AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.562

Siktade en M - Audi idag Uuuhh!!

Sida 1 av 3
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Har ägt min bil, min allra första bil och som sådan en BMW 316i Compact´00 i cirka två veckor nu. Har på min lilla lediga tid lirkat och pusslat för att med noggrannhet montera ett M-paket... om än inte tillräckligt snabbt för att få ditt kronan - dörrlisterna med M-emblem (skam den som ger sig). Men vad skådar jag på tranebergsbron? En röd, sänkt, hottad AUDI 100 med -M-emblem- !!!!! UUUuuhhh!

PowerKjell
dancer
Inte bättre än en 316 med M emblem som sagt! usch hatar fejk M!

JE
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Hallå??M emblemet står inte bara för en sjujävla vass motor!!utan även för utrustningen på bilen,om han nu har en 316 med M utrustning på är det helt rätt o ha ett M-emblem!!med en Audi??här där jag bor finns det en audi 80 med ett litet klister märke på varje framskärm...det är tre färger sen står det POWER ovanför...gissa vilka färger?????M-Power for BMW´s only!!!!

D är fegt o släppa gasen!
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
haha,jo det är ju ett ämne som tål o diskuteras!!såg en 735a i sthlm i tisdags,dn var "turk" stylad om man får säga så???riktigt tattig alltså,o så stod det M7 baki.....*asg*

dancer
M7 haha jo de går ju de me ;> nää tycker inte om att man sätter på M emblem på bilar som inte ÄR M BMW eller Audi... Och Bjudko du tänker nog på 316 Compakt isånafall.....

JE
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag kanske har fattat det här fel men det är väl skillnad på M emblem och M3 M5 emblem? Har man en M kittad bil (tex m chassi, m paketet et) har man ett M har man däremot ett M3 emblem så är det en M3a? Har jag fel eller...

Andreas
powerkjell är nog ute efter en M-utrustad 316 och ingen M3-wannabe som Bjudko envisas om. Hade han satt M3 emblem på den hade det varit en annan sak.

Friterad banan med glass.
Patrik
Det är väl helt fritt att slänga på lite –M utrustning på bilen om man så vill, men jag håller med om att det ibland ser riktigt löjligt ut med alla som försöker med både det ena och det andra. Tack vet jag original med en liten grad av styling.

Patrik

/M3 -01
Bumse-man
öh.. men då skulle det ju inte vara tillåtet att nämna andra bilar som exempel, skulle man benfast bara diskutera det som står i ursprungs inlägget skulle det ju inte bli så roliga diskussioner... och jag hävdar fortfarande att en 316i är en 316i, och en compact ngt helt annat. sen att jag förstår vad du, bjudko menar är en helt annan sak.

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Väldigt tråkigt att vissa skälver ur sig spydiga kommentarer, för att min bakvagn är lite kortare... Till Er som hånar: Har Ni sett en 323 Ti Compact, alltså samma kaross fast med M paket? Min bil ser exakt likadan ut. Bilen är inte "turk-hottad" utan ser estetiskt förädlad ut, endast med BMW originaldelar. Om det är så fel, bör Du som hånar ta kontakt med BMW och be dem, att inte ta fram sportutrustningen till Compactserien. DU, jag tror nog att min 316 1.9 ligger bättre på vägen än din decennier gamla rishög :)

PowerKjell
Nu verkar det ju som det hänt en del sen jag var här sist.

Bjudko: Menar du compacten så skriv 316ti. Och dessutom är väl en compact dessutom så uppenbart olik en M3 att det inte är värt att diskutera.

Sen verkar det finnas vissa som är allergiska mot minsta M-märke på icke M bil. Nu är det ju så att M inte bara gör bilar utan också småförändringar som chassi och styling. Väljer man sådan sitter det M-märken från fabrik. Om BMW inte ville ha M-märken på sina icke M-bilar hade dom väl inte satt dit dom? Och på en original M3 står det M3 på sidolisten, på en M stylad/chassisatt bill står det bara ///M.

En trevligare attityd från vissa hade nog inte heller skadat.

// Joakim
325i - med ///M både på ratt och växelspaksknopp, skall spöa förra ägaren för valet av de originaltillbehören från fabrik...
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hade en e28 tidigare. Enda extrautrustningen var sokskyddsgardiner bak, detta gav mig dock ett M-märke.
Rekord eller?
:-)
Bjudko
M3 är alltid M3

Det e juh fortfarande lite snik att bygga om en annan bil till något hetare, det e väl lite olika kräm i compact 316 och M3 motor :)

Sen kör jag MGB för att ja gillar när den är lite äldre, lite kultstatus och inte är "turk-hottad" som någon sa hehe. ne jag tror säkert din BMW ser fin ut som m-stylad men ja tycker fortfarande den inte e så lik där bak eftersom den är kortare. Tror nog att det hänt något med väghållningen på 30 år...

Sen till den som blev upprörd att jag inte upplyste om vad för ämne denna slinga har och inte skrev 316ti så borde man förstå det endå eftersom powerkjell skapade ämnet och han äger en compact.

Pompte vad tyckte du om e28an? Funderar på att köpa en och ha som vinterbil, d är juh ganska billiga också...

Snart 18...
MGB - 67:a
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Men det var väl ett evinnerligt tjat om M3!! Jag har aldrig uttryckt att jag ville förvandla bilen till en M3, hade jag önskat en M3 så hade jag väl också köpt en begagnad sådan... Nu ville jag ha en praktisk, rolig men också prisvärd bil och då är det väl inte fel att ha en BMW?

PowerKjell
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
PowerKjell
Jag tror att alla utom Bjudko inser skillnaden mellan en M-stylad BMW och en M3.
Varva ner och ta inte allt så allvarligt

Bjudko
E28 är en mycket prisvärd bil. Köp en så kanske du får lite inblick i hur det är att vara BMW-ägare ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar inte som diskussionen har gått framåt sen jag postade mitt förra inlägg och påpekade skillnaden mellan //M M3 / M5.

Sen att folk stör sig på compacten, ja jag vet inte har aldrig kört en compact. Jag tycker dock inte att dom är särskilt snygga, men smaken är som baken. Det är väl ett fall utav att man köper märket och inte bilen? BMW ville ju många köra compacten är billig men utan att tappa mycket körglädje och så är det ju en BMW..

Frågan är ju bara om man som kanske powerkjell här lagt 220.000~ för en 316 compact eller om man köpt en m3 96a... Du får en sprillans ny bil, eller en begagnad m3a. Klart det är en skillnad att köra nytt, ägande kostnader hit och dit. Alla kanske inte VILL köra en M3a?

Är man nöjd med sin 316 compact, snyggt m stylad tycker jag man ska få vara det! :)
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Jag håller på dig Kjell!! Compacten är riktigt snygg i 323ti M utförande. Jag hade själv en 318ti och trevligare vägegenskaper går inte att hitta i den storleksklassen!!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tack Acey och Hasse! Jag ställer gärna upp i någon bilträff, så får även Acey provköra Compact :)

PowerKjell
Lägg i ettan, tryck plattan i botten och sluta tjata om oväsentliga saker! Låt folk göra vad dom vill med sina bilar. Det viktigaste är att man själv är nöjd med sin bil......
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
O vad har vi fått fram av allt det här??jo följande:
En BMW med M utrustning får ha ett M emblem men inte ett M3 lr M5 emblem om det inte är en sån modell!
BMW 318 compaqt är fula att styla(tycker vissa iaf)
Compaqt står för en kortare kaross!!!
Man måste vara minst 18 o ha en BMW för o få använda forumet??
Missat nått????där ser man va skoj vi kan ha!!
:)

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Så om Ni inte vill föra denna topic vidare i en ännu längre diskussion, kan jag med rent samvete, med mina BMW-vänner i hågen, LÖDA fast mitt M´emblem där modellbeteckningen ursprungligen suttit. Alltså bara ett M´emblem - inte vare sig M3 eller M5. Hoppsan! Lite skoj där, menar förstås limma fast M´emblemet :-)

PowerKjell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.