|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
mr-trobbs |
Det är skumt att dom inte hittar fel på bilen!! Vem är det då som ska hitta felet ??? Byta tändstift??:)))) Ingen lösning!! dom sa att bränsle pumpen låter illa bytte pumpen. Samma skit dom bara gissar!! Det händer inget = Kostar onödiga pengar En gång BMW alltid BMW!!!! |
|
Kör en BMW 328 Coupe -96'a och har samma problem som ni andra beskriver. Jag har iofs alltid misstänkt att det är startspärren på Carguard(850S)-larmet som strulat. Har testat med att larma på och av, sen har bilen startat. Har oxå märkt att felet uppenbarar sig mest under vintertid. Helskumt att det drabbar bara 96'orna!! |
|
mr-trobbs |
Det är problem med carguard larmet! varför använder du larmet?? Du har redan start spärr!! En gång BMW alltid BMW!!!! |
| Ska beställa inspektion 1 hos Per Larsson motorteknik. BMW ville ha 4600 + material. För mycket att kosta på min 96a | |
| Kanske någon som är bra på tyska kan skriva ett brev till BMW Munchen för att fråga om dom har registrerat detta problem. | |
|
mr-trobbs: Känner du till andra som har haft samma problem med Carguards larm? Har lilla färddatorn i min coupe, så någon startspärr har jag inte. Du tänker på "CODE-funktionen", eller? |
|
|
Har råkat ut för detta problem i vinter oxo. Bilen stod över helgen. Kallt och fuktigt ute. På måndagen var den helt död! Men efter c:a 30 sekunder startade den fint. Jag tryckte lite på gasen och pressade startmotorn lite... Har inte inträffat sen dess. 96:a 328 gäller detta. Helskumt! |
|
|
En lite fundering bara som kanske inte har alls med saken att göra men jag frågar det iallfall.... Alla vi som har problem med att fåigång bilen ibland, är det inporterade bilar? ...Min är det... /IceBall |
|
mr-trobbs |
Tjena Sonny Du har start spärr i nyckeln!!!! Code funktionen finns bara på stora f-dator Jag har haft samma problem med 850 larmet!!! Bara riva den larmet och koppla till originalet. Du behöver inte ha start spärr om din bil har varit mer en 6 månader in registrerad!! ( om du vill ha larmet kvar för försäkrings skull ) |
mr-trobbs |
Halo Iceball Vadå bara importerade??? Alla Bmw är bygd i Munchen fabriken!! Vad har saken med importerad och göra? En gång BMW alltid BMW!!!! |
|
tjena mr-trobbs Som sagt visst inte om det hade med skaken att göra (kan inte så mycket om motorer) men jag fick ett annat skumt fel på BMW som verkstaden trodde berodde på att det var en importerad bil, eftersom dom kanske kör på andra oljor än vad vi gör hör uppe i kalla norden. (felet jag hade då om någon är nyfiken var att nått frös i motorn som gjorde att nästan all motorolja trycktes ut genom avgasröret, inte kul) /IceBall |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan inte datorn tala om vad det är för fel så kan inte reserdelsbytaren på märkesverkstaden göra det heller, de är inte utbildade på felsökning utan det är datorn som ska göra åt dom. Det är ont om duktiga mekar de är nog ett utdöende släkte, de riktikt duktiga har eget de slavar inte åt en dator på en märkesverkstad utan kan möjligtvis ha den som ett komplement. MVH Hasso |
|
Jag håller med Player! Vi borde kontrollera detta med BMW Muenchen. Om jag får hjälp med formulering av ett brev kan jag utan större problem översätta det till korrekt Tyska. MVH Uffe K |
|
mr-trobbs |
Tjena Ice ball Jag förstår inte vad du menar. Vad är det som har frusit?? Att växellådan går trögt , att motorn tickar häftigt vid start eller tickar hela tiden Detta beror på att en dålig service! Om motorn börjar ticka häftigt byt motorolja detta kan ta några dagar tills tickandet försvinner. Oljorna är samma men det finns olika tjocklek på oljan Man använder oljan efter klimatet ( varmare eller kallare plats ) En gång BMW alltid BMW!!!! |
| Var det någon som hittade någon lösning på problemet? | |
Boki |
här är bevis på att dem flesta bilmekaniker som jobbar åt stora bilfirmor kan med guds hjälp byta (kanske!!) olja!!. Jag tycker att dem ska söka jobb på nån slakteri, typ farmek! |
rax |
Nu står min 328i -96 tvärdöd i 22 graders kyla. Har just haft samma problem som beskrivits. Bytte bränslepump för ett par dagarsedan utan resultat...tydligen. Efter man läst denna tråd blir man ju helt matt... Jag kommer att kontakta verkstad imorgon. |
|
Alltså, jag brukar säga att bmw aldrig krånglar.. men det är som mest bara för att säga det... Det problem som jag just läst om upptäckte jag idag på min bil, vet inte om jag anser det som ett fel.. men jag känner igen mig i situationen, skulle åka från en kompis idag då jag inte vred om nyckeln helt.. utan bara tuchade start motorn.. skulle starta den igen.. helt död.. tillslut så starta den... Samma sak hände 2timmar senare.. råkades tuscha startmotorn... bilen starta inte.. så jag fick mina tankar på att jag var klantig.. men sen sa min bror (bmw owner) att hans gamla bmw -93.. om bilen stängts av utan att låsa så kopplades startspärren in.. å han var tvungen att låsa å låsa upp igen.. så jag gjorde samma sak... då starta bilen.. Hmm, allt låter mysko.. men.. en bil är ju bara en bil inget annat. Gott nytt år! |
|
|
Glömde skriva att det är en 328 96:a |
|
Boki |
NI som har problemet. har era bilar kodad nyckel eller? kanske felet ligger där.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.