|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nu skall det ju givetvis vara, blev lite väl upphetsad :-) Undra vad priset kan bli? --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Räknar man upp som mellan 320 och 330 så hamnar priset på c:a 333 000 kr. Projektmannen |
|
|
Med tanke på att en E90 330i kostar 350' tror jag det blir för liten skillnad till 1-serien om den skulle ligga på 333'. Jag gissar på 309'. Mvh Johan |
|
|
Ja det med större motorer i 1-serien var väl bara en tidsfråga eller? :D //Fredda |
|
| Trevligt!, när tjejens bil är betald blir det att handla en sån eller en 125 (om den existerar då), är det någon som vet var E36 M3 hade för tid på ringen, hade varit kul att veta... | |
| Måste bli otroligt kul. Lånade en 120d och ville inte lämna tillbaka den, det säger en del. Detta var ju bara en modell man kunde drömma om. Kommer det en M1 också kanske.. | |
|
Fortfarande ingen som vet var priset landar på 130i? /Andreas _____ Länk |
|
|
Fortfarande ingen som har fått en prisindikation? --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
|
Såg faktiskt en 1:a i Silver för första gången i trafik för ett par dagar sedan och den var riktig läcker i den färgen. ------ Länk Länk |
|
|
Jag undrar en sak o-100 på 6,2 sek är det inte lite dåligt om man ser vilken motor det sitter i och chassie ? Tycker att 0-100 bode avverkar på ca 5,5 sek |
|
|
Har svårt att tro något annat än att 130i är ruskigt snabb oavsett vad det står på papperet. Acc.tiden 0-100 på pappret intresserar ju ändå bara marknadsföringsavdelningen. So what om det står 6,2 eller 5,5 i broschyren... Man märker ingen skillnad ändå! Tycker det är bra av BMW, till skillnad mot t ex MB, att prioritera bränsleförbrukning och emission före extrema fartresurser. Nya Valvetronic-motorerna är drygt 10% snålare än dom gamla men med bibehållna prestanda. Utvecklingen går framåt i München iaf! //Chrille |
|
|
ja det har du rätt i bmw_chrille!!!! ///325/// |
|
|
Men jag menade inte att man märker det men tycker att en tre liters motor borde ge lite bättre siffror på pappret. sen tror jag att det märks menar inte 0-100 men det märks genom i registret ju högre man kommer upp. Då det krävs en enorm kraft att förfina acc tider med några hundradels sekunder... |
|
| Läste ingenting om steptronic automat till 130, vet nägon om man kommer att få den med automat? | |
|
Har någon fått en prisindikation ännu? --- Christian Ryman BMWCS #2928 |
|
| instegspris 308´ plus att man krämat ut 7 hästrkrafter mer än vad det är i 330:n så om allt stämmer är det 265 pigga kusar! | |
|
Snacka om ulv i fårakläder! Ge mig en alpinvit med svart skinn! |
|
Coupén |
En review nedan. Finns det fler på nätet? Länk 6 veckor kvar.... |
|
enligt länken ingår detta i som bas uttrustning Sports seats, a leather steering wheel, BMW Business CD stereo... Alltså 5700 sportstolar 2700 läders sport ratt och troligen också advantage packetet för 12800. Min framtida BMW 116i Länk |
|
Coupén |
Det är nog olika på olika marknader. Sport seats ingår INTE i Sverige. Jag räknade ut att en 130i med lite utrustning faktiskt bara kostar 30 kkr mer än 120i med samma utrustning. Förvånansvärt lite. 120i med Advantage + Dynamic + Comfort + Xenon + Metallic + 17tum kostar ganska precis 300kkr. 130i med samma utrustning kostar 330kr. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.