|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har sett flera Sv-sålda E39or för runt 60.000:- 15-17.000mil. Vad skall då Importarna kosta? | |
|
Skicka gärna info om de bilarna. Om de är okay bilar så kommer den som hinner först att tjäna pengar. Bilfirmorna häromkring köper in de dyrare. Inte byter in, utan köper alltså kontant. |
|
| Visserligen bor jag i Malmö och här finns väl de billigaste bilarna i Landet! | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Var och tittade på en -97 528 med 19000 mil med skinn AC nya vinterdäck för 65 000:- När jag tänkte slå till var den såld. 1 v senare såg jag den ute för 80 000:- hos en handlare. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Importarna kanske inte kostar så mycket mindre. E39 utbudet i Sverige är minst sagt övermättat och efterfrågan förljer inte utbudet. LME: Du som bor i Malmö bör få dig ett skratt när du ser den stackars sv-sålda 523i -97/98? med klima/k-pkt de har på Scanauto för 149kkr...den har vad jag vet stått där minst två år! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Asch vad då prisras :) hur länge får den har stå på BMW, är förmodligen Norra europas dyraste BMW.kanske världens ?? ///MVH Hasso Länk |
| Jag tänker själv köpa en e39 för 60.000:- om jag hittar en fin. | |
|
Peter Rudvi i Karlskrona är väl känd för att ha Sveriges högsta beg priser. Någon som vet om de betalar ovanligt bra för inbytesbilar eller om de har vädigt goda marginaler på sina beg bilar? Något "fel" måste det väl ändå vara. /Rickard |
|
stefannorr |
Jag gjorde inbyte när ja sålde min men bilen ja böt till gick på 135.500..betalade 20.400 kr med krav på nya v-däck..så skillnader i pris ligger ju i norr syd...sen är de ju de att köper ja den bilen ja gav 135 för här så koster den väl 105 där nere o de som är de viktiga är ju mellanskillnaden...men klart en långmilare import e-39 ligger väl i lägre pris än en sv såld lågmilare. |
Njuren |
Kristoffer_L : HAHA du menar den blåa! Den har minst stått där i 2,5år alltså! 149000!! lol BMW - i nöd och lust? |
|
Går idag ej att bara snacka pris på en svensksåld e39, nu gäller mycket skicket!! har även jag sett e39 or från den södra delen av sverige som jag personligen inte skulle ge en spänn för, alla bilar rostar även Bmw, heldre en dyr bil från norr istället för en ROST hög från G-borg. Svensk såld i Luleå ÄÄÄÄr inte samma som svensk såld i (saltträsk) t ex G-borg, okej karossen ser fin ut men ta en koll under och på balkar vilket skämt! kolla bara i motorrummet alllllt är ärgat. t ex alu+koppar i kylare + salt funkar ej, okej om man bara skall köra till och från jobbet utan krav så går det väl. men kom ihåg en viktig sak köpa billigt är och kommer alltid vara att köpa dyrt. Okej!! jag vet att flera kommer att dementera detta men fakta är fakta. de flesta importerade bilarna är finare i kaross och plåt för i Tyskland existerar ej SALT. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Föresten här i landet klagas det på allt mellan himmel och jord men saltet som de flesta Absolut inte Gillar, slinker mellan fingrarna, alla tänker men ingen gör något ink jag, tänk bara på miljön, ju mer salt ÄNNU kraftigare avfettning ut i naturen, men som alla vet, tänker man med arselet först kommer det bara mera SKIT. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Gillar inte heller hur saltet förstör vagnarna i detta land men vet oxo att den hemska kloriden räddar ett antal liv om året och det går inte att helt förbise om man ska debattera om ämnet. Fast var iof. inte det tråden handlade om ifrån början. :) |
|
|
Nej gitevis så handlade det om priser men där spelar det faktiskt stor roll!!! men om man kör efter väglag så behövs inte saltet. detta är i sig ett (relativt) nytt påfund. vad är det för fel på sand? och inorr klarar vi oss utan detta salt även nu!! så varför måste det salltas så förb...at söder ut. är folk så stressade eller???? Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Har ju väldigt mycket med klimatet och göra det, oftast kallare norrut = kärvare bättre vinterväglag. Saltet fungerar vid temperaturer närmare nollan. Men men...gillar inte saltet jag heller som sagt. |
|
| Motorn slits mer i Norrlandskörda bilar pga kylan. | |
|
LME och dessa uppgifter har du fått ifrån????? motorvärmare fungerar alldeles perfekt och sen fungerar motorn lika bra i kyla som i värme den håller ju sin egen driftstemperatur som du vet. därimot så mår ju inte bussningar och dämpare så bra om det är RIKTIGT kallt. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
|
Gen Oftast så ÄÄÄÄär ...det svårt att i text förska!!!förmedla SAKLIGA (argument) till dom som SKRIVER????? inlägg som ser ut som DINA!!??? |
|
stefannorr |
LME> Finns garage o motorvärmare här uppe med : ) |
|
GEN: Jag tror det är svårt att spekulera i vad som snabbast sliter ut en bil, långpendling på tjälskadade renstigar eller motorvägskörning i saltslask. Inget av det är särskilt skonsamt. Vad jag vet så saltas E4 rätt kraftigt vid 0-gradigt även i Luleå trakten enl flera forummedlemmar däreifrån. Och att Tyskland+centraleuropa saknar salt verkar vara en annan myt för folk som sällan är utanför landets gränser, jag kan bara säga att det saltas minst sagt friskt i centraleuropa och på tyska autobahn. Sen om tyskarna generellt är bättra på att vårda sina bilar är en annan femma. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Som tidigare sagt, at norrland skulle va SALTFRITT är struntprat, och en myt. E4 och andra stora trafikleder saltas hårt så fort det blir runt 0 grader...Tyvärr, tyvärr Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.