|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Inte så svårt! Det var dom berömda spindellederna. Nåja 15 000 mil pallade dom så jag är rätt nöjd. Pris på Carlsson bil för både höger oh vänster inkl. hjulinställning 6 172:- ganska humant faktiskt. | |
|
Var det inklusive arbetskostnaden eller blev det någon goodwill i detta pris? Jag har hört priser på runt 10 lakan för liknande E46 reparationer. Något som fått mig att bli lite skeptisk till E46 inköp (tyvärr!). mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
var det för hela länkarmarna eller bara spindelleder ?? Med arbete och nya spindelleder så låter det som ett bra pris. Bytte på min förra bil för 6000:- hos en liten bmw-verkstad, bmw danderyd skulle ha över 10 för samma jobb. |
|
|
varför så mkt? jag bytte på en ford för 600 kr... tyckte att jag blev blåst eftersom jag fick prisförslag på 400 kr först. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Satan vad dyrt tycker jag. Kostar det verkligen 6000:- för två spindelleder? M.V.H. |
|
|
Måste väll vara hela länkarmarna va? Annars så låter det ju lite dyrt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Länkarmarna kostar ju drygt 2000:- styck så allt under 5000:- måste vara fel ! |
|
|
kan man inte bara byta spindellederna? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Är det samma sak på E34 / E39? att man måste byta alltihop? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Vad jag läst mig till på forumet så måste hela länkarmen bytas på E46 varför priset springer iväg. På ex E36 så byts endast spindelleden vilket kostar bara ca 800kr. Hur det är med E34/E39 vet jag inte. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
oki tack! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Kostade 6000:- att få i en renoverad utbyteslåda med garanti sist till min bil. Men hela nya bärarmar var ju en annan femma! Då blir det ju dyrare.. M.V.H. |
|
| det låter varken dyrt eller billigt 6000:-, köper man delar på mekonomen så tror jag det kostar ca 1200:- styk, + fyrhjulsmätning och arbete, så låter ganaks ok! | |
| Det var inklusive arbete och länkarmar. Jag tror att BMW har ett specialpris då detta är ett vanligt fel. | |
svintoleffe |
Jag fick nedslag förra året på en spindeled, men farsan o jag vi beslutade oss att byta hela bärarmen, det var gjort på en runda svångar 3-4 timmar. SÅ jag fattar inte vart dom får 6000 kr ifrån, Tycker det låter bra mycket för mycket i pris, Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
svintoleffe: Vad fick du ge för hela bärarmen? --- /Chrille |
|
|
Hos mekonomen kostar två bärarmar ca 2600 och att en fyrhjulsinställning ska göras på ca 1000 kr så det blir 3600 om man fixar det själv men som sagt 2572 för arbete känns helt okej. För 6172 får du orginaldelar på köpey så det e klart värt tyker jag. Lycka till BMW- När du älskar att köra |
|
svintoleffe |
Inställning av framvagn behöver man inte göra; använder man skallen o ritar av vart sakerna satt, samt att däcket inte sliter snett då förstås. Då måste man ju ställa in den., men man kan även ställa in sånt själv.=) deejaywasp Jga har för mig att det skulle ha kostat något runt 1000-1500 elelr något, är väldigt väldigt osäker. Men jag hade en liggandes, så vi tog den, Den har hållit ett år, nu så.=) Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Trist det här med spindelledproblemet på 3serie. Jag drar mig också från att köpa E46 pga det. Hoppas verkligen nya 3serie E90 är förbättrad på denna punkt! ///Foppa |
|
|
Foppa: E46 spidelleder är betydligt bättre än e36 enligt min erfarenhet. Att en 4hjulsinställning inte behövs är inte sant. Tänk efter lite, du har något med glapp som byts ut till något med noll glapp. Du kan ju känna glappet tydligt om du tar tag i däcket och ruckar det i längsledd. Så de är inga direkta små spel heller. Att spindelleden är en del av länkarmen på E46 är sanning med modifikation. Det går att byta bara spindelleden på en E46 länkarm med rätt verktyg. Om jag förstår det hela rätt så kan bland annat Jarls Bilservice utföra detta. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Ja på E46 verkar ha betydligt längre "livslängd" så man behöver inte besöka verkstan lika ofta som med E36. Men å andra sidan kommer en stor smäll för plånboken den dagen man får byta på E46. Jag tycker fortfarande det är en brist. Nästa bil blir E39 för min del, mycket pga detta. Jag har haft min E36 drygt 2 år och har bytt spindelled 1 gång i höstas då jag fick nedslag på höger spindelled. Föregående ägare hade precis bytt vänster spindelled 2 månader innan jag köpte bilen. Dumt att byta bara den ena! Jag bytte båda i höstas till en kostnad av cirka 800 kr inkl arbete. BMWverkstan sa att man måste göra 4hjulsinst. (på min E36) vilket jag också tycker låter konstigt. ///Foppa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.