|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Hoppas någon kan hjälpa mig och tala om hur och om man kan sänka HC hlten lite lätt..... Jag får 525 i testen och den ska vara 100 max. Har 3 veckor på mig | |
|
Hur var de andra värdena? När är bilen servad senast? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Upplever du att bilen går ojämnt/ryckigt på tomgång eller vid belastning? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
ET20 |
Länge sedan du bytte olja? |
| Hej! min syster har samma problem med sin ford.. hon har bytt olja, filter, tändstift svetsat igen ett litet hål i avgassytemet men inget har hjälpt! Hon har besiktat 3ggr, men det är fortfarande för högt som sagt. | |
Franka2 |
Funkar inte det gamla beprövade, mycket k-sprit i nästan tom tank. Men det är ju klart, man har inte åtgärdat problemet, bara tagit bort symtomen. Franka |
|
Jag har bytt olja, olje och luft filter Haft den inne och låtit kolla Katt & Lambda..... Allt ok..... Tomgång går han lite som han vill på men gasar man går han och förbränner han som han ska.... Har även provat K-sprit men "int hjälpt det"... Har hört att det inte hjälper på insprutningsmotorer men provade ändå Utan resultat... Mer förslag på vad det kan vara... !?!? Har fått ett hett tips på hur jag kan få igenom den men som Franka nämner så löser inte det problemet.... |
|
|
Dem andra värdena var för övrigt bra..... |
|
| då har du och jag samma problem....vore väldigt tacksam för ett bra svar! fast min Hc var 190...och dom klagade på tomgång endast..! | |
|
Funkar inte E85 nästan lika bra som k-sprit? Myt? Billigare åtminstone. Anders |
|
|
Vad kan E85 vara ? |
|
|
E85 är det som säljs i pumparna på mackarna som etanol, innehåller 85% etanol och 15% bensin, märkt blå. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Kan det inte bara tomgångmotor som är paj el olja i insug mm ? BMW- När du älskar att köra |
|
|
Kan vara så enkelt som att den dra lite tjyvluft någonstanns. Prova att spruta lite startgas runt insugningsgummina och slangarna.... Ökar tomgången så har du en läcka. Hade samma problem på min 3.0csi. Bytte insugsgummit sen var det borta. Att styla en Volvo är som att sminka en gris. |
|
|
Har bytt det gummit också men ska testa med startgas...... |
|
|
jag besade min bil idag igen...de gick skitbra....fick 010 på HC och 0.00 på både co och co2500! Men när jag testade först så var hc på 104-105....så jag drog ett hårt varv till runt huset så funkade de klockrent sen....plus att jag höjde tomgångsvarvet med ca 1-200 rpm |
|
| Höjde tomgångsvarvet? Hur gör man det ? | |
| jag gjorde bara provisoriskt med en distans emellan gasreglaget och stoppen, så då var de bara att plocka bort direkt efter. Annars måste man lämna in den för det ställs elektroniskt. | |
|
Ok Tack för tipsen..... Hoppas det kommer fler..... |
|
|
Padda har du hitta någon lösning? Jag besiktigade bilen idag, allt var perfekt utom avgasvärdena. HC 622 (max 100) samt att CO'n var förhög. Lambdan ligger dock på 1.00. Kontrollanten frågade angående avgasvärden om min bil drog mycket, och det gör den (?) 2.0-2.5 liter per mil. Drar din bil också över det normala? Mvh Paul |
|
|
Jag har på två besiktningar i rad fått klagomål på HC:n på min 750, men efter jag kört full gas på 1:an och två:an runt bilprovningens kvarter så har den legat långt under gränsvärdena, så när jag får på besiktningen i går så körde jag full gas på ettan och tvåan sista km innan besiktningen och fick inga klagomål.. Kan det bero på att v12 orna näsan alltid körs mer eller mindre på tomgång? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.