|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Hehe andra gången idag som jag läser om en lirare som har rastat en 9-5 Aero med en 325 E36. Det är väl inte första april idag? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Kanske går om det är blött på marken och racet gäller 0-100. Då kan det bli lurigt med felhjulsdrift. Men då klarar ju tom min 518 med att köra ifrån i starten. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
On topic nu. Vill du köra långt och bekvämt, välj 535. Vill du ligga och pressa på småvägar, välj 325. Ingen av bilarna har speciellt låg bränsleförbrukning, båda har överdimensionerade motorer för stadskörning. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
J.Dredd: Det har du rätt i :) |
|
|
Lexcom: vi gör såhär låna en saab 95 aero eller din vitlöksracer, den får gärna vara trimmad chippad och bytt lite alltmöjligt, så tar jag med mig min modifierade 325: a i sommar när det blivit torrt och fint ute, så kör vi 0-100 på strippen ok? Kommer vara kul o se din min när jag ligger 60 meter före dig... mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Helt otroligt att en vuxen människa inte kan ta kritik om bmw. Men iof m3 optik ger väl en hel del :-) |
|
|
Varför ens ta en bil som gör 0-100 på 8sek till strippen? Man köper väll inte en sån bil för att den är snabb? Det är väll vägegenskaperna man är ute efter med en sådan bil. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Va det inte så att det diskuterades orginalbilar och inte turbokonvererade bmw:s för det känns ganska ointressant i sammanhanget. "vitlöksracer" mot en "pizzaräser" 325 är väl kanske värdens mest överskattade bil när det gäller prestanda. Jag har svårt att fatta hur bilar med mindre vikt eller lika men med mer motor alltid får stryk av dessa 325 or iof så gör chip, filter, vinge ,18 tummare och neon ca 35-40 hästar extra. |
|
|
"iof så gör chip, filter, vinge ,18 tummare och neon ca 35-40 hästar extra." Minst! Såg en vinge på blocket som gav 20hk :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Parham: Jag pratade original mot original. Inte Turbokonverterad 325:a på 500 hk... Men Okej, jag kommer med en Aero, men innan vi har kommit fram till strippen så ringer jag o tipsar polisen om en turbokonverterad 325 med 500 hk som kör på allmän väg. Då kommer du inte till strippen längre för då ligger du hemma o grinar över en oanvändbar bil som belagts med körförbud... Sen får vi se vem som skrattar :) |
|
|
Så det ska bara köras 0-100? Vilken höjdare att se fram emot. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Ja det blir ju en kort stripp om det bara ska köras upp 100 km/h med 500 hk, för att inte tala om 1100 hk Evon :) ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Håller med Bagarn och J. Dredd totalt! Kan inte förstå att vissa tror att en 325:a kör ifrån en 9-5 aero, när en 330 går exakt lika som en 9-5 aero 0-200 km/h, om de inte blött så klart o 0-100 km/h! Snacka om brist på erfarenhet... |
|
|
Lexcom: Du kan gärna ringa polisen om min turbo konverterade bil...för den kommer nämligen ha genomgått besiktning och vara laglig att köra på gatan. Tror du att man inte får köra en bil som har 500 hästar på gatan eller? Det finns hur många skyline, evo och jänkare som har över 600 hästar under huven som e gatulagliga....sug på den "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Och vi ska inte ens komma in på Dodge chargern i västerås på 900hk som är fullt laglig att köra på gatan..Med Lexcoms uttalande om att han ska ringa polisen för att jag har 500hk under huven så tror jag att alla här förstår att han inte har nån erfarenhet hur som helst av snabba bilar, lagen eller strippen. "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
|
Bagarn: Så att du vet är jag ingen 18 årig slyngel som precis fått körkort och tror att neonrör med passande vinge a lá 2 meter hög gör en bil snabb. Konverteringarna som ska göras på min 325 E36 är ungefär samma som bmwandreas har gjort på sin 525. Då 325: an är min bruksbil kommer den vara fullt laglig på gatan också, om inte den "får körförbud för att den har mycket hästar" som Lexcom trodde ;) mvh "I´ll make him an offer he cant refuse" |
|
| Det va inte riktat dirikt emot dig utan det är trådarna i allmänhet där bmw bilar är så jävla snabba speciellt tre serien | |
|
Enormt intressant Parham, då du tänkt dig att använda en turbokonverterad BMW motor så kan du väl berätta hur du ska få bilen genom besiktningen? Samt jag antar att du vet att alla dessa Skylines osv har 600 hk inskrivet i regbeviset va? Så du har belägg för att bilarna är gatlegala som du säger. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Skapa en egen tråd åt ert tramsande, detta är så off topic det kan bli. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Parham: Tror du att jag är någon jävla rookie eller? Visst, jag har inte full koll på allting... Men det verkar inte du heller ha. Försök besikta din 500 hk 325:a så får vi se vem som får sista skrattet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.