|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vattnet försvinner inte om pumpen är dålig. Om pumpen går sönder upphör cirkulationen och motorn går varm med kokning och eventuellt haveri som följd. mvh, Magnus. |
|
|
Hej Jag hade en gammal 316 som toppen sprack på, jag bytte topp och den vita oljan (filter också), startade upp men den vitröka kopiöst. Jag körde den säkert i en timma för att torka ur avgassystem å så, men röken minskade inte. Av med toppen igen och mäta skevhet den låg precis på gränsen så jag fick den planad, på med grejjorna och likt förbannat vitrökade det. Den här gången körde jag säkert en timme till i flera pass och till sist så slutade det att vitröka... Motorn har gått bra senn dess. Kontenta av empirisk forskning det tar sin lilla tid innan allt vatten lämnar motorn. H Borken |
|
Reven |
Nu! är det klart.... tog bara 3 månader att få bilen fixad. Nu spinner den som en katt. hämtade hem den igår och det va riktigt kul att köra bilen igen. Jag fick betala samma pris som var sagt från början så allting är löst med det iaf, känns bra! Men nu har växellådan börja gå i nödläge, men det har den gjort förut.. har för mig at det va batteriet som spökade då (Kommer inte ihåg för det va sålänge sen jag hade bilen hemma, hehe) Nu ska jag ut å tvätta pärlan. Tack för alla bra svar jag har fått under tidens gång! ___ Min röda pärla: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.