|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk hehe :P "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" | |
| Ajajajaj, det såg lite slirigt ut ;-))))) | |
| Det verkar vara blött ute, så isgata är det nog inte. | |
|
verkar ju vara värre än en isgata... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Olja trp? Men det borde ju nästan ha blivit sanerat tämligen omgående, bilderna ser ju ut att sträcka sig över några dagar eller så. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Om människor skulle lära sig det enklaste sättet att häva en sladd: In med kopplingen! Inte tufft, med effektivt! | |
|
*asgarv* V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
bayerischemotor: Hur häver man en sladd med automat? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Peta i neutralen funkar ju i nödfall, annars räcker det ofta att släppa på gasen :) Länk |
|
|
Ja, precis du släpper gasen. Iallafall enligt BMW fahrer training:) |
|
|
ah... där ser man... synd bara om man skulle råka dra ett steg för mkt och lägga i "R".... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mugge: oops:) |
|
|
Föraren i den vita Vectran är med på noterna. Gissa om föraren i den lilla Fiaten fick träningsvärk av allt rattande? :-) |
|
| Kan vara något med vägbeläggningen kombinerat med att det är våttunderlag som gör att det blir så där halt. | |
| Har du automat och ABS är det bara att tvärnita som gäller så hjälper ABS:en. Funkade fin fint när det är halt ute. | |
| Här uppe(luleå) i landet ligger det i ens natur att kunna häva en sladd. vi har ju halka halva vårt liv. Jag själv tycker det nästan är enklare att ta kurvor med ställ på vintern. | |
|
Mugge: Neutralen definitivt bäst på en automat för att häva sladden, jag tror inte Du kan få in backen i fart, i vilket fall inte utan att trycka in knappen så det är bara att trycka framåt. Fick fullt släpp pga underkylt regn med gamla Z3'an (automat!?!) i 100km/h, reflexmässigt tryckte jag in neutralen och redde ut det. Med ABS'en hjälp hade jag garanterat suttit i diket istället... Snygg räddning av den vita bilen i filens andra sladd, klarar sig helt utan skador genom att fly genom alla mötande filer. Inte lika snyggt att han bara fortsätter sedan... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Fyrhjulsdrift och full gas!!! Löser det mesta!!! |
|
|
Kanske preppat av filmteamet vem vet? Endast döda fiskar flyter med strömmen. |
|
|
HåkanW: Ja visst! På ett öppet fält! Full gas med en fyrhjuls bil i en kurva får du ju ett liknande kast som med rwd bil. Eller så vill bilen "gå" sidlädes. |
|
|
Nej, vid 4x4 gäller full gas... hur tror du rally-killarna gör det ? Dom använder drivningen när dom kör i kurvor och bromsar gör dom innan kurvan. När det gäller automat fungerar det alldeles utmärkt att använda ABS:en för att häva en sladd + att du får ner hastigheten. Har provat bägge delarna, gäller bara att inte fega ur. / Stejak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.