450 hästar som är besiktad...den har ju ca 250 hk original...aja men det lär väl fixa sig... det här blev så off topic som det nånsin skulle kunnat bli =) "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Berga: du skulle säkert köra ifrån oss =) vet du va jag ska ta o göra...köpa en jävla fiat uno turbo...hur mkt väger den 700 kg? dom går som svin =) "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
| Det e kul med lite "off topic" ibland :) | |
|
Hurra! En ny tråd som mynnar ut i X vs Y!! ;) Om man vill få en bil godkänd i regbesiktning med turbokonverterad motor så är nog ända möjligheten att äga en bil som är av -75 års modell eller äldre. Annars får man den inte godkänd utan att fuska. Att få igenom tex. en skyline eller en Evo 3:a med trimmad motor är mycket lättare. Trimningen syns ju inte vid en normal kontrollbesiktning, bilen har ju redan turbo (eller två) från början. Så noggranna uppgifter har inte bilprovningen att de direkt kan säga att denna typ av bil är trimmad. 325 original mot 95 aero original..hmm.. jag vet inte ens om jag tycker att en 330 är så mycket snabbare. Mvh Eric |
|
|
Parham: Sök lite på forumet så inser du ganska snart att det inte finns någon möjlighet överhuvudtaget att få en turbokonverterad 325:a igenom SBP. Även bilar som har turbo från början är i princip omöjliga att få igenom om besiktningsteknikern upptäcker att motorn är ändrad på något sätt. Problemet ligger i att motorn inte är avgascertifierad i det modifierade utförandet. Det räcker med andra ord med att byta chipp på sin bil för att den ska få körförbud. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Detta ser ju ut som jatzy.com? Mvh Per |
|
|
yatzy.com ska det vara :( Mvh Per |
|
|
körde en toyota supra och en evo 3: a direkt efteråt hem från transporten nyss...fy fannn vilket drag i supran...och en riktig blickfångare...18 " krom....jag hör repris på dumpventilen i huvudet. "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
| Kami är en seriös kille. Det verkar inte hans lillebror vara. | |
|
ferox: jag är mer seriös och kall av mig än någon annan jag känner har jag fått höra...dock kanske inte det är så bra det heller. vad får dig att tro att jag inte är seriös av mig? Du kan ta o snacka med mig lite innan du dömer mig.. mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Funderar på o köpa en toyota supra nån gång senare i år...då kan man ha bmwn för längre resor o.s.v då den inte drar lika mycket bensin...vad tycker ni? Blev förälskad när jag körde den idag... "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Parham..... *suck* det ska bli kul att se dig i emmaboda... mindre än 11.5 på strippen borde hålla dig borta från forumet. "Tre bilar är fler än två!" |
|
|
Håller med Ferox. Flåklypa |
|
|
varför så fientliga? Ni verkar tro att jag försöker bräcka nån här men så ligger det inte till iaf...ni verkar ha tagit det här på helt fel sätt...allt som har skrivits i den här topicen har varit i "good fun". mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
Ekin |
man kan inte jämföra 0-100 tider för att bestämma vem som har snabbast bil.. 0-100 har att göra med så mycket annat, te.x. utväxlingar, däck, fälgstorlekar.. men sätter man två bilar på strippen så vet man vem som är vem.. och en honda civic 1,6-89 med 115hk har 8,7s 0-100 på "papper" och bmw 325-89, har väl 8,5s om ja minns rätt, men ta ut dom på motorvägen och se vem som har nåt slags vrid efter 120km/h och det där med att din 205 GTI "Kändes" lika snabb som 325:an när du satt bredvid dessutom=) de e ju skrattretande, oj oj.. |
|
Parham: Bes.gubbarna kanske bryr sig mer om en turbokonverterad sugmotor än en trimmad turbomotor?? Du verkar ha nada koll. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.