|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Visst, jämför man en E30 med en E34,E38,E39 så är den inte så komfortabel, men vem jämför så? Jämför man istället med samtida bilar (i samma storlek) T.ex, Golf, Pegeugot 205, Mazda 323, Celica etc. så är E30 inte så dum. Snarast skulle jag kalla den komfortabel! Men det är klart, åker man 20 mil per dag så kanske inte E30 är det optimala... Dock tycker jag inte komforten är så dålig i E30 som folk verkar säga här. Tystare än Volvo 240/740 i landsvägshartighet iaf. :-) Sen har E30 en klar fördel i rolighetssynpunkt jämfört med Golf, celica etc. nämligern bakhjulsdrift! Visst Mazda 323,626,929 går kanske som klockor, även andra japanska bilar, t.ex. Toyotas, men hur kul är dessa bilar? Själv har jag ALDRIG kört en japansk/framhjulsdriven bil som varit ens i närheten av rolighet som min BMW, aldrig! De spelar i en helt annan klass. Förresten så är en 320i INTE långsammare än en std. 318i, inte om båda bilarna är friska iaf. En 318is är snabbare, men inte en vanlig 318i. Mvh Carl Mitt tips är att du köper en 318is, 320i, 323i, eller en 325i. ps. min bil är inte till salu... |
|
| har en 320im -89 som jag lätt kommit upp i 220km/h jag tycker den går bra trots hästarna! Jag tror inte den är trimmad:P | |
|
jag vet inte om jag kan hålla med mugge om att de inte finns komfort i e30.. dock så har jag bara kört ca:83 mil på en dag med farsans 316i touring -92 (e30) och trots att de är en 316 så var det inte för "surrigt" inne i bilen och man var inte helt slut när man kom fram heller som det brukar kännas när man kört lite längre! lycka till med bilköpet..=) B-M-W |
|
|
Jag tycker du ska leta på en 320 som du tycker ser fin ut, pruta ner den mycket... sen har du även råd att äga den! |
|
|
Tja igen ! Har kollat runt lite 325 blir lite "overkill" som sagt om man ska ha en sån för det priset rullar dem knappt eller är riktiga rosthögar, så får nog bli e 320 alternativt 318 men 320 verkar mest "skön" på något sätt, vad är prisbilden ungefär på såna här vilken årmodell är "bäst", har sett allt emellan 5000:- och 25000:- //Jonatan |
|
| Jonatan: Min 320Im e till salu. | |
|
Hehe Jasså :) årsmodell ? bilder ? Bes+skatta ? lite allmänt om den ? pris ? Jag bor i varberg så det blir ju en bit att åka för att kolla men om intressan så ... |
|
|
Länk den e nybesiktad med endast ett fel...höger spindelled som jag nu bytt:) |
|
|
Tja igen ! Hehe 27000 du spräckte bara min budget med 10000 ;) den såg väldigt bra ut mste jag säga . |
|
|
Satsa på en e36:a, 316 är rolig och bra komfort. projektmannen |
|
| som jag har förstått det är 318is den bilen som verkar mest prisvärd. men hur är det, har inte den bara en 4a? eller är jag ute och cyklar nu?? | |
| kallstacrew du är inte "ute och cyklar" =) 318is har en 4cylindrig 16ventils motor på 136hk | |
| Jag undrar vad för E36'a och i vilket skick en sådan skulle kunna vara om den kostar 17000... :) Kanske en helt slut 316i med alla, precis alla, fel, 40000 mil och massor av rost? | |
| sen måste väl 316 vara lite väl klen motormässigt också? | |
| MRJ: Det är inte alls svårt att hitta en 325i för dom pengar du har men då ska du inte förvänta dig en helt felfri bil. Jag hade nog köpt en 320 för dina pengar, billig i försäkring o reservdelarna är inte heller så dyra och den är inte så trög som vissa säger. Du får för vad du betalar:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.