|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena HOMBRE,lider med dej. Byte insugs-packningar + generator 10 tim =12500 kr. Byte kylare i timtid 2tim = 2500 kr. Byte lambasond 1600 kr. Inköp kylare 5515 kr. Inköp insugs-packningar 4000 kr. Inköp generator 5000 kr. Summa 31.115 kr...GULP!!!!!! Dessutom cruicecontrol + glapp slutsteg+omkodning lås+el-speglar+el-rollon+cigg-tändaren. Tänke du verkligen lägga dom pengarna på bilen??.Själv skulle jag låta dom byta insugs-packningar och ev lambasond, sen skulle jag jaga kylare, generator på skroten och byta själv.Sedan pö om pö felsöka el-felen själv.Många komponenter jobbar ihop så hittar du ett fel kanske du löser 2-3 elproblem.Har själv felsökt hundra-tals timmar(gick på 6 cyl,el-hiss fram,vindrutetork,m.m) och löst allt utom att 11:ans tändkabel, hade ett brott inne i kärnan(bara när den blev varm).Har också omkodat samtliga av min lås,pillrigt men oj vad man sparar pengar.Har en massa villor till omkodning över om du behöver. M.V.H JAWEN |
|
|
Hej TIPS Köp bentleys reparations bok och kolla om du kan fixa en del av prylarna själv.Kolla också billiga delar från skrotar m.m mvh Erik |
|
|
Hur har det gått med bilen? Lider med dig! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Hoppsan. Hittils skyldig 24000 kr. Bytt kylare, beg generator, lambda, småplock, kopplat bort slutsteg, och bytt insugspackingar. Avstår från låsomkodning och koll ciggtändare. Kvar är spöket i farthållare. Ska också montera värmematta under oljetråg, samt fylla på gas om inget läckage i ac. Arbetar för mycket och har ingen plats att hålla till så egeninsatser är uteslutna. Priset på att koppla bort slutsteget blev 880 kr :) MEd tålamod kunde jag ha köpt piratkylare till 2200 kr, samt skickat gamla genrator till lagning. Har jo också hyrt bil för cirkus 2000 kr, som inte är inräknat i verkstadspris. Dyra nöjen :) Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Ja bilen är väl i toppskick efter din nerplöjning av pengar? Hoppas det tar slut nån gång! fyrhjulsdrift är roligast! |
|
svardska |
15" så fixar jag allt INKL material! 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Nu uppe 27000 ..fått nånsorts av matta som motorvärmare. Farthållaren fungerar igen,,men det finns visst ett fel på ett gasspjäll cyl 1-6 ..gissar det kommer att kosta en skjorta till at fixa. De gjorde dock en provbesiktning som var felfri. Bilen har förfallit under de 10 månader sedan jag köpte den. Föregående ägare hade också ca 20000 iräkningar på den undr 1 år. Det kostar att åka 750. Ska fortsätta att köra den 90-110 mil per vecka under våren. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.