AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.321

Motorjournalen är tillbaka!

Sida 1 av 2
Motorjournalen är tillbaka i rutan den 7:e Feb kl. 20:00.

//Doggeli

----
M Coupe is the weirdest thing you've ever seen.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kvällens avsnitt: Länk

Av bilälskare för bilälskare. Motorjournalen är tillbaka med sin tolfte säsong och i premiäravsnittet som sänds från Detroits bilsalong visas läckra supersportbilar blandat med alltmer märkliga så kallade "stadsjeepar".

I första programmets övriga startfält står bland annat den moderna svenska klassikern Saab 900 Turbo, Ferrari F50, Volvo XC90 V8, Ducati, Toyota RAV4 mot Honda CRV samt en mängd häftiga nyheter från Amerikas största bilmässa.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Notera att det premiär nästa måndag. (den 7:e Feb)
Ikväll är det Top Gear.

// Doggeli

----
ärligt så föredrar jag top gear framför mj, lite bättre program tycker jag...även om de är störande att de hyllar de engelska bilarna till skyarna!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker Top Gear är ganska kass om man jämför med MJ...mycket av samma åsikt som ovan,pratar bara bra om engelska bilar + att de är mest engelska bilar.
Tycker även MJ är mer allround!
Premiär ikväll 20:00.

// Doggeli

----
Ja MJ känns mer seriöst än TopGear.

Doggeli: Har du rastat Coupén nåt i Övik i sommaren som var?

Fast`n Loud Turbo Proud.
li
1.959
liste
535i -89
Ska bli skönt att återse programmet och programledarna. :)
Perran_ : det var dåligt med det tyvärr... det blev mycket vattenskoter i stället men i sommar blir det åka av.

// Dogge
Är det bara jag som är besviken på Saab reportaget?

Jag vet detta är inget Saab forum:))

Om jag ska sammanfatta första avsnittet i ert ord:

sådär

Tyvärr Doggeli
Synd att man jobbar från 7 på mornarna tills nu då! haha missar varje gång? repris?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tyckte dom hade tappat gnistan lite tyvärr....

Och vilken cool bil man kan vinna...en urgammal Miata? står sig ganska slätt mot Porsche 911, Skoda Octavia RS etc som lottades ut tidigare...har budgeten skurits ner...

Hoppas på bättring.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Instämmer med mosse, vinstbilen var en riktig besvikelse, inte mkt att hänga i julgranen. I övrigt var programmet lite sådär. Testet av japs-suvarna känndes inte direkt pulshöjande.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Doggeli: Det låter kanon :)
Vi har ju haft några race ute på "Flygrakan" (Billstarakan) i somras/höstas och ett eller två lagliga race inne på flygplatsen.. Sen blir det kanske lagliga s k Blackrace till sommaren, vet inte om du hört något om det? Synd dock att det är 201m =/ Men jag m fl hoppas på stort antal deltagare om det går igenom hos kommunen etc.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Vad hände mellan första och andra reklampausen? Jag somnade då så bra tyckte jag det var.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Håller med om att senaste MJ var riktigt oengagerande... Ungefär samma klass som Motor. SUV-testet var en riktig besvikelse, dom fick ju inget sagt med detta förutom att den över-gestikulerande reportern tyckte att RAV:en var lite snyggare.

Synd, för jag tyckte MJ var riktigt bra förut, alltid en massa häftiga bilar och sköna motorljud. Dessutom riktigt bra tester i TV-programsmått. Sundfeldt & co har tappat färgen!

Mvh.
Tycker att MJ numera känns som en liten privat lekstuga för programledarna. Inte speciellt roligt längre. Föredrar nog Top Gear då trots deras brister. Dom är i alla fall "on the edge" och tar ingen skit.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Top Gear är fruktansvärt bra tycker jag. Bättre än Motorjournalen faktiskt. Ibland kan Motorjournalen ändå ha bra reportage.

//Schnitzer

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Blev VÄLDIGT besviken på MJ!!

Inget särskilt skoj alls. Som någon sa, mest en lekstuga för programledarna. Vart tog glöden vägen?

Turbo-inslaget var det enda som var lite "roligt" Har blivit lite för mycket PLUS av det hela.

TOP GEAR är det klart bästa!!! Om man tar det för vad det är dvs UNDERHÅLLNING inte konsumenttips.

Synd faktiskt att det blivit så!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Saknar Top Gear.

Acey: Det skall du inte behöva göra: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.