AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.323

Motorjournalen är tillbaka!

Sida 2 av 2
Den första delen av programme känndes som ett gammalt avsnitt från Trafikmagasinet! Man tjatade om en massa konstiga miljöbilar, suck! Sedan blev det ännu ett reportage som var som hämtat ur Trafikmagasinet, Toyota RAV4 vs Honda CR-V. Fy vad trist!

En sak som jag aldrig fattade var varför Trafikmagasinet alltid testade så tråkiga bilar som möjligt. De som tittar på et motor program vill ju se lite roliga bilar. Skönt att det programmet självdog! Nu verkar MJ göra samma misstag...

Varför klipper man alltid in ett av Toppgears sämsta reportage? Gör någon ting själva istället!

Saab Turbo storyn var...inte bra. Lite för tunnt.

Vinst bilen en, Mazda från 1991! Tror dom att folk kommer ringa eller?

Det ända sevärda var F50, så några minuter var bra...
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja, Helt rätt som du säger M femman!

Jag drog paraleller till Trafikmagasinet faktiskt...nu får dom verkligen passa sig så dom inte sjunker mer....

Oengagerande, lite beige stämningen över hela alltet.
Dessutom är ju "tittartävlingen" fullkomligt ointressant...en risig Miata kan man ta hem från tyskland för 30 papp...

Stentrist...tyvärr!
Vad hände med Peter Haventon, som testade lite gamla klassiker?? Det var trevligt med roliga reportage om klassiska vackra sportvagnar, iklädd läderhuva!

Jag bytte faktiskt kanal igår...synd!
Då tycker jag faktiskt Hubbe Berg på K TV4+ har mer krut i högerfoten...

Låt oss slippa fler avsnitt som doftar som Carl Ingmar Perstads gamla rallyskor!

/Klas
haimaul
Jag ser hellre Clarkson & co. hylla Aston Martin ännu en gång än en duell mellan två otroligt ointressanta japanska plastjeepar. Saab-reportaget hade kunnat bli intressant men slarvades bort lite. Ljudet från F50:n var dock värt att vänta på.

__
When in this charming car,
this charming man...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Wendtan: Hehe nej jag vet, men jag försöker låta bli att ladda ner för att ha något att se fram emot på måndagarna. Tyvärr har jag inte lyckats så bra :o)

Största invändningen mot MJ är att det känns så mkt mer 'budget' än Top Gear. Visst skillnaderna i ekonomiska medel finns, men produktionen borde ändå kunna göras bättre i MJ.

Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
"Vinst bilen en, Mazda från 1991! Tror dom att folk kommer ringa eller?"

Jag ringde faktiskt för första gången pga av vinstbilen :) :D
Problemet med MJ är att de blandar in astråkiga MC-reportage och annat oväsentligt som ingen vill se. För lite prestige-vagnar, för mycket jänkare och japsare. Sundfeldt känns tråkig...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Sågning. Trodde aldrig jag skulle sakna Jeremy Clarksons sarkastiska humor så mycket... Höjdpunkten i MJ är ironiskt nog de inköpta inslagen från Top Gear. Fast även det var under all kritik igår.

Fast jag hoppas på bättring. Program från bilmässor brukar av hävd vara väldigt tråkiga. Speciellt om mässan är förlagd i USA.

Det behövs mer reportage i stil med det som handlade om Chris Dangerous bilsamling. Helt suveränt. Har aldrig varit så stolt över mina Alfor som när Chris sitter i sin fina dyra Ferrari och säger att det bara är ett fel på bilen: Det är ingen Alfa.

Jag vet att Peter Sundfelt figurerat på rejsa.nu och bemött kritik. Han finns inte även här?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bilprogrammen som går på tysk TV är klart det bästa, DSF (Motorvision), VOX (Sport Auto TV), RTL2, osv.

//Schnitzer

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Ja i Motorvision Classic har de ju till och med provkört en E12:a!
Men de tyska programmen är ändå väldigt sterila jämfört med TG, och språket är ju lite av ett problem, iaf för mig.

/markus
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag gillar Fifth Gear; om det nu fortfarande går? (Tiff Needell är ju med...) HAN kan köra!
Sist jag såg TG så använde dom en X3 som toalettpapper! Dom är lite partiska, men underhållande!

Missade dock MJ, ska se reprisen på lördag hade jag tänkt.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Sani: På Viasat Explorer går det repriser av Fifth Gear varje dag.

Håller med om att Tiff är grym, men man har blivit rätt bortskämd med TopGears foto som är riktigt grymt, även om det ibland blir lite för konstnärligt.

/markus
tycker MJ känns riktigt B jämfört med TG, om man nu som jag är lite av en fantast när de gäller filmning och foto m.m! Känns som en BBC har lite mer pengar å pumpa in jämfört med Kanal5! Kommer fortfarande ihåg top gears reportage om M3 CSL och de händer ofta att den spelas upp på xboxen :)

Blir till att beställa BBC i kanalutbudet så att man kan få njuta lite!
Visa användare
65
360
audi a4 qutro 1.8 t
jag instämmer vad har hänt med mj det är mycket sämre än det varit inan trafik magasin stuk typ då är faktist tg bättre

bmw forewer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.