AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.603

BMW minibuss på gång!

Sida 2 av 2
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Njuren - finns ju redan BMW cyklar... massor av dem. Gå prata med din BMW handlare.

Senaste BMW Lifestyle katalogen har 6 olika modeller cyklar och otaliga tillbehör.

Jag tycker det enkom är positivt, BMW tappar marknadsandelar om de inte öppnar nya segment och nischer. Självklart skall det göras på rätt sätt dock...

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
positivt med V5 och V3 menar jag, inte nödvändigtvis med cyklarna... ;-)

/bfg
Tycker MPV-konceptet är bra så till vida att det ger BMW en ännu större närvaro på marknaden.

Men måste "alla göra allt"? Snart sagt all biltillverkare på marknaden vill vara "premium", och tillverkar allt från småbilar till SUV:ar och MPV-bilar. Till och med Saab och Jaguar kommer att ge sig i kast med SUV-konceptet (Saab har redan tjuvstartat med 9-7X)...!

Detta leder till att skillnaderna mellan märkena suddas ut allt mer och snart är det ingen större skillnad om man kör Volkswagen eller BMW.

Men BMW:s "minibuss" lär iofs inte likna något annat och blir helt nytt koncept som förmodligen lär få många efterföljare. Inte minst kollegorna i Ingolstadt och Stuttgart lär inte vara sena att haka på.

MVH.
Nu är det visst officiellt att "space functional concept"-bilarna kommer:

Länk

Tror att resultatet blir riktigt bra om jag känner BMW rätt. Hittills har dom då inte misslyckats en enda gång måste jag säga!

//Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Personligen är jag tveksam till följande concept: "den andra modellserien riktar sig mot potentiellt nya marknadssegment. Bakgrunden till detta är det ökade intresset för bilar som kombinerar fler olika funktioner och egenskaper, vilket inte funnits förrän nu; hög sittposition, sportiga köregenskaper samt coupéutförande kombineras i ett."

Jag vill äta en kaka som är god, nyttig, mättande och när jag har ätit upp den så har jag fortfarande kvar den...

Det fins oändligt många sätt att bygga bilar på. Tycker det är kul att vissa biltillverkare, däribland BMW, vågar ge sig ut på nya jaktmarker genom att prova på nya koncept.

Förstår inte riktigt Aceys liknelse med att äta kakan och ha den kvar...?

//Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.